Sfaturi pentru Vettel: 10 moduri in care sa termini o cursa de F1 :)
Pilotul de la Red Bull a fost lovit de ghinioane in primele doua curse a sezonului si a pierdut chiar daca a dominat ambele Grand Prix-uri.
Ca sa-si maximizeze sansele, Vettel trebuie sa ia in calcul si alte modalitati de a termina o cursa de Formula 1:
- IMPINGAND PENTRU VICTORIE
In ultima cursa din 1959, la Grand Prix-ul Statelor Unite, Jack Brabham parea sigur de castigarea titlului mondial cand, in ultimul tur, masina sa a ramas in pana de benzina. Brabham a iesit din monopost si l-a impins spre linia de sosire si a terminat pe 4, suficient pentru a deveni campion mondial
- IMPINGAND PENTRU LOCUL 6, APOI LESINAND
25 de ani mai tarziu, tot in SUA, Nigel Mansell a incercat sa repete "trucul" lui Brabham, dar cu mai putin succes. Mansell a lesinat in timp ce impingea monopostul. A fost clasat in final pe locul 6.
- IN DECOR
In 1975, la Grand Prix-ul Marii Britanii de la Silverstone, pe o ploaie torentiala, putini dintre piloti au ajuns sa-si schimbe cauciurile de uscat cu cele de ploaie. Astfel, aproape toti au terminat in decor, inclusiv ocupantii locurilor 2-5.
- IN FLACARI
Button si-ar fi dorit ploaia de la Silverstone in Marele Premiu al Australiei din 2006. Motorul sau a explodat in ultimul viraj si i-a oferit lui Fisichella, care il tatona, o "primire fierbinte". Echipa l-a fortat pe Button sa se retraga, astfel in loc de locul 5, a terminat in afara punctelor.
- LA STANDURI, PENTRU O PENALITATE
In 1998, la Silverstone, Schumacher a primit o penalizare pentru depasirea unui monopost in timp ce se fluturau steagurile galbene. Pentru ca aceasta a fost primita spre finalul cursei, cei de la Ferrari au riscat si au ispasit-o pe linia de standuri, dupa incheierea Grand Prix-ului. Incidentul a dus la schimbarea regulilor.
- IN SALTURI
In 1984, cand s-a interzis alimentarea in timpul curselor, ca si in acest sezon, pilotii au avut probleme in a aproxima consumul de benzina al "insetatelor" motoare turbo. In finalul cursei de la Nurburgring, primul care a avut de suferit a fost Piquet, astfel ca Alboretto l-a depasit. In ultimul viraj, Ferrari-ul lui Alboretto aproape ca s-a oprit, iar Piquet, care a mai gasit ceva ramasite de combustibil pe fundul rezervorului, s-a repezit spre acesta, dar din nefericire, l-a depasit dupa linia de final. Cei doi piloti au coborat din monoposturi, s-au imbratisat si au plecat impreuna spre ceremonia de premiere.
- PE 3 ROTI
In Marele Premiu al Germaniei din 1987, McLaren parea a avea victoria asigurata. Alain Prost conducea la o distanta comfortabila, dar a abandonat cu probleme tehnice cu 4 tururi inainte de final. Nelson Piquet a trecut in frunte, iar coechipierul lui Prost, Stefan Johansson, pe 2. In ultimul tur, unul din cauciucuri i s-a dezintegrat si astfel acesta a fost nevoit sa se tarasca spre linia de finish pe doar 3 roti. Din fericire pentru el, era la distanta de un tur de locul 3, Lotusul lui Ayrton Senna.
- PE TARGA
Ceremonia de premiere de la Interlagos, din 2003, a fost ciudata. Pe podium au fost prezenti doar 2 piloti, iar mai apoi s-a si dovedit ca stateau pe pozitiile gresite (stewarzii au decis mai tarziu ca locul 2 fusese castigat de Fisichella, nu de Raikkonen). Fernando Alonso ar fi trebuit sa fie al 3-lea om de pe podium, dar era transportat spre centrul medical al circuitului dupa o ciocnire violenta care a dus si la incheierea prematura a cursei si, in plus, a creat confuzie in privinta castigatorului.
- IN ZBOR
In Marele Premiu al Italiei din 1993, Christian Fittipaldi nu numai ca a fost suficient de norocos ca a supravietuit, dar a si trecut linia de sosire in timpul unui accident care putea sa fie tragic.
- UNUL LANGA ALTUL
In cel mai apropiat finish din istoria Formulei 1, Peter Gethin a reusit sa castige, dar primele 4 monoposturi au fost clasate in doar 6 sutimi de secunda.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News