Noul Renault: Fluence

Da, Renault asa spune. Ca Fluence va inlocui Megane sedan. Nu este un facelift dupa cum vedeti, ci o cu totul alta abordare.

Masina este moderna, curata si aerisita. Asa cum sunt ultimele modele scoase de francezi, inclusiv Laguna...coupe. Masina este chiar mai mare decat acualul Megane, iar din 2011 va exista pe piata si alternativa electrica. Si cand spunem electrica nu inseamna hibrida. Complet electrica. Vom vorbi in emisiunile viitoare si despre cele patru solutii electrice Renault prezentate aici, tot la Frankfurt.

Deocamdata sa fim fluenti in ceea ce priveste Fluence. Spuneam ca este mai mare decat Megane, actualizat ultima oara in 2003. Are 12 cm in plus, adica o lungime totala de 4,62 metri, mult peste standardele clasei compacte. Masina a fost lansata cu patru motorizari, doua diesel-uri si tot atatea cu benzina. Din prima specie face parte propulsorul de 1,6 litri si 110CP, dar si un doi-zero de 140 de cai. Diesel-urile sunt reprezentate de dci-urile cu 86, respectiv 105 cai putere.

La inceputul anului viitor, varianta de 86 de cai va fi dotata cu un filtru de particule si va dezvolta 90 de cai. Iar pentru sfarsitul anului 2010, mosul Renault are o surpriza pentru fanii motorinei: un dci de 110 cai cuplat la o cutie automata cu dublu ambreiaj. Interiorul este similar celui al Megane-ului actual, deosebite fiind vitezometrul analogic si cateva decoratiuni. Fluence are o goraza de spatii de depozitare si un portbagaj enorm, de 530 de litri. Intelegem de ce atat timp cat este o masina destinata rusilor, turcilor si romanilor.

Printre dotarile optionale, Renault are pentru Fluence faruri bixenon, climatizare bizonala, acces in masina si pornirea motorului fara cheie, navigatie TomTom cu display de 7 inci, conexiuni bluetooth, USB si multe altele. Gata cu Megane! Luati-va adio si pregatiti-va pentru urmatorul model sau, mai bine zis, pentru urmatorul nivel. Au trecut 7 ani si era timpul pentru o resetare a lui Megane.

Mai bine mai tarziu decat niciodata. Iar atunci cand se intampla cum trebuie, avem numai motive de bucurie. Masina se va construi in Turcia, loa Bursa, acolo unde se mai fac Symbol si Clio III.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!