Volkswagen E-Up, o masina perfecta pentru oras!

Sa ne explice si noua careva pe cine vrea Volkswagen sa duca de nas cu piticaniile astea electrice cand Touareg-ul si Tiguan-ul se vand in continuare de parca s-ar fi lansat ieri.

Oricum, arata exceptional conceptul asta si nu e departe de adevar. E-Up e mic si compact, un pic mai lung decat Toyota IQ cu 21 de cm, dar si mai spatios. Are 3 metri si 19 cm.

Minimasinuta este gandita pentru trei locuri plus unul la nevoie in alte scopuri. Locurile individuale se pot roti in toate felurile si partile pentru modularitate totala. Incape pana si o bicicleta daca iti pui capul la contributie. Ar putea deveni mai complicat decat cubul lui Rubick sa faci rost de loc in E-UP, dar in final important este ca il ai. Motorul electric dezvolta in mod continuu 54 de cai, iar puterea alternativa este de 82 de cai putere si un cuplu grosolan pentru o asa domnisoara: 210 Nmetru.

Cam cat de distractiv poate fi sa lasi in urma orice masina atat timp cat tu beneficiezi de cuplul acesta de la 0 rpm? E-Up ajunge la viteza legala urbana in 3,5 secunde, mult mai repede decat te-ai fi asteptat, si in 11,3 secunde la 100 de km/h. Bateriile litiu-ion iti asigura o autonomie de 130 de km/h, cat un Mitsubishi i-MIEV. Dieferenta mare dintre cele doua este ca i-MIEV-ul exista deja pe piata. Pentru a repartiza aproape ideal greutatea masinii, nemtii au optat pentru motor in fata si acumulatori in spate. Reincarcarea se face ingenios prin emblema grupului.

La tensiune de 230 de volti dureaza cinci ore un ciclu, din care 80% din capacitate se reincarca in numai o ora. La pretul actual al curentului, 100 km parcursi cu E-Up costa maximum 1,5 euro. Si daca nu ai rabdare sa pazesti bateria cinci ore, poti miza pe lumina soarelui care o incarca permanent pe timp de zi prin celulele fotovoltaice din care este construit plafonul. Si daca e noapte afara, atunci a treia forma de reincarcare ar trebui sa rezolve problemele: energia captata de baterii in timpul decelerarilor.

E-Up este o masinuta isteata. In afara de posibiltatile infinite de inmagazinare a oamenilor, exista, de asemenea, spatiu suficient si in portbagaj. Cel propriu este de numai 85 litri, insa prin plierea scaunelor se poate ajunge la 180 si 320 de litri maximum. Daca nemtii isi respecta promisiunea facuta in conferinta de la Frankfurt, inseamna ca mai avem un an si un pic pana la lansarea lui E-Up.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!