Mani Gyenes lider la clasa Maraton cu patru zile inainte de finis!

Mani Gyenes lider la clasa Maraton cu patru zile inainte de finis! Alte sporturi

Bucla de la Copiapo a fost ultima din cele sase probe speciale desfasurate in Chile, caravana Dakar-ului revenind pe 12 ianuarie in Argentina. Dupa ce au facut fața provocarilor din cel mai arid deșert al lumii, pilotii Vectra Racing se afla, in clasamentul general al raliului, pe locurile 21 (Mani Gyenes) și 64 (Marcel Butuza). La clasa Maraton (la aceasta clasa concurentii nu au voie sa schimbe motoarele de-a lungul celor peste 9.000 de km cat masoara Dakar-ul), Mani Gyenes este lider, iar la clasa motoarelor de peste 450 cmc Marcel Butuza ocupa locul 14.

Desertul Atacama este considerat a fi cel mai arid din lume, iar Dakar-ul a avut in aceasta zona din Chile nu mai putin de sase probe speciale, cea mai dificila fiind cea de pe 10 ianuarie cand s-a concurat pe o distanta de 508 km. In speciala care i-a dus pe concurenti din Antofagasta in Copiapo s-a rulat intr-o zona care a facut inconjurul lumii datorita filmului ”Quantum of Solace” din seria James Bond. Dupa ce au trecut de aceasta proba speciala foarte lunga, in care au avut parte de foarte multa piatra și de traversari de dune, pe rideri i-a asteptat o bucla de 235 km. In aceasta zi (11 ianuarie) cand s-a concurat in cea de a noua proba speciala a raliului bivouacul a ramas in Copiapo, pilotii revenind dupa parcurgerea specialei in aceeasi tabara. Aceasta zona din Atacama si mai ales orasul Copiapo a devenit cunoscut datorita salvarii miraculoase a 33 de mineri care au ramas captivi in subteran la o adancime de 700 m timp de 69 de zile.

Speciala a debutat cu un start in linie asemanator cu cele din competitiile de motocross si a fost marcata in prima parte de ceata. Traseul din aceasta zi a avut traversari de dune cu nisip fin, dar și portiuni cu multa piatra. Mani Gyenes a incheiat speciala cu al 30-lea timp, iar Marcel Butuza s-a clasat pe 61.

Mani Gyenes: ”Proba de pe 10 ianuarie a fost foarte obositoare pentru ca am avut cred ca pe 80% din intregul traseu (ps a masurat 508km) piatra ascuțita. Astazi (11 ianuarie) am avut ultima speciala in desertul Atacama insa nu a fost de loc ușor. Startul de dimineața, cel in linie ca la motocross, nu mi-a placut de loc pentru ca in primii 30 de km nu reuseam sa ne distanțam unii de altii si mergeam in praf. Marcel a pornit foarte bine cu acest tip de start si deja pe prima duna a fost al treilea din grupa in care a luat startul. Ne-am chinuit insa astazi si cu ceata, pentru ca in primii km pe langa praful ridicat de ceilalti concurenti am mai mers si in ceata si tot trebuia sa ne stergem ochelarii”.

Pe 12 ianuarie este programata cea de a 10 – a proba speciala din Dakar 2011 și legatura care ii va readuce pe concurenți in Argentina dupa saptamana petrecuta in Chile. Dupa o prima etapa de legatura care va masura aproximativ 400 de km, riderii vor ajunge la proba speciala care masoara 170 de km și care ii va duce in dunele albe de langa Fiambala. Ziua se va termina dupa ce vor rula pe o alta etapa de legatura pentru a ajunge in bivouacul de la Chilecito. Ineditul zilei este reprezentat de trecerea graniției prin Paso San Francisco, situat in Anzi la o altitudine de 4.748m. In mai putin de 12 ore concurenții vor porni din Copiapo (Chile) situat la o altitudine de 390m pentru a trece granita la 4.748m altitudine, urmand ca dupa proba speciala sa ajunga in bivouacul de la Chilecito (Argentina), care se afla la o altitudine de 1.080m.


Clasament proba speciala nr.9
1. Jonah Street (Yamaha) 3h06min56sec

2. Frans Verhoeven (BMW) +3min38sec

3. David Casteu (Sherco) +3min40sec
.........................................................

30. Emanuel Gyenes (KTM) +24min56sec
...........................................................

61. Marcel Butuza (KTM) +54min32sec
............................................................

Clasament general dupa 9 probe speciale

1. Marc Coma (KTM)

2. Cyril Despres (KTM)

3. Chaleco Lopez (Aprilia)
......................................
21. Mani Gyenes (KTM)
......................................
64. Marcel Butuza (KTM)
....................................

Puteti urmari evolutia celor doi piloti romani accesand pagina de facebook a echipei Vectra Racing sau intrand pe www.dakar.com. Nr. de concurs ale celor doi piloti romani sunt: Mani Gyenes – 45, Marcel Butuza – 80.

Credit foto: Maindru

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!