Noua racheta Mercedes: SLS AMG
Mercedes a ocupat loc la salonul de la Frankfurt cat toate marcile coreene la un loc. O hala cat aeroportul Baneasa pentru un singur nume.
Poate cel mai mare si sigur cel mai important de la modelul Gullwing incoace. SLS AMG este inca o declaratie de putere a megabrandului german: “noi avem mereu bani, caii putere si puterea de a face orice. Structura monobloc, din aluminiu, deschidere a usilor tip fluture si un motor cu eticheta AMG.
Cei 8 cilindri in V produc 570 de cai. Propulsorul este un derivat al seriei 63 AMG, care produce intre 467 de cai pe clasa c si 525 de cai pe gamele S, CL si SL. Toata puterea ajunge la puntea spate printr-o transmisie cu dubla ambreiere si 7 rapoarte. Asemenea PDK-ului Porsche si DSG-ului Volkswagen, AMG Speedshift se deosebste prin functia race start, care aduce iadul pe asfalt: 317 km/h viteza maxima si numai 3,8 secunde pentru 0-100. Greutatea de 1.695 kg este repartizata fata-spate in raport de 47 la 53.
Singura problema a nemtilor cand au pus motorul de 6,3 litri trebuie sa fi fost consumul. SLS AMG consuma cat toate experimentele Mercedes blue efficency la un loc: 13,6 litri in regim mixt si de la 20 in plus prin oras. Si pe cine intereseaza?
Estetic, nu prea avem ce spune. Mai multe de spus sunt la 120 de km/h, cand eleronul iese automat.
Interiorul este Mercedes si cu asta am terminat. Linii si elemente din anii 60 si 70 care se inteleg perfect cu sound-ul Bang & Olufsen, navigatia de 7 inci si orice dotari electronice pe care Mercedes le are inaintea tuturor. Suntem aproape de final si am uitat de capacitatea portbagajului, bucuria romanului. Ei, bine, n o s-o spunem, fiindca in sfarsit am dat peste o masina a carui portbagaj chiar nu conteaza decat in ansamblul estetic.
SLS AMG, inspirat din SL 300 de acum jumatate de secol, este una dintre masinile care te pune pe ganduri cand esti atat de sigur ca vrei un parc auto ecologic. Este imposibil sa o privesti si sa nu-ti imaginezi cum suna esapamentul. Este imposibil sa o privesti si sa-ti imaginezi ca la demaraj e la fel de silentioasa ca un trolebuz.
Singura asemanare permisa intre acest Mercedes si un mijloc de transport in comun este poate pretul. SLS AMG va costa din vara anului viitor aproape 210.000 de euro.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News