De ce sunt atât de ieftine telefoanele de la Xiaomi? (P)
Deși telefoanele Xiaomi au specificații care se pot lua oricând la întrecere cu cele ale telefoanelor de top de pe piață, compania chineză le scoate la vânzare la prețuri șocant de mici.
Iar dacă te întrebai care e secretul acestor telefoane ieftine, ai ajuns unde trebuie. În acest material îți vom explica ce se ascunde în spatele unor smartphone-uri listate la costuri pe care oricine și le-ar putea permite.
Iată, așadar, de ce un telefon ca Xiaomi Redmi Note 10 Pro, un dispozitiv ale cărui specificații se apropie de cele ale unui Galaxy S21, ba chiar le depășește pe alocuri, costă doar jumătate din prețul modelului de la Samsung.
1. Xiaomi nu-și face publicitate
Compania chineză are o abordare diferită de cea a majorității giganților din industria tehnologică. Mai exact, Xiaomi se bazează pe marketingul făcut „din gură în gură”, decât să mizeze pe reclamele convenționale. La fel cum face și Tesla.
Tesla nu cheltuiește niciun ban pe publicitate. Ba chiar se mândrește cu această strategie, pe care au avut-o încă de la lansare. Și, practic, niciuna dintre companii nu a greșit cu nimic, pentru că mai toată lumea a auzit de ambele.
Orice altă companie prezentă pe piața de telefoane mobile își solidifică prezența prin publicitate, care poate fi destul de costisitoare. Cu toate acestea, dacă o corporație este capabilă să elimine această cheltuială, cum a reușit și Xiaomi, aceasta are potențialul de a-și extinde marja de profit sau de a reduce costurile ofertelor sale.
A doua variantă a fost cea pe care Xiaomi a decis în cele din urmă să meargă, aceea de a obține un profit mai mic și de a împărți economiile astfel realizate cu clienții. Deci unul dintre motivele pentru care Xiaomi sunt telefoane ieftine, dar totuși performante, este acesta.
2. Telefoanele Xiaomi apar mai rar pe piață
Apple, Samsung sau Huawei lansează an de an noi și noi modele de telefoane, care, fie vorba între noi, nu sunt cu mult mai avansate față de cele lansate cu o generație în urmă. Totuși, diferențele dintre ele nu sunt inexistente. Producătorii concurează între ei cu cele mai noi tehnologii de display, ceva mai mulți RAMi, o memorie internă mai extinsă ori alte componente care ar putea tenta noii cumpărători sau pe fanaticii brandurilor. Iar toate aceste detalii presupun un cost de producție tot mai mare.
Xiaomi nu face asta. Compania chineză aplică strategia de a păstra hardware-ul neschimbat pentru o perioadă de până la 36 de luni, în loc să aleagă funcții noi în fiecare an. Iar asta este o tactică inteligentă, aparent.
Orice piesă hardware nou introdusă, fie că este vorba despre un nou tip de display, RAM, card SD sau procesor, va avea invariabil un preț premium. Cu toate acestea, după 12 până la 16 luni, prețurile acestor echipamente scad semnificativ. Moment în care Xiaomi le cumpără și le montează pe următoarea generație de telefoane cu care se pregătește să iasă pe piață. În plus, chinezii pot achiziționa echipamente în cantități mai mari la prețuri reduse și mai mult.
3. Xiaomi colectează date personale și afișează reclame din sistemul de operare
La fel ca mulți alți giganți de pe piață, cum sunt, de exemplu, Google, Facebook, TikTok sau Amazon, și Xiaomi colectează datele personale ale utilizatorilor și le vând mai departe pentru un profit semnificativ.
Însă nu te gândi că datele tale sunt în pericol! Altfel spus, nu, fișierele tale sau discuțiile pe care le ai în aplicațiile de socializare ori pozele din galerie nu vor deveni publice. Și motoarele de căutare, și platformele de social media, dar și telefoanele Xiaomi vor învăța despre tine comportamente, hobby-uri sau interese, ca mai apoi să-ți afișeze reclame personalizate.
Reclame pe care e posibil să le regăsești chiar în sistemul de operare al telefoanelor Xiaomi, dacă nu schimbi setările în acest sens.
Printre datele pe care Xiaomi le poate colecta despre tine ar putea fi cele legate de ce aplicații folosești, când anume le deschizi și cât timp petreci pe ele. Poate învăța despre tine cât timp îți lași telefonul la încărcat, unde anume folosești telefonul, cât și cum dormi, dar și alte informații de acest tip.
Totuși, e bine să reții faptul că este irelevant pentru majoritatea dintre noi dacă o anumită companie monitorizează și compilează sau nu date referitoare la stilul nostru de viață. Pentru că acest comportament are un singur interes - acela de a genera reclame personalizate. Deci nu ne poate pune în niciun fel în pericol.
Fără îndoială, Xiaomi este o companie capabilă să producă dispozitive mobile de înaltă calitate și să le ofere la prețuri mici, având în spate micile secrete pe care tocmai le-ai aflat de mai sus. Xiaomi are o abordare diferită de cea a concurenței, ceea ce îi permite să-și ofere telefoanele la prețuri competitive
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News