Saab 9-5, esec total?
Daca spuneai Saab acum 10 ani te gandeai automat la un rival pentru Mercedes, la avioane Gripen, la tehnologii ultraavansate si siguranta de talie Volvo.
Si cum spun batranii ca nu mai sunt rosiile si castravetii cum au fost odata, asa spunem si noi ca nu mai e Saab-ul ce-a fost candva. 9-5 este spectaculos, dar nu aduce neaparat ceva nou. Parca ar fi incaput pe mainile unui designer inadaptat care se joaca dimineata, la pranz si seara cu obiecte rotunde. S-a jucat insa atat de mult incat a reusit sa le dea un rost pe proaspatul 9-5.
Problema este ca GM-ul isi pune toate sperantele in acest model, iar Koenigsegg si ei inainte de a perfecta conditiile de preluare Saab. Masina este inspirata din filosofia Aero X, cartea de vizita a companiei. Un motor diesel de 2 litri si 160 de cai si trei propusloare cu benzina printre care si cel de 2,8 litri si 300 de cai vor fi disponibile pentru Saab 9-5. Varianta biopower este de 2 litri si 220 de cai putere.
Doar motorizarile supraalimentate - 2.0 si 2.8 turbo vor fi cuplate transmisiilor XWD cu diferential cu alunecare limitata. Cam cum este alunecarea companiei in ultimii ani: limitata pana-n punctul de supravietuire. Noi speram din tot sufletul sa le mearga treaba cu 9-5.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News