Premier League "se curata"! Decizia pe care o ia Federatia dupa miliardele de euro obtinute din drepturile TV
Federatia engleza vrea sa renunte la sponsorul care si-a asociat numele de cel mai bogat campionat din lume
Cluburile din Premier League au hotarat sa renunte la sponsorul care da numele competitiei imediat dupa ce contractul de sponsorizare cu Barclays va expira, adica la finalul sezonul viitor.
Dupa ultima licitatie de 7 miliarde de euro pentru drepturile TV, englezii sunt convinsi ca pot prelua modelul NBA sau NFL, care nu isi asociaza numele cu nicio companiei, asa ca liga engleza se va numi, din sezonul 2016/17, Premier League, si nu Barclays Premier League, asa cum s-a numit in ultimii 11 ani.
Daily Mail scrie ca federatia engleza a respins de curand o oferta de 60 de milioane de euro pe an din partea brandului de bauturi Diageo, care ar fi vrut sa ii ia locul bancii Barclays in denumirea celei mai bogate competitii de fotbal din lume.
"A fost un parteneriat excelent intre noi si Barclays, care se va derula si in sezonul 2015/16, ultimul din contractul de sponsorizare.", a declarat un oficial al federatiei in Daily Mail.
In primul sezon de la infiintare, 1992-93, Premier League nu a avut un sponsor principal, insa dupa un an a semnat o intelegere de 12 milioane de lire cu Carling, la acel moment fiind cel mai mare contract de sponsorizare din fotbal.
In 2004, Barclay a oferit 57 de milioane de lire pentru trei ani de contract, iar valoarea a crescut la ultima reinoire, in 2012, la 120 de milioane de lire pentru aceeasi perioada.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News