Si Alfa Mi.To: 170 CP
Alta bomba din Italia. Una moderna, nici mai putin interesanta, dar nici mai tare ca Abarth-ul 695 de la Fiat, insa din acelasi concern.
Romeo e pe cai mari cu noua Alfa Mi.To. Mai precis pe 170 de cai superbi dintr-un motor tot de 1,4 litri, mai mult ca sigur acelasi. O cheama Mi.To si e mica, are de toate sub capota. Tehnologie multiair intr-o noua echipare intiulata quadrofoglio verde, adica, pe romaneste, trifoi cu patru foi. Italienii au avut intr-adevar noroc zdravan cu Mi.To de 170 de cai. Lumea s-a ingramadit ca la urs sa-si explice cum de-i posibil sa indesi atat de multa putere in atat de putin spatiu. Iata ca se poate. Cilindreea e doar de 1.398 cmc. Gama de motorizari multiair cuprinde inca doua variante, de 105 si 135 de cai. Toate trei puterile le inlocuiesc pe cele de 78, 120, respectiv 155 de cai. Minunea sta intr-un sistem start-stop, iar trifoil consta in 4 trepte de schimbare economica a vitezelor pe o scara de la 1 la 4. Ca si la Hyundai ix35, un indicator in bord iti arata nivelul de pregatire economica la care te afli. Propulsoarele diesel au ramas JTDm-urile de 90 si 120 de cai. Din 2010, motorul de 170 de cai si nu numai va fi cuplat la alegere si unei transmisii cu dublu ambreiaj - Dual Dry Clutch Transmission. Este un mod inteligent de a evita denumirea DCT folosita si de catre altii. Raman pe lista de optiuni si cutiile cu 5 sau 6 trepte pentru cei cu sange de campioni. Acelasi sistem cu admisie variabila – Multiair – va fi subiectul unui proiect mult mai indraznet, nebun si de-a dreptul socant: 240 de cai prin supraalimentare. Pana acum, nu am avut parte de toti caii astia decat pe prototipul GTA. Mai intai sa-i calarim pe cei 170, apoi sa auzim care dintre noi are curajul sa mai ceara o portie de 70 in plus. Iar ecologistii pot dormi linistiti. Alfa Mi. To multiair consuma si polueaza cu 10% mai putin, astea in conditiile unei cresteri de puteri si de cuplu cu 10, respectiv 15%. Deci iata ca se poate si cu sufletu-n Rai.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News