Duminica incepe Formula 1! Vezi aici toate schimbarile si echipele din noul sezon!
Marele Premiu al Australiei, live-text pe www.sport.ro si m.sport.ro, duminica ora 9:00.
Componenta echipelor in sezonul 2011 este urmatoarea (numarul din dreptul pilotului este cel de pe monopost):
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (Germania);
2. Mark Webber (Australia);
Ferrari
5. Fernando Alonso (Spania);
6. Felipe Massa (Brazilia);
McLaren-Mercedes
3. Lewis Hamilton (Marea Britanie);
4. Jenson Button (Marea Britanie);
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (Germania);
8. Nico Rosberg (Germania);
Lotus Renault
9. Nick Heidfeld (Germania);
10. Vitali Petrov (Rusia);
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (Brazilia);
12. Pastor Maldonado (Venezuela);
Force India (motor Mercedes Benz)
14. Adrian Sutil (Germania);
15. Paul di Resta (Marea Britanie);
Sauber (motor Ferrari)
16. Kamui Kobayashi (Japonia);
17. Sergio Perez (Mexic);
Toro Rosso (motor Ferrari)
18. Sebastien Buemi (Elvetia);
19. Jaime Alguersuari (Spania);
Team Lotus (motor Renault)
20. Jarno Trulli (Italia);
21. Heikki Kovalainen (Finlanda);
Marussia Virgin Racing (motor Cosworth)
24. Timo Glock (Germania);
25. Jerome D'Ambrosio (Belgia);
Hispania Racing Team (motor Cosworth)
22. Narain Karthikeyan (India);
23. Vitantonio Liuzzi (Italia).
Pauza competitionala a fost una linistita din punct de vedere al transferurilor in Formula 1, in urma deciziei echipelor din "Big Four", Red Bull, Mercedes GP, Ferrari si McLaren-Mercedes, de a miza in continuare pe pilotilor cu care au terminat sezonul 2010.
In aceeasi situatie ar fi fost si Lotus, fosta echipa Renault, locul 5 in sezonul trecut si principala candidata la accederea in grupul favoritilor, dar planurile acesteia au fost schimbate de un accident suferit de unul dintre cei mai talentati piloti de pe grila, Robert Kubica.
Polonezul s-a ranit grav la 5 februarie, in timp ce concura intr-un raliu in Italia si a suferit mai multe fracturi la mana si piciorul drepte. Kubica a fost operat de patru ori dupa accident, iar medicii sunt inca rezervati cu privire la viitorul carierei pilotului, cu toate ca el a depasit perioada critica si pare a se recupera in mod spectaculos.
Astfel, Lotus Renault a fost nevoita sa caute urgent un inlocuitor pentru Kubica si alesul a fost Nick Heidfeld, un pilot experimentat, cu peste 170 de starturi in F1. Incepand cu 2010, germanul a fost pilot de teste la Mercedes GP si a reusit sa prinda anul trecut un loc la Sauber, pentru ultimele cinci curse ale sezonului.
Trecerea lui Heidfeld la Lotus a reprezentat cea mai importanta mutare a pauzei competitionale. In rest, atrag atentia patru piloti care vor debuta in sezonul 2011 al Campionatului Mondial de F1.
Pastor Maldonado este primul venezuelean in Formula 1 de la Johnny Cecotto, colegul lui Ayrton Senna la Toleman in 1984. Ca sa-i faca loc in echipa lui Maldonado, Williams l-a dat afara pe germanul Nico Hulkenberg, un tanar de perspectiva, "autorul" unui pole-position in 2010.
Echipa britanica a pierdut la sfarsitul anului trecut patru sponsori importanti si a decis sa angajeze un pilot care poseda ceva mai mult decat talent: bani. Iar Maldonado a fost solutia perfecta. Campion en-titre in GP2, pilotul in varsta de 25 de ani a adus si o infuzie consistenta de capital, prin compania petroliera venezuelana PDVSA, care a devenit partener al team-ului de la Grove pentru circa 16 milioane de dolari.
Maldonado este considerat un pilot rapid, dar cu un temperament sangvin. El s-a ales cu o suspendare consistenta in 2005, dupa ce nu a redus suficient viteza la avertizarea cu steagurile galbene, in timpul unei curse desfasurate la Monaco, si a lovit un steward, provocandu-i cateva fracturi. De asemenea, Maldonado a fost descalificat anul trecut la Hungaroring, pentru ca a evoluat cu aripa frontala rupta si a ignorat mai multe tururi steagurile negre-portocalii, care semnalizeaza ca monopostul are o problema tehnica serioasa si trebuie sa intre la boxe. La Williams, Maldonado il va avea coechipier pe brazilianul Rubens Barrichello.
Pentru prima data in ultimii 30 de ani, Mexicul este reprezentat de un pilot in Formula 1. Sergio Perez, 21 de ani, cel mai tanar dintre noii-veniti in acest sezon, este vicecampionul en-titre din GP2. In acest an, el va concura pentru Sauber, care l-a angajat pe locul lasat liber la sfarsitul lui 2010 de Nick Heidfeld, si il va avea drept coechipier pe japonezul Kamui Kobayashi. Nici Perez nu vine cu mana goala in F1, dovada ca pe monopostul C30 a aparut sigla Telmex, companie care i-a "vegheat" cariera mexicanului, detinuta de cel mai bogat om al planetei, Carlos Slim.
Perez s-a distins in timpul testelor din aceasta pauza competitionala, stabilind cel mai bun timp intr-una dintre sedintele de antrenamente de la Barcelona, in care a rulat alaturi de piloti ca Michael Schumacher, Mark Webber sau Felipe Massa.
Britanicul Paul di Resta are 24 de ani si va debuta oficial in Formula 1 la Force India, lunadu-i locul italianului Vitantonio Liuzzi. Cea mai importanta performanta din careira lui nu a fost obtinuta intr-o competitie de monoposturi, ci in campionatul DTM, in care a cucerit titlul anul trecut. Tot in 2010, el a fost pilot de rezerva la Force India. Astfel, Di Resta a avut ocazia sa testeze de mai multe ori un monopost de Formula 1 si, din acest punct de vedere, este driver-ul cu cea mai mare experienta in Marele Circ dintre debutantii din acest sezon. Coechipierul lui va fi in 2011 germanul Adrian Sutil.
Jerome D'Ambrosio, pilot belgian in varsta de 25 de ani, a ocupat locul 12 in editia trecuta a GP2. El s-a alaturat la inceputul lui 2010 echipei Renault, ca pilot de rezerva, apoi din septembrie 2010 a indeplinit acelasi rol la Virgin. La fel ca Di Resta, belgianul este si el acomodat cu monopostul de F1.
D'Ambrosio il inlocuieste pe braizlianul Lucas Di Grassi si il va avea coechiper pe germanul Timo Glock.
Dupa o pauza de cinci ani, indianul Narain Karthikeyan revine in Formula 1, propulsat de compania Tata intr-un monopost al "cenusaresei" Hispania Racing Team. Echipa manageriata de romanul Colin Kolles, aflata in fata celui de-al doliea sezon in F1, continua sa se confrunte cu probleme financiare, fiind singurul team care nu si-a testat monopostul pentru 2011 in pauza competitionala, astfel ca banii de la Tata au fost o adevarata gura de oxigen pentru HRT. Pe de alta parte, indienii au tot interesul de a avea un pilot in Formula 1, in vederea Marelui Premiu ce va fi gazduit in acest an in apropiere de New Delhi. Karthikeyan va face pereche la HRT cu italianul Vitnatonio Liuzi, caruia nu i s-a prelungit anul trecut contractul cu Force India.
Pentru a doua oara in istoria F1, la startul sezonului se vor alinia cinci campioni mondiali: Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button si Michael Schumacher. Aceasta situatie s-a mai petrecut in 1970, cand au fost pe pista in acelasi timp Jack Brabham, John Surtees, Denny Hulme, Graham Hill si Jackie Stewart.
Cat priveste calendarul competitional, acesta ar fi trebuit sa fie la fel ca anul trecut, cu o exceptie, disputarea in premiera a Marele Premiu al Indiei. Insa protestele inregistrate in ultimele saptamani in Bahrain, soldate cu victime, i-au facut pe organizatori sa amane etapa de debut a CM de Formula 1, programata in 13 martie pe circuitul de la Sakhir. Marele Premiu al statului arab ar putea fi reprogramat sau anulat daca situatia nu se va imbunatati pana la inceputul lunii mai.
Etapa de debut va avea loc, duminica, 27 martie (ora 9.00), in Australia, iar cea de incheiere se va desfasura in Brazilia, in 27 noiembrie, ceea ce inseamna ca cele 19 curse (cu Bahrain ar fi 20) se vor intinde pe exact opt luni.
Calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 este urmatorul:
1. Marele Premiu al Australiei (Melbourne) - 27 martie;
2. Marele Premiu al Malaysiei (Kuala Lumpur) - 10 aprilie;
3. Marele Premiu al Chinei (Shanghai) - 17 aprilie;
4. Marele Premiu al Turciei (Istanbul) - 8 mai;
5. Marele Premiu al Spaniei (Barcelona) - 22 mai;
6. Marele Premiu al Principatului Monaco (Monaco) - 29 mai;
7. Marele Premiu al Canadei (Montreal) - 12 iunie;
8. Marele Premiu al Europei (Valencia) - 26 iunie;
9. Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone) - 8 iulie;
10. Marele Premiu al Germaniei (Nurburgring) - 24 iulie;
11. Marele Premiu al Ungariei (Budapesta) - 31 iulie;
12. Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps) - 28 august;
13. Marele Premiu al Italiei (Monza) - 11 septembrie;
14. Marele Premiu al statului Singapore (Singapore) - 25 septembrie;
15. Marele Premiu al Japoniei (Suzuka) - 9 octombrie;
16. Marele Premiu al Coreei de Sud (Yeongam) - 16 octombrie;
17. Marele Premiu al Indiei (New Delhi) - 30 octombrie;
18. Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi (Abu Dhabi) - 13 noiembrie;
19. Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo) - 27 noiembrie.
* Marele Premiu al statului Bahrain ar putea fi anulat sau reprogramat din cauza tensiunilor sociale din aceasta tara. O decizie finala se va lua pana la inceputul lunii mai.
Sursa: Mediafax
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News