Peugeot 3008, o super masina! VEZI aici prezentarea!
Este greu sa te readaptezi, sa renunti la un stil de viata. Sa dai cluburile, berea si toata efervescenta tineretii pe un sanatoriu in care o faptura cu picioare pe care nici nu stie sa le foloseasca iti dicteaza ce si cum.
Mai rau este ca depinde prea putin de tine daca esti sau nu pregatit pentru momentul inevitabil. In 90% din cazuri esti anuntat ca mai ai de trait noua luni. Noua luni in care trebnuie sa-ti faci de cap, dar sa-ti si reorientezi prioritatile auto. Nu mai merge sa te uiti dupa masini zvelte pe care pun ochii toate fatele.
Trebuie sa intri in showroom-uri si sa intrebi acele lucruri plictisitoare: are portbagajul mare? e spatioasa? si in cele din urma…se poate monta un scaun pentru copil? Daca nimeresti pe la Peugeot macar o sa ti se raspunda afirmativ oricarei intrebari pe care o pui. Peugeot s-a gandit ca Nissan e prea singur pe lume cu monovolumul Qashqai.
Tot ce are patru cifre si un leu pe grila trebuie sa fie mare sau monovolum. Nici macar masina preferata a gay-ilor, 1007, nu face exceptie de la al doilea criteriu. Cand l-am vazut in poze, nu ni s-a parut ceva fabulos. Ne-am zis: inca unul. Fata in fata cu el am schimbat foaia insa. Arata impunator. Este legat , bombat si curbat. Formele corespund designului Peugeot.
Felicitari pentru indrazneala din spate. Vorbim despre acele stopuri organice. Organice pana la semnificatia unui organ intern. Spuneti voi ca nu seamana cu un ficat sau in cel mai rau caz cu o splina. Tete a tete cu Peugeot 3008 ti se pare cam cocotat. Si este. Important este ca nu se simte la drum. Din lateral, masina are un aspect longilin neinchipuit dupa ce ii cunosti moaca. Interiorul este o ciudatenie, din punctul nostru de vedere. Nici o masina nu a reusit sa ne trezeasca asemenea sentimente contradictorii. Prima oara iti place, apoi te intrebi ce legatura au butoanele retro din regiunea superioara a consolei centrale cu cele digitale pentru controlul climei si al sistemului de sunet. Fiecare suprafata a consolei pare desenata de catre un alt individ, cu alte viziuni, fobii si dezordini mari in cap. Ne place mult zona postului de sofat, chiar daca prelungirea consolei centrale musca mult din zona de confort a soferului. Volanul in trei spite are priza buna, un diametru perfect si grosimea ideala. Acum…depinde de la utilizator la utilizator. Frumos lucrat tot interiorul. Atent si cu materiale soft-touch intime. In afara de display-ul navigatiei, avem parte si de head-up display. Informatiile nu sunt proiectate pe parbriz, ci pe un gemulet independent care iese spectaculos din bord. Locuri de depozitare sunt destule, minus spatiul din torpedou complet inutilizabil. Torpedul este ocupat agresiv de o mare protuberanta din plastic al carei scop este strict secret. Totodata, foarte multa lumina la interior. Suprafata vitrata a plafonului panoramic are 1,6 metri patrati. Masina a fost construita pe platforma lui 308 si se produce la Sochaux. In 2011, francezii intentioneaza si o versiune Hybrid4. Pana atunci, la Frankfurt ne va fi prezentat si un monovolum de dimensiuni mari, cu pana la 7 locuri.
3008 are un haion modular, cu deschidere duala. Tinuta de drum este exceptionala in cazul unei ditamai masina. Marea inovatie la capitolul suspensii este un amortizor suplimentar situat intre cele doua de baza pe puntea spate. Acesta are rolul de a regulariza presiunea din amortizoarele stanga-dreapta in functie de incarcarea rotii.
Din toate cele 5 motorizari cu transmisii automate si manuale am condus-o pe cea mai tare: 1.6 THP 150CP cu transmisie manuala in 6 trepte. A propos, nici un 3008 nu are tractiune integrala. In schimb, toate pot avea un modul care trimite cuplul la roti in functie de suprafata de rulare. Dupa cum am spus-o si in cazul lui 308CC cu acelasi propulsor THP, motorul turbo de 1.600 cmc este deosebit. Foarte elastic in orice treapta rulezi, fin la accelerari si lin la sincronizari pe retrogradare. Un motor Peugeot-BMW care-si merita banii. Unul dintre singurele motoare carora nu le poti pretinde mai multa putere. Iti dau impresia ca au resurse inepuizabile si ca le poti duce in orice teritoriu de sofat. Alegerea diesel 1.6 HDi de 110 CP are si ea avantajele ei. Un mare inconvenient e ca motorul isi pierde elanul in treapta a treia si oricat ai impinge acceleratia in podea nu mai poate la un moment dat. Dinamica THP-ului este inegalabila in gama de motorizari Peugeot. Transmisia cu 6 trepte este economica. Am obtinut un consum de 9 litri/100 km in regim extraurban semisportiv.
Dieselul ne-a scos undeva la 7,5 litri. Masina poate fi stationata in rampa, panta si parcari prin apasarea unui simplu buton. Frana de mana pe cablu a fost inclouita de cea electrica. Un avantaj al acestui sistem este urcarea asistata in rampa. Pe intelesul tuturor, acele doua secunde in care masina sta intepenita chiar daca iei piciorul de pe frana. Deocamdata, 3008 nu are cutii automate pentru motoarele alimentate cu benzina. Pretul de start al celui mai ieftin model va fi de 21.000 euro, motorizarea 1.6 benzina 120 de cai. Cel mai puternic propulsor ramane 2.0 HDi de 150 de cai si 340 Nm. Acesta este cuplat unei transmisii automate cu 6 rapoarte. 3008 va ajunge in Romania spre toamna si se va bate cap la cap cu principalul rival Qashqai, dar si cu Tiguan si Kuga.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News