Formula 1 fara Honda, BMW, Bridgestone, Toyota!

Formula 1 fara Honda, BMW, Bridgestone, Toyota! F 1

Formula 1 a pierdut, din cauza crizei economice, un nou nume important - poate pe cel mai important - din cadrul industriei auto, Toyota completand o lista "grea" pe care mai figureaza Honda, BMW si Bridgestone, retrasi in ultimul an din Marele Circ.

Primii care s-au retras au fost cei de la Honda, in decembrie trecut, cand criza incepuse sa loveasca puternic companiile auto. Echipa a fost cedata lui Ross Brawn pe o lira simbolica, dar compania japoneza a continuat sa pompeze circa o suta de milioane de lire in team pentru a nu fi activate clauzele de reziliere a contractelor angajatilor de la Brackley.

Acum, probabil ca Honda regreta decizia luata in urma cu un an, deoarece echipa la care a renuntat a devenit campioana mondiala sub "bagheta" si numele lui Brawn. "Au cheltuit o groaza de bani, dar probabil ca nu si-au dat seama de potentialul monopostului. Sunt sigur ca daca ar fi stiut nu s-ar fi retras din Formula1", declara Bernie Ecclestone cu cateva luni in urma despre oficialii Honda.

Cu cat criza s-a accentuat, cu atat a devenit mai clar faptul ca si alti competitori iau in calcul retragerea din cel mai costisitor sport automobilistic. Dupa o jumatate de sezon deceptionanta pentru BMW-Sauber, constructorul german de automobile a anuntat, la sfarsitul lunii iulie, ca paraseste Marele Circ. BMW si-a disimulat intr-un mod sofisticat aceasta decizie: "o reasezare strategica prin care compania se va axa pe crearea de noi tehnologii si proiecte pentru gestionarea durabila si favorabila a mediului, iar Formula 1 nu mai reprezinta un mod de promovare".

Campionatul Mondial s-a incheiat duminica, iar Bridgestone, furnizorul unic de pneuri din Formula 1, s-a grabit sa anunte ca nu isi va prelungi intelegerea dincolo de anul 2010. "Mediul de afaceri este in curs de schimbare. Trebuie sa ne concentram resursele catre domeniile tehnologiilor inovatoare si produselor strategice", a declarat, luni, purtatorul de cuvant al Bridgestone, Makoto Shiomi.

Dupa doua zile, un nou cutremur loveste F1: Toyota, cel mai mare producator de automobile din lume, spune adio acest sport in care a cheltuit sume uriase, fara a obtine vreun rezultat notabil si dupa ce semnase Acordul Concorde, prin care se angaja sa participe la sezonul 2010. Panasonic Toyota Racing, pentru care au concurat de-a lungul timpului, printre altii, Jarno Trulli, Ralf Schumacher, Timo Glock sau Mika Salo, a debutat in Marele Circ in 2002 si a luat startul in 139 de curse, fara sa castige vreuna. In sezonul recent incheiat, Toyota a furnizat motoare echipei Williams.

Este limpede ca Formula 1 va continua fara toate aceste nume mari, insa competitia este din ce in ce mai saraca si isi mai poate pierde din perlele sale. Mercedes s-a gandit la retragere la un moment dat, la fel si Renault, care a beneficiat de clementa in scandalul cursei trucate de la Singapore in schimbul ramanerii in F1.

Honda, BMW si Toyota vor fi greu de inlocuit de Campos, Manor USF1 sau Lotus, team-urile selectate de FIA sa "aglomereze" grila in 2010. Ferrari, Mercedes si Renault sunt ultimii producatori auto ramasi in Marele Circ, dar ierarhiile traditionale au fost rasturnate deja de echipele mici, Brawn GP, Red Bull, Force India.

Sursa: Mediafax

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!