Vezi filmul senzationalei curse din Singapore:

Vezi filmul senzationalei curse din Singapore: F 1

Prima cursa nocturna din istoria Formulei 1 a fost live-text pe www.sport.ro.

Circuitul Marina Bay, pe langa lupta din ce in ce mai stransa pentru titlul de campion mondial, aduce o serie de premiere: este prima data cand un Mare Premiu se desfasoara in nocturna, este primul circuit stradal din Asia si in plus, este printre putinele locuri unde pilotii vor merge in sensul invers al acelor de ceasornic.

Dupa ce apelul McLaren impotriva penalizarii de la Spa a fost respins, Massa si Hamiltonerau despartiti de doar un punct in clasamentul general, iar orice greseala putea insemna pierderea titlului mondial.

Lupta se anunta cu atat mai interesanta cu cat Massa a dominat sesiunea de calificari si a obtinut pole-position-ul, iar Hamilton a avut mari probleme in a trece de a doua parte a calificarilor, unde a terminat pe locul 10. In ultima parte, englezul nu a mai gresit si ocupa locul 2 pe grila de start.

Desi in calificari a terminat pe 6, Heidfeld a fost penalizat cu 3 pozitii pentru blocarea lui Barrichello. Cel mai rapid pilot in antrenamentele libere, Fernando Alonso a iesit in decor si a abandonat, ocupand in final locul 15.

Turul de incalzire: Prima cursa nocturna din istoria Formulei 1 se desfasoara intr-un decor superb. Circuitul stradal face ca depasirile sa fie aproape imposibile, iar orice greseala poate sa fie fatala.
Turul 1: Massa porneste excelent si se instaleaza autoritar pe prima pozitie. Hamilton este pe 2, Raikkonen pe 3, Kovalainen pierde doua pozitii si cade pe 7.
Turul 2: Massa si Hamilton se distanteaza la mai bine de 5 secunde de Raikkonen in numai doua tururi.
Turul 3: Alonso a castigat deja 3 pozitii si se claseaza acum pe 12.
Turul 5: Rosberg il preseaza pe Trulli, dar configuratia circuitului nu-i permite un atac decisiv.
Turul 6: Massa conduce, la 3 secunde de Hamilton si 8 de Raikkonen. Printr-o manevra superba, Rosberg trece de Trulli.
Turul 8: E randul lui Alonso sa-l atace pe Trulli, in mod clar mai lent decat urmaritorii lui. In fata, Hamilton reuseste sa mai reduca distanta fata de Massa.
Turul 9: Alonso trece si el de Trulli si urca pe 11. Kimi Raikkonen realizeaza cel mai rapid tur de pista.
Turul 10: Primii 3 clasati domina autoritar cursa, urmati de Kubica, Vettel, Glock, Kovalainen si Heidfeld. Raikkonen isi imbunatateste performanta din turul precedent si incepe sa recupereze decalajul fata de Hamilton si Massa.
Turul 12: Dupa un inceput slab, Raikkonen are o evolutie fenomenala si ameninta din ce in ce mai mult pozitia lui Hamilton.
Turul 14: Bourdais iese in decor, din fericire intr-o zona de degajare si poate continua.
Turul 15: Hamilton pierde teren in fata celor de la Ferrari, amandoi mai rapizi decat englezul. Piquet loveste parapetii de protectie si abandoneaza, iar safety car-ul intra pe pista.
Turul 16: Kubica face prima realimentare.
Turul 17: Massa si Hamilton intra la realimentare. Dezastru pentru Massa, care pleaca cu furtunul pompei de realimentare atasat de masina. Intra si Raikkonen pentru prima realimentare.
Turul 18: Incredibila greseala. Dupa aproape un minut, mecanicii reusesc sa decupleze furtunul si Massa reia cursa.
Turul 19: Eroarea lui Massa il duce pe brazilian pe ultimul loc.  Pe primul loc e Rosberg, beneficiar al unei intrari rapide la boxe, imediat dupa aparitia safety car-ului pe pista. Hamilton, care a schimbat tarziu, e pe 8 in acest moment.
Turul 20: Safety car-ul iese la finalul turului 19 si cursa se reia, cu o ordine total bulversata dupa accidentul lui Piquet si incredibila eroare de la Ferrari.
Turul 21: Rosberg conduce, urmat de Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber, Coulthard si Hamilton. Fisichella si Kubica inca n-au intrat la standuri. Raikkonen e pe 15, iar Massa pe 18.
Turul 22: Comisarii de cursa anunta ca investigheaza incidentul de la boxele Ferrari.
Turul 23: Stewarzii anunta si investigarea unor incidente in care au fost implicati Rosberg si Kubica.
Turul 24: Massa e penalizat cu un drive-through.
Turul 25: Massa isi executa pedeapsa, iar Kubica si Rosberg sunt la randul sau penalizati pentru ca au realimentat intr-un moment in care nu era permis.
Turul 26: Ordinea primelor 8 locuri ramane neschimbata. Hamilton, la 25 de secunde de Rosberg, incearca sa treaca de Coulthard, dar scotianul rezista.
Turul 27: Kubica intra la standuri pentru a-si executa penalitatea.
Turul 28: Intra si Rosberg pentru "stop and go" si iese pe 4.
Turul 29: Fisichella intra pentru prima data la boxe.
Turul 30: Webber abandoneaza. Trulli e lider, urmat de Alonso, Coulthard si Hamilton.
Turul 31: Trulli are peste 10 secunde avans fata de Alonso, dar inca nu a realimentat.
Turul 32: Massa intra la boxe de pe ultimul loc. De data aceasta un schimb fara incidente.
Turul 33: Ferrari si McLaren sunt implicate direct in lupta pentru locul... 11, prin Kovalainen si Raikkonen! Trulli realimenteaza si iese pe 8.
Turul 34: Alonso e lider, desi a plecat de pe a 15-a pozitie.
Turul 35: Alonso conduce, urmat de Rosberg, Coulthard si Hamilton.
Turul 36: Hamilton inca nu a reusit sa treaca de Coulthard. E totusi o zi norocoasa pentru englez pana acum, eroarea impardonabila a lui Massa scotandu-l pe brazilian din lupta pentru puncte.
Turul 37: O mica inexactitate a lui Alonso, dar dublul campion mondial redreseaza fara probleme.
Turul 39: Nakajima si Raikkonen il depasesc fara probleme pe Trulli, urcand pe 8 respectiv 9.
Turul 40: Alonso are 8 secunde in fata lui Rosberg, 21 fata de Coulthard si 22 fata de Hamilton.
Turul 41: Rosberg realimenteaza pentru ultima data. In acest moment ocupa locul 7.
Turul 42: E randul lui Alonso sa intre la standuri. Un schimb perfect si spaniolul iese exact in fata lui Coulthard si Hamilton. Englezul profita si trece de scotian.
Turul 43: Hamilton si Coulthard fac pit-stop-ul simultan. Incredibil! Scotianul porneste cu pompa de alimentare cuplata, din fericire reuseste sa se opreasca la timp.
Turul 44: Un podium de necrezut inainte de cursa: Alonso, Glock, Rosberg. Urmeaza Raikkone si Hamilton.
Turul 46: Intra Glock la standuri de pe locul 2. Raikkonen e pe podium in acest moment, dar mai trebuie sa mai opreasca pentru ultima realimentare. Hamilton e pe 4 si are 6 puncte avans fata de Massa intr-un clasament general virtual.
Turul 47: O zi mizerabila pentru Massa, care se zbate pe locul 15. O greseala care l-ar putea costa titlul!
Turul 49: Ce cursa de debut in Singapore! Dupa un comportament excelent in calificari si o sesiune de calificari mizerabila, Alonso e lider detasat desi a plecat de pe 15.
Turul 50: Raikkonen face ultima realimentare si ocupa acum locul 5.
Turul 52: Massa face un tete-a-queue. Suttil incearca sa-l evite si loveste parapetii de protectie. Safety-car-ul isi face aparitia pentru a doua oara pe pista.
Turul 54: Traseu liber. Cursa se reia cu Hamilton incercand sa-l depaseasca pe Rosberg.
Turul 55: Alonso lider, Rosberg pe 2 si Hamilton pe 3. Glock pe 4, in fata lui Raikkonen, apoi Vettel, Heidfeld si Coulthard.
Turul 57: Nimeni nu mai risca, finalul cursei aduce un pilotaj prudent din partea celor aflati in puncte.
Turul 58: Raikkonen intra dur peste un vibrator si este proiectat in parapetii de protectie. Abandon Raikkonen, iar pentru Ferrari ziua se transforma dintr-una mizerabila intr-una neagra.
Turul 61: Ultimul tur. Alonso se indreapta spre prima victorie din acest sezon.
FINAL: ALONSO CASTIGA intr-o cursa care a avut de toate: spectacol, drama si un final neasteptat. Alonso ne-a adus aminte de zilele in care domina Marele Circ. Hamilton termina pe 3 si se departeaza la 7 puncte de Massa. Williams intra cu ambele echipe in puncte, Rosberg pe 2 si Nakajima pe 8. In puncte au mai intrat Glock, pe 4, Vettel pe 5, Heidfeld pe 6 si Coulthard pe 7. O cursa de debut pentru Singapore despre care se va vorbi mult timp de acum inainte.

ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!