Cel mai usor cabrio din lume: Mazda MX5 Superlight
Japonezii au trecut de fitele hibride. Au fost primii, au aratat lumii ca pot, au si comercializat, era cazul sa treaca la altfel de produse ecologice.
Unele care pe deasupra sa mai arate si bine, nu ca niste cazane ambulante. Fara sa jignim, hibridele actuale vor sa arate star treck dar in fapt arata semiodios, ca niste experimente scapate de sub control. Mazda are in prezent cel mai interesant si reusit concept roadster de dimensiuni mici: mx5 light. Un prototip improbabil pe drumurile recente. De ce? Pentru ca nu are plafon...deloc. Pentru ca nu are parbriz...deloc. Forma generala pleaca de la MX5-ul original si ajunge la barchetele italiene. Pentru a fi cat mai usoara, nu are cam nimic la interior, in afara de cele imperios necesare. Usile sunt aproape goale pe dinauntru; nu exista difuzoare pentru ca nu exista vreun sistem de sunet in MX5 light. Ar fi fost culmea ca o masina degrevata pana la absenta oglinzilor retrovizoare sa fie dotata in schimb cu cine stie ce subwoofer. In minus, nu exista nici sistem de aer conditionat – nu ca ar fi mare nevoie, dar suntem in secolul hologramelor. Precum masinile de curse, acest concept are un buton de deschidere si inchidere a circuitului electric si a alimentarii cu benzina. Scaunele sunt din fibra de carbon, tapitate cu piele in nuanta maciuliei schimbatorului de viteze si celei a franei de mana.
Natura sport a masinii este intarita de centura in 4 puncte. Toate aceste lipsuri cantaresc 155 de kg. MX5 light are 995 de kg, pe cand un MX5 normal cu acelasi motor de 1,8 litri si 126 de cai are 1.150 de kg. Bineinteles, vorbim despre greutatea neta, fara sofer. Chiar daca MX light este mai firav, sunetul esapamentului este mult mai grav. Japonezii au dorit neaparat acest lucru. Consumul pe hartie este de 6,3 litri/suta, cu 0,7 litri mai bine decat modelul de serie. In aceasta prezentare, cel mai cabrio coupe din lume face 0-100 in 8,9 secunde fata de cele 9,9 din fisa lui MX5 1,8 litri. Niste modificari importante s-au facut si la suspensii. Au fost coborate cu 30 de mm pentru a reduce garda la sol si pentru un comportament mai rigid al sasiului. Pneurile de 205/45 vin pe niste jante de 17 inci ale modelului de 160 de cai. Cei de la Mazda sustin ca sunt mai usoare cu 8 kg decat cele recomandate versiunii de serie.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News