Te lasa cu gura cascata! Citroen Hypnose - drivetest!
A fost printre singurele ocazii cand am condus un concept, o idee, o notiune pe roti, iar faptul merita povestit.Pe-afara, formele prototipului Citroen Hypnos sunt fermecatoare, iar jantele de 22” – absolut superbe.
E bine ca nu le-a vazut cine stie ce rapper american, pentru ca si-ar fi comandat instant cateva perechi, care s-ar fi potrivit de minune pe Phantom-ul lui. De fapt, nu. Rapperii umbla pe 24 de inci. In fine, revenind la subiect, putem spune ca aspectul lui Hypnos s-a impus inca de la inceput. Urmatorul lucru pe care l-am facut a fost nu sa ne urcam la volan, ci sa ne asezam la o masa pentru a citi datele tehnice si specificatiile acestui concept. Am vrut sa stim exact despre ce este vorba in propozitie, intrucat nu aveam nici cea mai mica idee la ce trebuia sa ne asteptam. Primele cifre care ne-au atras atentia au fost cele legate de dimensiuni, masa si economie. Adica un automobil de aproape 5 metri lungime si cu greutatea de 1,8 tone sa consume doar 4,5 litri/100 km in regim mixt? Explicatia era totusi exact acolo, in fisa tehnica.
Citroen Hypnos ruleaza cu ajutorul unei tehnologii intitulate Hybrid 4, propulsia fiind asigurata de un motor electric de 50 CP si 200 Nm aflat in spate si de un turbodiesel montat frontal, capabil sa produca 200 CP si 420 Nm. Transmisia este electronica si prezinta sase trepte de viteza. Deci pana aici totul suna bine. Ni s-a spus sa nu depasim 80 km/h si sa incercam sa rulam doar pe prima banda, deoarece pe circuit mai alergau si alte masini, ale altor producatori. Eram singuri. Fata in fata cu un interior in care nu functionau decat patru lucruri: directia (oarecum), cutia de viteze (oarecum), ceasurile de bord (adica displayul central) si clantele usilor.
Celelalte butoane erau doar desenate, toate formele din cabina fiind acolo doar ca sa te uiti la ele ca la poarta noua.
Francezul din dreapta noastra a pornit motorul electric dintr-o telecomanda si ne-a zis “Voila!”. Ne-a zis ca tot ce trebuia sa facem era sa acceleram . Am aapasat pedala din dreapta si Hypnos-ul a inceput sa se miste incet si fara pic de zgomot. Am franat imediat, deoarece directia nu raspundea. I-am comunicat asta celui din dreapta noastra, insa el ne-a zis ca pur si simplu e foarte greoaie pentru ca... totusi avem de-a face un concept. Nu cu un vehicul de serie. Am avut nevoie de ambele maini pentru a misca volanul catusi de putin. Am apasat acceleratia mai tare, iar motorul diesel s-a trezit la viata pe un ton foarte zgomotos. Un diesel-hibrid care accelereaza ajutandu-se de cuplul ambelor propulsoare – chiar am ramas surprinsi de raspunsul prompt al pedalei. Hypnos mai dispune de un sistem Start-Stop si de unul de tractiune integrala, potrivit cu aspectul de crossover al masinii.
Per total, a fost o experienta foarte interesanta. Pur si simplu am ramas cu gandul la produsul care va avea drept predecesor acest concept. Poate un viitor model DS? Poate un viitor SUV agresiv gen Infiniti FX? Cine stie...
Cert este ca tehnologia Hybrid 4 isi va gasi locul pe un model Citroen cat de curand.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News