O poveste de succes! Testdrive cu noul Volkswagen Polo!

Polo este o poveste de succes. Desi traieste in umbra fratelui mai mare, Golf, Volkswagen Polo este unul dintre cele mai bine vandute modele fabricate la Wolfsburg si a ajuns la a cincea generatie.

Din 1975 si pana astazi, Volkswagen a vandut peste 10 milioane de unitati ale acestul model. Si, in ciuda crizei, oficiali VW ne-au anuntat la lansare ca noul model a inregistrat deja 15.000 de comenzi.

Noul Polo aduce cateva premiere in clasa mica. Este pentru prima data cand Volkswagen doteaza un model din aceasta clasa cu o transmisie cu dublu ambreiaj de tip DSG. Si este vorba de noua cutie de viteze DSG cu sapte trepte. Sistemele ESP si Hill Holder vor aparea in dotarea de serie, iar emisiile de CO2 vor fi printre cele mai mici.
A cincea generatie aduce cinci motoare noi, din totalul celor sapte oferite la lansare. Este pentru prima data cand avem pe Polo motoare TSI si common-rail TDI. Noutatile absolute sunt motorul 1.2 TSI de 105 CP si noul turbodiesel 1.6 TDI derivat in trei variante de putere (75, 90 si 105 CP). Din randul celor sapte motoare, patru sunt pe benzina, iar trei diesel, puterile fiind cuprinse intre 60 si 105 CP. Pe langa acestea, va exista si un pack BlueMotrion pentru motorul 1.6 TDI, care va consuma 3,6 l/100 km si va emite doar 96 g de CO2 pe kilometru.
Cand a desenat noul Polo, designerul Walter de’Silva a vrut sa se indeparteze de linia “overdesigned” a modelelor concurente. Simplitatea eleganta, spune el, este cheia succesului VW. Liniile noului Polo sunt sobre, dar cu o tenta agresiva in fata si cu elemente ce aduc aminte de Polo Mk3 in spate. Polo este acum un automobil ce emana maturitate.

Am testat pentru inceput noul Polo 1.2 TSI. Din micul motor asociat cu o turbina, inginerii VW au reusit sa scoata 105 CP. Propulsorul impinge suficient de tare pentru a face din Polo un automobil “nervos”. Ne-am fi dorit poate mai mult cuplu in partea de jos a turometrului, dar cilindreea mica justifica lipsa lui. Avem cilindree mica (deci taxare mica), un consum decent si putere arhisuficienta. Asociati la toate astea cutia DSG si veti avea o masina potrivita pentru oras. Tinuta de drum este nesteptata, dar nu la fel de sportiva precum cea oferita de noul Ford Fiesta sau Mazda2. Polo e orientat un pic spre confort, iar singurul lucru pe care i-l reprosam este directia prea anesteziata. Fiesta este superioara si in acest domeniu. Polo exceleaza insa la calitatea fabricatiei.

A cincea generatie Volkswagen Polo va deveni rapid un concurent extrem de puternic in clasa mica. In Romania, Volkswagen beneficiaza de o imagine de marca excelenta, iar Polo a fost mereu intre preferatele clientilor romani. Poate ca Ford Fiesta e un automobil mai fun si mai placut la condus, dar Polo reprezinta pachetul complet.


Datele esentiale Polo 1.2 TSI
Motor: 4 in linie, 1.197 cmc, 105 CP/5.000 rpm, 175 Nm/1.500-3.500 rpm
Transmisie: tractiune fata, cutie manuala cu sase trepte
Dimensiuni: 3.970 x 1.682 x 1.462 mm, ampatament 2.470 mm, masa proprie 1.010 kg
Performante: 0-100 km/h 9,7 sec, 190 km/h, consum mediu 5,5 litri/100 km
Pret: nc

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!