Ford Focus BEV, pe drumuri din 2010?
Nu stim cum sunt altii, dar noi cand auzim de masini electrice pur si simplu o luam razna. Este cel mai lent proces de substitutie din lume. De mai bine de 10 ani tot rasar modele hibride, electrice, dar nimeni nu se incumeta sa se arunce.
Nici producatorii, nici consumatorii. Inca nu e clara treaba cu locurile de alimentare, cu preturile mari generate de tehnologia relativ noua, cu dimensiunile masinilor si cu rezistenta acumultaorilor in timp. Dar in continuare este o moda care trebuie sa inchida gura lumii si sa arate preocuparea constructorilor pentru mediu, desi, imediat dupa lansarea unui concept nepoluant, se trezesc sa scoata la vanzare cate o malsina cu 400 de cai si tot atatea grame de CO2/km.
Macar Ford a venit cu un model lumesc, pe care o sa-l zarim curand in trafic. Focus BEV (bi-i-vi) are un motor potent pentru natura lui: 136 de cai si un cuplu sanatos de 320 Nmetru. Pachetul de acumulatori litiu ion de 23 de kilowati asigura o autonomie de 120 de km. Stim ca nu este prea mult in comparatie cu alte prototipuri electrice, dar sa tinem cont ca masina asta este de serie, are dimensiuni ca lumea si 136 de cai. Focus BEV are tehnologia copiata de la Ford Fusion Hybrid. Una dintre metodele de castig a energiei in mers este alimentarea compresorului pentru climatizare prin panouri solare. Ford nu vrea sa astepte prea mult pana la omologarea acestui Focus. Peste un an, aproape toata gama va primi aceasta motorizare cu emisii zero.
Focus BEV este un proiect care face parte din programul Ultra low carbon vehicles. Din armata electrica pe care Ford a prezentat-o si la Geneva, la inceputul anului, mai fac parte Fiesta si Mondeo. Daca pentru Fiesta actualul propuslor electric ar putea insemna primul ST electric, Mondeo cu 136 de cai ar putea parea submotorizat. a
Ford a pus punct premierelor de la Frankfurt. Pentru singurul constructor american care nu a apelat la Casa Alba, C-Max, Grand C-Max si Focus BEV au fost niste lansari onorabile care au demonstrat inca o data ca pentru Ford, precautia e sfanta. Mai bine trei modele vandabile decat milioane de euro investiti in forme halucinante.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News