Steaua porneste masinaria de marketing: Vezi cum va castiga 8 mil euro pe an!
Steaua intra in randul cluburilor mari ale Europei in privinta marketinugului, capitol la care echipele romanesti sunt la pamant! Cisteste aici cum vrea Steaua sa castige 8 milioane de euro de la suporteri!
â–ºLovin, exclus din lotul Stelei! Vezi lista stelistilor care merg in Austria!
Masinaria de marketing a Stelei a inceput sa dea roade. Asemeni marilor cluburi europene, echipa din Ghencea castiga bani din marketing, adica se hraneste de pe urma propriilor suporteri! Deja in Ghencea vin anual 1 milion de euro.
PRIMUL MILION!
Bobby Durbac, directorul de marketing al clubului din Ghencea anunta ca Steaua a incasat deja primul milion de euro din marketing. El vrea sa porneasca o adevarata industrie in fotbalul romanesc. "Cand am venit aici, am gasit doi oameni. Acum am sase la marketing si 12 la merchandising, adica suntem in total 19" anunta Durbac in revista Money Express.
VREA 8 MILIOANE PE AN!
Bobby Durbac este la curent cu ce se intampla la marile cluburi europene in privinta marketingului si povesteste cum echipa din Ghencea se va alinia acestora in privinta castigurilor. "Vreau sa creez aici premisele unui business european. Daca totul decurge conform planului, estimam 8 milioane euro venituri din reclama, merchandising, ticketing, catering si alte activitati conexe – cum ar fi revista proprie sau turul de stadion; adica dublu fata de sezonul abia incheiat", spune acesta.
Targetul de venituri din merchandising pentru sezonul urmator al Stelei este in medie de 2 milioane de euro, adica pe aceeasi linie cu cat castiga marile cluburi europene.
Din cele 116 cluburi prezente intr-un studiul urmarit de Durbac, 96 castiga, in medie, 2 mililoane de euro; doar primele 20 obtin o medie de 21 mililioane de euro din merchandising.
MAI MULTE MAGAZINE!
Steaua are in prezent 25 de magazine dedicate fanilor, insa mai este loc de extindere. Seful de marketing din Ghencea vrea sa duca articolele ros-albastre in toata tara, chiar si la mare sau in aeroporturi. "FCSB este un subbrand pe care l-am dezvoltat dupa modelul cluburilor Bayern München si FC Barcelona. Dupa 3–4 ani de munca si de pus in functiune un mecanism, se va putea obtine si profit din fotbal", este de parere Durbac.
NU-L AJUTA ECHIPA!
Bobby Durbac poate deveni omul din spatele marilor transferuri din Ghencea in viitor, insa pentru ca asta sa se intample, echipa trebuie sa faca performanta. Cand Steaua era in semifinalele Cupei UEFA si se lupta cu succes la titlu, clubul nu avea marketing. Acum lucrurile s-au pus la punct in privinta asta, insa echipa nu mai castiga - a terminat pe locul 6 in campionat si a prins ultimul loc in Europa League, competitie in care poate straluci din nou.
Bobby Durbac a devenit director de marketing al Stelei in anul 2008, cand vicepresedintele Stelei Iulian Gheorghisor i-a propus sa se ocupe de marketing. El a acceptat imediat, fiind stelist de mic (tatal sau a fost capitanul echipei de rugby a Stelei). Durbac a coordonat marketingul mai multor marci de electrocasnice in Romania printre care Panasonic, BenQ sau Toshiba.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News