Noul Seat IBZ Concept. Cum ti se pare?
IBZ concept. Oare ce or fi vrut sa ne ascunda spaniolii? Ca nu este vorba despre Ibiza? Este ca si cum am vedea un numar de inmatriculare cu initialele PLA si nu ne-am da seama ca pe fata de la volan o cheama…Paula.
Asa va arata noul Ibiza break, urmarea fireasca a modelului actual cu trei si cinci usi. Trebuie sa lasam critica manifestata in cazul lui Exeo, care de fapt este un A4 resapat, si sa recunoastem ca masina asta chiar arata deosebit. Ce nu intelegem este carui segment de cumparatori se adreseaza.
De ce sa faci un pic mai mare o masina atat de mica? E greu sa ne imaginam cativa pusti zbenguindu-se intr-un spatiu prohibitiv. Vor incepe sa urle la drum lung ca nu au pe unde sa-si intinda soldateii. Si din nou noi vom fi cei care sufera. SIngura explicatie este portbagajul mult mai mare. Mai sunt insa exemple de masini mici care au incercat sa scape de complexe: Fabia combi, 207 SW si aClio Grand Tour. Semn ca break-urile mici totusi se cumpara.
Modelul de baza are 4 metri si 5 cm lungime, cu 17 mai putin decat conceptul IBZ, dimensiune apropiata de cele ale concurentilor Skoda, Peugeot si Renault, modele despre care pomeneam mai devreme. Pentru clientii acestor masini, capacitatea portbagajului este esentiala, spatiul pentru pasageri fiind acelasi.
In cazul conceptului IBZ, volumul portbagajului este mai mare cu 120 de litri, ajungand la 410 litri. Aici, Skoda Fabia Combi castiga lupta cu 60 de litri in plus, iar Renault Grand Tourer cu 30 de litri in plus.
Doar Peugeot 207 SW are un portbagaj cu 73 de litri mai mic. Un avantaj mare pentru Ibiza break este deschiderea larga a haionului si un compartiment suplimentar deasupra celui pentru roata de rezerva. Masina prezentata la Frankfurt va avea mai mult ca sigur motorizarile de serie, iar surpriza ar putea fi propulsorul TSI de 1,4 litri si 180 de cai cu transmisie DSG 7 trepte. Pe scurt…Ibiza Sports Tourer Cupra.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News