Romanii, frigiderele si Barcelona! Sau cum a ajuns Gaestiul una dintre sursele de venit ale echipei lui Messi si Neymar

Romanii, frigiderele si Barcelona! Sau cum a ajuns Gaestiul una dintre sursele de venit ale echipei lui Messi si Neymar Campionate externe

Fabrica de frigidere de la Gaesti, cea mai mare din Europa, a ajuns una dintre sursele de venit ale Barcelonei lui Messi si Neymar.

"FC Barcelona are onoarea sa anunte semnarea unui parteneriat cu compania multinationala Arcelik, care va deveni unul dintre sponsorii clubului pentru urmatorii patru ani" - este anuntul facut in urma cu doua zile de oficialii unuia dintre cele mai importante cluburi de fotbal de pe planeta. Ce legatura are insa titlul cu anuntul facut si care e implicarea romanilor si a micutului oras Gaesti intr-o afacere de sute de milioane de euro?

Unul dintre, daca nu cel mai, de succes cluburi de fotbal ale ultimului deceniu in fotbalul mondial, Barcelona atrage anual venituri uriase si contracte cu care echipele din Romania ar putea supravietui ani intregi. Cu peste 10 milioane de fani la nivel global, din Argentina pana in Australia si Japonia, Barca este o echipa in jurul careia s-a creat o industrie, permitandu-si sa transfere jucatori precum Neymar sau Alexis Sanchez si sa il plateasca pe Lionel Messi cu 20 de milioane de euro anual.

Bineinteles, banii nu pot veni doar din competitii si drepturi de televizare, marea lor pondere fiind reprezentata de sponsorizarile venite din partea unor multinationale puternice, care cauta un singur lucru - expunere. Asa se intampla in cazul Nike, Qatar Airways, dar, mai nou, si al turcilor de la Arcelik, care isi vor trece numele pe tricourile de joc ale formatiei blaugrana.

Iar daca Arcelik nu suna destul de edificator, poate ca Beko o face. Da, este vorba despre una dintre cele mai populare companii de electrocasnice din Europa, care a ajuns pana in Rusia, China si chiar Statele Unite.

"Partenerianul nostru va prevede ca emblema companiei sa fie inscriptionata pe tricourile de joc ale echipei in toate competitiile. Si, pentru prima data de la parteneriatul cu TV3, Barca a decis sa puna logoul pe maneci. Acesta va fi insa inscriptionat si pe spatele echipamentelor de antrenament", spune Javier Faus, directorul economic al formatiei catalane, in timp ce Mustafa Koc, CEO Arcelik, anunta: "Acesta este inceputul unei lungi si productive colaborari intre Beko si Barcelona, doua branduri care impart aceleasi valori si credinte".

250 de milioane de euro in Romania

Al doilea cel mai mare brand din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), Beko a devenit in ultimii ani lider pe piete precum cele din Marea Britanie si Polonia, in timp ce celelalte companii surori, Grunding, Altus, Blomberg, Defy, Leusire, Arstil si Arctic se afla si ele in topul industriei electrocasnicelor.

Interesant este insa faptul ca o companie cu o cifra de afaceri de 3,6 miliarde de euro si cu venituri anuale de peste 250 de milioane de euro isi are cea mai importanta fabrica in Romania, in micutul oras dambovitean Gaesti. Producatorul de electrocasnice Arcelik, prin fabrica Arctic/Beko de la Gaesti, este unul dintre cei mai mari exportatori de buniri de larg consum din Romania, trimitand peste 1 milion de frigidere peste hotare, in decursul unui singur an, cu o valoare care ajunge pana la 250-270 de milioane de euro.

Cea mai mare fabrica de fridigere din Europa, unitatea de la Gaesti are o capacitate de productie de circa 2,5 milioane de unitati pe an si 2500 de angajati romani, fiind unul dintre aparatele care tin in viata orasul.

Romania este in acest moment una dintre cele mai importante piete ale brandurilor Arctic/Beko, acestea detinand un procent de peste 50,1%, lucru care i-a propulsat pe turci in topul celor mai valoroase companii din Romania, potrivit unui studiu efectuat inca din 2011 de Ziarul Financiar.

Barcelona, de 50 de ori mai mult decat Steaua

O comparatie interesanta poate fi si cea dintre Barcelona si campioana en-titre a Ligii I, echipa plasata cel mai bine din punct de vedere financiar in acest moment, dupa ce a inregistrat venituri de 36,5 milioane de euro in 2013 si un profit de 13,2 milioane.

Steaua incaseaza in acest moment circa 1,5 milioane de euro anual de la principalul sponsor - City Insurance, dupa o lunga perioada in care clubul din Ghencea a jucat fara nicio reclama pe piept.

De cealalta parte, Barcelona a semnat in 2010 un contract valabil pe 5 ani cu Qatar Foundation, companie non-profit care trimite 30 de milioane de euro anual pe Nou Camp. Pe langa sponsorul arab, Barca mai poarta si logo-ul Intel Inside pe interiorul tricourilor de joc, "mutare" care ii aduce alte circa 7,5 milioane de euro pe an.

Sponsorii Barcelonei
Parteneri principali: Nike, Qatar Airways
Parteneri premium: Beko, Estrella Damm, La Caixa, Audi
Parteneri oficiali: Intel, Etisalat, Replay, Assistencia Sanitaria, Gatorade, Movistar, Stanley Black & Decker, Allianz, EA Sports, Coca Cola, Panasonic, Maurice Lacroix, IronFX
Parteneri regionali: Chang, Big Cola, Suning, Samba Financial Group, Castle Lager, Nokia, Avea, H&S, United Arab Bank, Mora Banc, Indosat
Alti parteneri, implicati si la echipele de baschet si handball: Alusport, Serveto, Llet Nostra

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!