Schumi si Luca di Montezemolo, despre Ferrari 458!

Ferrari 458 Italia... Ne-am uitat la ea impreuna cu Schumi, apoi am citit comunicatul de presa de vreo cateva ori si am identificat cel putin doua probleme majore. In primul rand masina este intr-o oarecare masura, fara a identifica aceasta masura, „construita” 99% dupa chipul si asemanarea prietenului nostru si al lui Miki Alexandrescu.

Prin urmare, la cat de ambitios este germanul, in mod cert a dorit ca modelul sa se apropie de perfectiune. De aici una dintre probleme: iti vei cumpara un supercar pe care nu il vei duce la limita niciodata, pentru ca a fost construit de cineva ale carui limite se afla in alta galaxie, fapt frustrant.

Apoi, revenind pe plaiuri mioritice, vei descoperi cert diversi juni care se roaga sa poata folosi aftershave-ul la volanul acestei bestii. Si parca te doare felul cum se duce pe apa Dambovitei atata pasiune si tehnica. Ei, gata, acestea ar fi cele doua probleme, in rest masina pare perfecta.

Designul, ei bine, este cea mai buna dovada ca matematica e poezie, armonie, echilibru, frumusete. Si astea nu sunt cuvinte aruncate, caci linia finala a caroseriei a fost dictata de ratiuni functionale, nefacandu-se nici o concesie designului. Pentru a intelege mai bine, trebuie spus ca la 200 km/h se castiga o apasare aerodinamica de 140 kg. O „berlinetta”, asa cum o numesc italienii, cu doua locuri, motor amplasat central si propulsie, un Ferrari veritabil. In partea frontala s-a revenit la o singura deschidere pentru grila, in stilul clasic Ferrari.

Deschiderea ascunde doua prize de aer care ghideaza curentul spre radiatoare si spre podeaua plata. In partea frontala, sunt prezente de asemenea doua aripioare elastice, care isi modifica forma la viteza. Rolul lor este de a se deforma la viteze ridicate pentru a reduce sectiunea prizelor de aer ale radiatoarelor si a contribui la scaderea rezistentei aerodinamice.

Unul dintre detaliile exterioare entuziasmante pentru fanii Ferrari este evacuarea tripla, care nu a mai fost zarita pe un model din Maranello de la F40. Despre interior nu pot fi spuse multe si asta pentru ca imagini oficiale nu au fost prezentate inca. A devenit public doar un clip video in care se poate remarca faptul ca 458 Italia vine cu o abordare total noua si diferita de ceea ce stiam ca reprezinta un cockpit Ferrari.

458 Italia inseamna propulsor V8 de 4,5 litri, care evident vine din Italia. Cam asta vor sa transmita cei de la Ferrari prin numele masinii. In alta ordine de idei, fie si daca analizam sumar propulsorul, descoperim acolo un monument de tehnica. Dintr-o cilindree usor atipica, 4.499 cmc, s-au obtinut 570 CP la 9.000 rpm, iar cuplul motor este de 540 Nm la 6.000 rpm. Avem o putere litrica de 127 CP, dar si un record al cuplului motor pe litru: 120 Nm/l. Impresionant. 80% din valoarea cuplului este disponibila de la 3.250 rpm, o garantie pentru reprize impresionante.

Tot ce poate oferi motorul este trimis pe puntea spate prin intermediul unei cutii cu sapte trepte cu dublu ambreiaj. Ramane de vazut cum se va descurca o supersportiva cu o astfel de cutie. Performante? Pai 0-100 km/h in 3,4 secunde si o viteza maxima creditata la 325 km/h. Sincer, nu prea avem motive sa ne indoim.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!