Nike și Adidas "mănâncă" 86% din piața ghetelor de fotbal (P)

Nike și Adidas mănâncă 86% din piața ghetelor de fotbal (P) Advertoriale

Un studiu realizat de Countop în provincia Barcelona arată că marca americană este cea mai utilizată, cu o cotă de 45,7%. Doar Puma și Joma reușesc să mai obțină ceva procente.

Nike și Adidas au cele mai mari bugete la nivel mondial pentru a se promova în fotbal, au principalii ambasadori ai mărcii și puține echipe de elită le scapă. O investiție care se traduce în vânzări, deoarece cele două mărci controlează 86% din piața de ghete de fotbal și nu au aproape niciun concurent care să le facă cu adevărat umbră.

Marca americană este lider pe acest segment, cu o cotă de 45,7% în fotbalul amator, potrivit unui studiu realizat de Countop. La rândul său, Adidas controlează 40,4% din ghetele folosite în meciurile oficiale.

În favoarea celor două multinaționale nu stă doar faptul că au în portofoliu atuuri precum Cristiano Ronaldo și Leo Messi, ci și varietatea de produse. Studiul detectează până la patru modele diferite în cazul Nike (Tiempo, Phantom, Mercurial și Premier II) și șase în cazul Adidas (Predator, X, Copa, Nemeziz, World Cup și 11 Pro).

Joma câștigă cotă de piață în rândul publicului adult, unde factorul preț cântărește mai mult decât aspirația de a imita vedetele.

Ghete fotbal - oferte 

Unul dintre obiectivele multinaționalei cu trei dungi este de a recâștiga tronul de rege al sportului. Pentru a realiza acest lucru, directorii săi se angajează să "cucerească creatorul de fotbal din orașele-cheie", cu referire la cluburi, "și să investească în francizele de încălțăminte de fotbal ale mărcii", după cum explică în raportul său anual din 2019. "Pentru a fi lideri în industria articolelor sportive, credem că este imperativ să fim lideri în cel mai popular sport din lume, fotbalul", spune el despre motivul pentru care alocă cea mai mare parte a cheltuielilor de publicitate pentru a asigura cluburile și sportivii de top. 

Un element care demonstrează mai clar importanța marketingului este influența pe care o are faptul că cele două companii cu cele mai scumpe referințe sunt cele care au cel mai mare impact asupra copiilor, care nu au putere de cumpărare și sunt cel mai mult influențați de recomandările idolilor lor. Ponderea acestora este de 83,3% la copii, 89,5% la cadeți și 86,3% la juniori.

Pe de altă parte, în categoria amatorilor, unde prețul poate avea o influență mai mare asupra procesului de luare a deciziei decât în categoria aspirațiilor, situația este ușor schimbată. Joma, care nu atinge o cotă de 2,5% la categoria tineret, ajunge la 3,6% în rândul adulților și reduce cu două puncte procentuale diferența față de Puma, care ocupă ultima treaptă a podiumului.

Ghete fotbal, echipament fotbal 

Rămâne de văzut cum se va schimba această situație în viitor, odată ce compania germană va începe să culeagă roadele ofensivei sale în elita fotbalului european. În doar un an, brandul a „achiziționat” tricouri importante, precum cele ale City Football Group, AC Milan și Valencia CF, la care a adăugat un portofoliu de sportivi format din Luis Suarez, Antoine Griezmann, Sergio Aguero, Gianluigi Buffon și Jan Oblak.

Angajamentul său față de atacanți poate fi văzut deja în rezultatele studiului, deoarece în această poziție are cea mai mare cotă de piață față de Nike și Adidas, cu 14,4%. În cazul portarilor, aceștia reprezintă 11% din perechile de ghete folosite, în timp ce în restul posturilor de pe teren nu ajung la 10%. "Suntem acum în poziția de a avea o prezență competitivă pentru titlu în toate ligile majore de fotbal și la echipele naționale", spune Puma în ultimul său raport anual.

Până una-alta, însă, Nike și Adidas domină piața, iar Puma trebuie să se mulțumească, momentan, doar cu al treilea loc pe podium, ceea ce este, oricum, o performanță, dat fiind forța cu care cei doi giganți domină piața de echipament sportiv

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!