"Un euro de abonat nu e o suma mare!" Interviu cu un personaj TOP CLASS din piata drepturilor TV. Cum poate schimba LPF formatul

Un euro de abonat nu e o suma mare! Interviu cu un personaj TOP CLASS din piata drepturilor TV. Cum poate schimba LPF formatul Superliga

www.sport.ro continua astazi seria interviurilor cu personaje “top-class” din lumea drepturilor TV din Romania. 

Dupa ce, luni, www.sport.ro a publicat un material exclusiv cu scenariul important din piata media privind viitorul drepturilor TV in Liga I, marti, site-ul nostru continua seria interviurilor cu personaje “top-class” din lumea drepturilor TV din Romania.

► CITESTE UN MATERIAL REALIZAT DE WWW.SPORT.RO DESPRE UNDE SI CUM SE VA VEDEA LIGA I LA TV PANA IN 2019: Iorgulescu debarcat, drepturile TV valoreaza 18 mil euro. Material EXCLUSIV cu scenariul unui personaj important din piata media 

CITESTE AICI UN NOU MATERIAL EXCLUSIV DESPRE PIATA DREPTURILOR TV DIN ROMANIA: "5 lei pe luna pentru a vedea meciurile Ligii I ar fi mai ieftin decat 1L de benzina" Cum o "pompa" de 168 mil € va salva Liga I

Cristi Iancu reprezinta SEG, compania de marketing aflata sub contract cu FRF. Are o experienta de aproximativ 17 ani in piata media din Romania si a comentat pentru www.sport.ro situatia drepturilor TV din Liga I, implicarea firmei Intel Sky Broadcast Ltd, cu sediul in Malta si o vechime in acte de aproximativ 6 luni, dar si ce efecte ar putea resimti piata, cluburile si abonatii TV in urma acestei afaceri de 168 de milioane de euro pentru drepturile TV ale Ligii I pana in 2019.

VOR PLATI ABONATII TV 1 EURO IN PLUS CA SA VADA LIGA I?

www.sport.ro: Este fezabila ideea ca cei trei mari operatori de cablu din Romania sa transmita impreuna Liga I?

Cristi Iancu, SEG: "Este fezabil ca UPC, Romtelecom si RCS sa transmita impreuna Liga I. In acest fel, toata lumea ar avea acces. Foarte important, pentru Liga si pentru cluburi, reprezinta bugetul din comercializarea drepturilor. Piata este cum este, competitia, ca si credibilitate, este si ea foarte redusa, si eu simt asta din interesul clientilor de publicitate si ca microbist. Ma uit la Premier League, La Liga, la Bundesliga, iar apoi la Liga I. Sunt importante si veniturile, dar daca ar avea acces cat mai multa lume ar fi mai bine.”

Vor plati abonatii intre 60 centi si 1 euro pentru Liga I?

"Un euro de abonat pe luna nu e o suma foarte mare."

Aceasta idee pare destul de simpla, de ce nu s-a facut pana acum?

"Pana acum, asa ceva nu s-a facut pentru ca a fost o licitatie impusa de Consiliul Concurentei, pe principiul “no single buyer”, pe principiul transparentei, pe principiul regulilor europene, interpretate romaneste, ce-i drept. Prima data s-a suprasolicitat pentru a atrate tot mai multi abonati la Digi. Si apoi a continuat ca sa isi consolideze monopolul, Daca cluburile nu obtineau veniturile respective, mult peste, din punctul meu de vedere, altfel ar fi mers pe aceasta idee."

“LA LPF ESTE SECRETOMANIE, DAR NU VOR RISCA SA FACA VREO TAMPENIE”

Ce se va intampla daca pana pe 15 nu gasesc pe nimeni?

"Nu stiu cum vor proceda, la LPF este secretomanie. La Liga exista referinte despre persoanele care gestioneaza aceasta vanzare a drepturilor TV, totusi nu sunt niste “newcomeri”, au pregatire juridica, exprienta profesionala, nimeni nu risca sa faca vreo tampenie. E strategia lor, e optiunea lor de a tine secret totul, de a verifica si de a negocia in secret, a studia diverse optiuni. Stiu ca exista si angajamente catre niste norme impuse de consiliul concurentei: daca nu le respecta, amenda se duce la10% din cifra de afaceri. Trebuie sa existe principiul transparentei. Nu monopol, ci pachete echilibrate."

“AM EXPERIENTA DE 17 ANI IN PIATA ASTA, SI NIMENI NU A AUZIT DE EI, NIMENI NU II STIE. (n.r. Intel Sky Broadcast Ltd.) E CIUDAT”

“Eu am experienta in piata asta de 17 ani, de ea (n.r.: Olga – administratorul Intel Sky Broadcast Ltd.) nu a auzit nimeni, nimeni nu ii stie, nimeni nu a auzit de ei. E ciudat, dar atata timp cat se vor respecta toate normele iar banii pentru cluburi vor fi conform asteptarilor lor, lucrurile vor fi OK. Daca meciurile vor fi transmise catre mai multi operatori sau firme de cablu, atunci nimeni nu are nimic de comentat. “

“Eu am discutat cu cei la Liga, e totul “safe”, e totul garantat, asa mi-au spus. Am incredere in ei.”

“E NEVOIE DE O SCHIMBARE A FORMATULUI LIGII I”

Ar trebui schimbat formatul Ligii I?

"Asta e cert, e nevoie de o schimbare a Ligii I. Gino intentioneaza sa schimbe Liga I, trebuie sa se reduca numarul de echipe, sistem play-off si play-out. Numarul de meciuri ar fi acelasi, ar fi mai multe derbyuri , iar competitia ar creste, in timp ce banii s-ar imparti la mai putine cluburi. Veniturile sunt foarte importante, pentru ca daca nu mai ai sanse la cupele europene, diferentele sunt semnificative sa termini pe un loc mai sus."

"Plafonul salarial e si el important. Si alte componente sunt importante. Toata lumea intra acum in insolventa, nu mai respectam angajamentele fata de jucatori, fata de stat. Trecem in insolventa, adica trecem la zero. Nu merge, e o baza putreda, nu subreda. Plecand de la sistemul ligii I, liga a II-a ar trebui structurata intr-o singura serie, cu 14-16-18 echipe, acelasi sistem play-off si play-out cu garantii. Competitia nu mai e credibila si lasa loc la suspiciuni. Daca nu poti, lasa-te, nu exista stai ca sunt distante mari pentru deplasare, ca nu ai bani. Atunci stai in Liga a III-a."

CUM AR PUTEA INFLUENTA CLASAMENTUL AUDIENTELOR TV VENITURILE CLUBURILOR

In trecut a existat incercarea de “sindicalizare” a panotajului, ca reclamele de pe inelele stadioanelor sa fie vandute la gramada. E si asta o varianta?

"SEG a facut o propunere Ligii. O formula de impartire a banilor, adica un minim garantat cu plata din procent, cu un algoritm de impartire a banilor in functie de clasamentul din anul precedent. Pentru ca asa se calculeaza drepturile TV. Clasamentul este unul mincinos totusi. Cel mai real e cel plecat de la audiente. E un fel de market poll in functie de clasare, pentru ca apoi partea importanta din suma sa se imparta in functie de audiente - periodic, trimestrial, semestrial, la incheierea turului, campionatului, ramane de vazut. Lucrurile nu sunt foarte complicate. Pana acum nu aveam dialog cu Liga. Acum am discutat si ramane sa vedem."

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!