Ford e Max… C-Max
Ford este una dintre companiile care expune la Frankfurt doua variante ale aceleiasi variante. Este vorba despre monovolumul C Max, cu 5 locuri, care in versiunea cu 7 locuri devine Grand C Max.
La fel cum Renault are Scenic si Grand Scenic, iar Citroen pe Picasso si Grand Picasso.
Ambele modele Ford sunt concepute pe baza prototipului Iosis. In prezent, Ford are trei monovolume cu 7 locuri in gama. Celelalte doua sunt S-MAX si Galaxy. Grand C-Max va ajunge in showroom-uri in toamna viitoare.
De ce asta tarziu? Nu stim. Si nici Ford nu credem ca stie exact. Portierele din spate nu se deschid in modul obsinuit. Precum la Peugeot 807 sau Mazda 5, gliseaza. Americanii au dezvoltat insa un nou mecanism de glisare, care faciliteaza accesul pasagerilor pe bacnhetele din spate. Totodata, locul central de pe al doilea rand de banchete poate fi pliat pentru a se ajunge usor la ultimul rand de locuri. Cele cinci locuri pentru ocupantii din spate pot fi, de asemenea, pliate foarte usor, printr-o manevra simpla efectuata cu o singura mana.
Am asistat la tot felul de demonstratii ale inginerilor Ford prin care ni s-a demonstrat modularitatea spatiului din masina. Solutiile sunt intr-adevar multe si la-ndemana. Ford are masina ideala pentru familie, Este greu sa-ti mai pasuiesti rolul de tata pretextand ca inca nu s-a descoperit o masina foarte simplu de utlizat cu doi copii la bord.
Motorizarile sunt formate din TDCi-uri si noul EcoBoost de 1,6 litri cu turbocompresor. Toate propulsoarele vor putea fi cuplate cutiei automate cu dublu ambreiaj, intitulata Powershift. Dintre echipamentele instalate pe noil C-Max si Grand C-max enumeram un detector pentru obstacole aflate in unghiul mort la parcari si autoparcarea laterala. Interiorul este construit in aceeasi filosofie kinetic design prezenta la exterior si aminteste pe alocuri de Fiesta.
Lucru deloc rau daca avem in vedere ca Fiesta a facut furori cand s-a lansat. Ce-i drept mai mult printre femei, dar cine spune ca o mama nu poate conduce noul C Max? Nu ni-l imaginam insa pe Mikko Hirvonen la volanul acestui Ford. Actualul number one in WRC (verece), cea mai importanta competitie de raliu din lume, ne-a acordat un interviu in care ne-a vorbit si despre cele doua C-Max uri.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News