Duster, in test la ProMotor, azi, ora 12:00!
TESTUL INTEGRAL, SAMBATA, LA PROMOTOR, DE LA 12:00
Duster este o masina cu linii curate, aerisita in partea frontala datorita formelor mari si ingenioasa in spate. Din lateral obesrvi ca este masiva, deci pregatita pentru teren accidentat. Garda la sol si unghiurile de atac si de fuga confirma acest fapt: 20,5 cm, 30 de grade, respectiv 36 de grade.
Pe asfalt, Duster se comporta ca un Logan. Conteaza mai mult spatiul interior si pozitia inalta la volan. Motorul se aude destul de tare. Habitaclul nu este tocmai o oaza de liniste, chiar daca am fost aproape de desert.
Altfel, motorul benzina 16 valve urca frumos pana la 120-130 de km/h, apoi din rasputeri pana pe la 150, dupa care face un nou salt frumos la 160 de km/h. Atat cu indulgenta politiei marocane. Avem si noi totusi o responsabilitate si niste limite.
Insa, la 110-120 de km/h, calatoria cu un Duster este lipsita de incordare. Cu un pic de atentie la viraje din cauza balansului, nu ai nici o problema, nici nu simti ca esti intr-o masina de 10.500 de euro cu tractiune fata si cinci trepte.
Pe proba de macadam, ne-am trezit in fata unui desert infinit.
Duster s-a dovedit invincibil. Am tras de el cat am putut, l-am cocotat si l-am invartit, am incercat sa-l trosnim cu botul de macadam la fiecare saritoare. Si nu aveam 60 de km/h, nici 90, ci numai intre 120 si 140 de km/h. Avantajul enorm al masinii este dimensiunea consolelor. Scurte si agile pe detenta datorita suspesniilor reglate foarte bine.
Cel mai mult ne-am bucurat ca Dacia pare sa fi gandit masina asta pentru oamenii care stiu sa se joace atunci cand li se da sansa s-o faca. Duster este usor, are doar 1.200 de kg, este distractiv de manevrat pe viraje. Iti da libertatea sa faci ce vrei cu el si posibiltatea sa-l redresezi la fel de usor daca-l pierzi…mai ales cu frana de mana.
Cand eram pregatiti sa terminam cu elogiile si extazul unui test superb, am ajuns intr-un atelier 4x4 special pentru modelele cu tractiune integrala. Chiar uitaseram de asta si nici nu prea simtiseram nevoia pana atunci de puntea spate.
Si asta ne-a pus capac! Am mers pe trei roti numai cu granzi premium, nu ne imaginam ca si Duster poate sa joace sotronul la fel de bine sau sa coboare cu viteza melcului pe pante foarte abrupte si sa urce cu nerv in rampe imposibile. Totul in prima viteza, foarte scurta, cu rol ajutator in offroad, nicidecum in economia de combustibil.
Masina este spatioasa, atat de spatioasa incat zgomotul de pe macadam se infiltreaza prin toate cotloanele si se recircula peste tot. Nu este insa suparator, spart, ci un zgomot dens, infundat, placut in aventura.
Aspectul plasticului este ok, mai ales daca nimeresti varianta cu pachet piele si pachet look.
O mare bila alba pentru capota cu pistonase, pe care nu trebuie sa te mai chinui s-o ridici.
Si ca se poarta la toate marcile cu faima, Duster mai are o prelata si o fanta interioara pentru inchiderea portbagajului fara sa pui mana pe usa plina de mizerie.
Iata aspecte premium care ridica valoarea masinii. Sunt genul de detalii surpriza care te conving ca nu ai gresit daca te afli printre clienti.
Continuarea sambata, la ProMotor, de la 12:00, intr-un test drive exceptional in Maroc.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News