Explicatia pentru exploziile de la Silverstone! Pirelli acuza 3 echipe din F1 de amatorism: "Pneurile au fost montate invers!"
4 monoposturi de la Mercedes, Ferrari si Toro Rosso au avut avut explozii de pneuri in Marele Premiu al Marii Britanii
Montarea incorecta a pneurilor si folosire unei presiuni prea mici s-au numarat printre cauzele exploziilor cauciucurilor stanga-spate ale monoposturilor Mercedes, Ferrari, Toro Rosso si McLaren, la MP al Marii Britanii, se arata in raportul Pirelli cu privire la incidentele de la Silverstone.
Producatorul italian sustine, intr-un comunicat dat publicitatii miercuri, ca pneurile spate au fost montate invers pe monoposturile care au avut probleme, "cu alte cuvinte, pneul pentru dreapta fiind montat pe roata din stanga si invers".
"Pneurile furnizate anul acesta au o structura asimetrica, ceea ce inseamna ca nu sunt interschimbabile. Flancurile laterale sunt astfel construite incat sa poata absorbi incarcarea specifica ce apasa pe interiorul si exteriorul pneului. Astfel ca inversarea pneurilor afecteza direct modul in care lucreaza acestea. In mod particular flancul exterior este construit sa reziste incarcarilor mari generate pe virajele de mare viteza, cum sunt cele de la Silverstone, cu schimbarile rapide de banda stanga-dreapta si unele vibratoare care sunt foarte agresive. Presiunea in pneuri a fost excesiv de scazuta sau in orice caz mai scazuta decat cea indicata de Pirelli. Presiunea mica in pneuri inseamna ca pneul sufera un stres mai mare in conditii de lucru", se arata in comunicatul Pirelli.
Unghiurile de cadere extreme si vibratoarele agresive in virajele rapide, cum a fost cazul in cel cu numarul 4 de la Silverstone, care a fost scena celor mai multe explozii, au afectat de asemenea pneul stanga-spate, se mai precizeaza in comunicatul citat.
Pirelli subliniaza ca gama de pneuri 2013 nu pune in pericol siguranta pilotului sub nicio forma daca este utilizata corect si ca aceste cauciucuri intrunesc toate standardele de siguranta cerute de FIA.
La Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, care va avea loc incepand de vineri, vor fi folosite pneuri spate cu o structura din kevlar, care inlocuieste actuala structura de otel.
"Avand in vedere insa ca aceste pneuri au de asemenea o structura asimetrica, va fi interzisa interschimbarea lor. Pneurile fata vor ramane insa neschimbate", anunta Pirelli.
Incepand cu Marele Premiu al Ungariei, va fi introdusa o noua gama de pneuri, cu structura simetrica. Noile cauciucuri vor combina caracteristicile penurilor din 2012 cu performanta celor din 2013.
Sursa: Mediafax
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News