Vine vara, ascunde-te intr-un 308! Vezi imagini cu Peugeot 308 coupe cabrio:
Am transpirat serios zilele aceastea, semn ca vara nu mai are timp de asteptat. Cum altfel putem sa o intampinam mai pregatiti decat imbracati sumar? Asta merge garantat in cazul femeilor si chiar le-o recomandam cu toata caldura din iulie.
Barbatii nu pot insa profita de tinutele lejere. Este greu sa fii pe plac unui director daca te prezinti la raport in slapi, bermude si maieu. Numai femeile au acest drept si profita la maximum de el parca in ciuda noastra. Ce ne ramane de facut. In afara autoizolarii in frigider, trebuie sa gasim arme. Nu avem voie sa ne predam.
Sa spunem cu totii stop transpiratiei abundente si sa ne refugiem intr-un 308CC. Peugeot are experienta in coupe-uri cabriolet la preturi avantajoase. Singura care-i poate sta in cale din acest punct de vedere e decapotabila Focus, tot cu hardtop. Francezii au vandut 650.000 de cc-uri din 2000 incoace: 206CC, 207CC, 307CC si acum 308CC. Masina a devenit desertul casei.
Fizionomia nu a derapat de la curentul actual Peugeot. Este o Marie fara palarie cand o decapotezi. Si atunci isi au rostul aplauzele. Cand te simti ca pe stadion. Sa mergi intr-o decapotabila este ca si cum ai vedea un meci live, acolo, din mijlocul tribunei. Este o atmosfera deosebita, inegalabila intr-un automobil cu plafon fix. Marea decapotare se ptrece in 20 de secunde, in care ai timp sa auzi suspect de incet motorasele si sa vezi cum se ascund toate subansamblele in portbagaj.
Daca esti curios sa-i arunci o privire din spate, vei observa un difuzor aspectuos in zona spoilerului. O decizie estetica foarte buna, spunem noi. De cele doua locuri din spate poti sa uiti. Utile cel mult in oras. Daca fortezi nota, risti sa-i dai jos pe cei din spate in forma scaunului. Nu merita chinul. E loc, dar era loc si de mai bine. Interiorul este curat, aglomerat doar in zona consolei centrale, acolo unde-ti trebuie un pic de timp sa te prinzi cum e treaba cu informatiile care apar pe display-ul din plansa de bord. Nimic de zis despre acesta. Viu colorat, reda ce trebuie, iar domnisoara cu navigatia este aceeasi din Mercedes sau BMW. Cadranele din bord si aeratoarele iti reamintesc cel mai bine ca esti intr-o masina sport, la urma urmei. Scaunele au priza laterala buna, atat la spatar, cat si la sezut.
Totodata, pictogramele cu scaune si caldurica au alt efect la actionare: ventileaza caldurica prin tetiere, cat sa nu te ia cu friguri daca folosesti coupe-ul cabrio toamna sau chiar la inceputul iernii. Pielea de pe scaune este de calitate buna, iar cusaturile nu lasa loc de comentarii. Intr-adevar, plasticul din regiunea superioara a plansei de bord si cel de pe interiorul portierelor sunt de criticat, dar nu de lapidat. Accesoriile World In Peugeot includ MP3 player, conector USB, Bluetooth si in functie de varianta de echipare, 40GB memorie.
Motorul THP de 150 de cai dezvoltat impreuna cu BMW este printre cele mai rafinate propulsoare pe care le-am testat. Nu din gama Peugeot, ci din intreaga productie auto. Incredibil de elastic, asociat unei cutii manuale in sase trepte, trage de la 1.400 de rpm. Practic, simti ca in timp ce accelerezi poti schimba orice viteza, motorul isi vede de treaba si pune neintrerupt toata puterea jos. Turatiile se sincronizeaza nesimtit de lin. Chiar daca 240 de Nmetru nu sunt o performanta, stii ca ii ai tot timpul si asta este important. Nu ai parte de surprize cauzate de laguri turbo sau de raspunsuri intarziate ale motorului.
Si, totusi, este suficienta putere pentru emotii serioase, mai ales daca te repezi in viraje cu spatele incarcat de pe franare. Oricum, simti repede ESP-ul care taie aplombul al masinii si chiar te intrebi de ce se autosesizeaza intr-un asemenea hal. Aproape ca retrogradezi doua trepte pentru a iesi dintr-un viraj dupa ce si-a bagat coada electronica. Servodirectia ne-a impresionat de cand am pus contactul si am incercat sa bracam pe loc. Am vazut ca nu-i chiar joaca. La viteza, controlul este sigur si raspunsul cumsecade in volan. Stii unde se afla masina si cat trebuie sa impingi volanul pentru a indeplini curba. Cel mai frumos companion la drum este insa sunetul masinii, pronuntat ai barbatesc. Scriptic, motorul duce masina la 100 de km/h in 9,8 secunde. Ne asteptam la ceva mai bine, insa va garantam ca senzatia este extraordinara si ca nici nu va va pasa cat arata acul in bord. Conteaza ca masina este intr-o permanenta accelerare si vivacitate.
Oferta de benzina mai cuprinde tot un motor turbo de aceeasi capacitate, cu 10 cai mai putini, dar care produce acelasi cuplu datorita unei cutii hidramate Porsche cu patru trepte. In curand va mai intra pe piata un 1.6 litri de 120 de cai, cuplat unei cutii manuale cu cinci rapoarte.
In dreptul diesel-urilor avem HDi-ul de 140 de cai si 320 Nm, conectat transmisiei manuale cu sase viteze.
Ca la benzina, acelasi propulsor este asociat unei cutii Porsche Tiptronic cu sase rapoarte de aceasta data. Urmeaza un propulsor de 1.600 cmc si 112 cai.
Sasiul este surprinzator de rigid datorita suspensiilor pseudorigide si a barei de torsiune pe puntea spate, dar si a sistemului McPherson pe axul din fata. Cum platforma este identica modelului hatchback sau break, ampatamentul are tot 2,6 metri. Diametrul bucselor amortizoarelor a fost marit cu 2mm, iar rulmentul a fost inaltat la 25 de mm in loc de 20. Toate aceste cote total neinteresant de pomenit au un rezultat semnificativ: un 308CC cu 20% mai rigid.
Siguranta este mereu litera de lege pentru francezi. In competitie nationala cu Renault, Peugeot a dotat 308CC cu 6 airbag-uri si ranforsari care ajuta mult si la stabilitatea coupe-ului cabrio.
Pe noi ne intereseaza mai putin ce-i pe dedesubtul caroseriei sau la suprafata mapei de presa. Stim ca ne-am urcat la volanul unei masinute abile pe care iti este imposibil sa nu ti-o doresti la un moment dat in viata. Destul de departe de pretentiile constructorilor premium, dar nicidecum un compromis cabrio, 308CC este mult mai mult decit o simpla fita.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News