FIA: Alonso si ceilalti angajati ai echipei nu au stiut de aranjamentul Piquet-Briatore-Symonds!
Consiliul Mondial al FIA a ajuns, luni, la concluzia ca pilotul Fernando Alonso si ceilalti angajati ai echipei Renault nu au fost informati cu privire la aranjamentul facut de conducatorii team-ului impreuna cu Nelson Piquet jr. la Marele Premiu al statului Singapore, din 2008, informeaza FIA.
"Renault a fost descalificata din Campionatul Mondial de Formula 1, pedeapsa dictata cu suspendare, dupa ce Consiliul Mondial al FIA a gasit, luni, echipa vinovata de a fi conspirat in vederea provocarii unui accident deliberat la Marele Premiu de la Singapore.
Investigatiile FIA si ale Renault i-au gasit pe directorul general Flavio Briatore si pe directorul tehnic Pat Symonds, care intre timp au parasit echipa, vinovati de faptul ca au planuit accidentul lui Nelson Piquet in beneficiul lui Fernando Alonso, care a castigat cursa de atunci. Nici Alonso si nici vreun alt angajat al echipei nu au fost informati de conspiratie", se arata intr-un comunicat postat pe site-ul oficial al FIA.
Federatia Internationala de Automobilism precizeaza ca Piquet jr. nu a fost sanctionat deoarece pilotul a ajutat la elucidarea cazului. "Pe langa suspendarea echipei Reanult, Consiliul Mondial a dictat sanctiuni individuale pentru Briatore si Symonds. Niciunul nu va mai avea voie sa se implice in motorsport, Briatore pe termen nelimitat, iar Symonds in urmatorii cinci ani. Lui Piquet, care a fost dat afara de la Renault in luna iulie, i s-a oferit imunitate la sanctiuni, in urma contributiei voluntare pe care a avut-o la investigatii", mai precizeaza sursa citata.
In urma cu un an, pilotii Renault, Alonso si Piquet, au terminat calificarile primului Grand Prix gazduit de circuitul stradal de la Singapore pe locurile 15, respectiv 16, ceea ce conferea sanse minime echipei sa spere la castigarea vreunor puncte in acea cursa. Mai mult, totul parea terminat cand, dupa 12 tururi de la start, dublul campion mondial a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru realimentare, iesind pe ultima pozitie. Insa doua tururi mai tarziu, monopostul coechipierului lui Alonso s-a izbit de marginea circuitului, facand necesara intrarea Safety Car-ului pe pista, iar acest lucru i-a oferit spaniolului victoria pe tava.
Conform regulamentului de atunci, linia standurilor se inchidea la patrunderea masinii de siguranta pe pista, iar pilotii nu aveau acces la boxele echipelor lor. Masura era menita sa previna accidentele provocate de o eventuala imbulzeala a monoposturilor in momentele de neutralizare a cursei. Dupa cateva tururi rulate in spatele SC-ului, masinile primeau permisiunea sa intre la realimentare si schimb de pneuri.
La Singapore, dupa acest accident, monoposturile s-au grupat in spatele masinii de siguranta, dar unii dintre piloti au intrat la boxe fara sa aiba permisiunea si au fost penalizati. Dupa ce toata lumea a realimentat si dupa ce au fost ispasite penalizarile "stop and go" dictate impotriva celor care au incalcat regulamentul, Alonso, singurul cu rezervorul plin de carburant in momentul accidentului, a devenit conducatorul cursei, pe care a castigat-o fara probleme.
Desi mai multi piloti au strambat din nas cu privire la acest incident, nimeni nu putut proba ca a fost un aranjament si nu o coincidenta, iar Alonso a fost aclamat ca un invingator merituos. Printre sceptici s-a numarat si Felipe Massa, aflat pe prima pozitie inaintea accidentului suferit de Piquet, dar care a terminat cursa in afara punctelor. Practic, esecul de la Singapore a facut ca pilotul de la Ferrari sa piarda titlul mondial in favoarea lui Lewis Hamilton de la McLaren-Mercedes, care l-a devansat pe brazilian cu numai un punct.
A fost nevoie ca Piquet sa fie concediat nu foarte elegant de Renault la sfarsitul lunii iulie, pentru ca detaliile trucajului sa iasa la iveala, iar delatorul a fost tatal brazilianului, triplul campion mondial Nelson Piquet.
Piquet senior l-a contactat pe seful FIA, Max Mosley, la 26 iulie, dupa Marele Premiu al Ungariei, cand era clar ca fiul sau nu mai are niciun viitor la Renault. Patru zile mai tarziu, Piquet junior a dat o declaratie in fata comisarilor FIA, in care a sustinut ca managerul Renault F1, Flavio Briatore, si directorul tehnic al echipei, Pat Symonds, i-au propus, la o intalnire care a avut loc in dimineata cursei de la Singapore, sa provoace un accident in turul 14, in schimbul prelungirii contractului pentru sezonul 2009.
Aceasta a declansat investigatiile federatiei internationale, care la Spa-Francorchamps a audiat mai multi angajati Renault, inclusiv pe Alonso, Briatore si Symonds.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News