Vezi filmul dramatic al MP din Brazilia la Formula 1

Campionatul Mondial de Formula 1 s-a decis pe www.sport.ro.

Exact ca si in sezonul trecut, Hamilton se lupta pentru titlu cu un pilot Ferrari in ultima cursa a anului. Daca reusea sa se claseze cel putin pe locul 5, englezul devenea cel mai tanar campion mondial din istoria F1, la doar 23 de ani si 300 de zile. Recordul era detinut de fostul sau coechipier, Fernando Alonso, castigator in 2005 la varsta de 24 de ani si 59 de zile.

Hamilton si-a mai adjudecat un record in acest sezon, unul nedorit insa, cele mai multe penalizari primite intr-un an competitional, 5 pana acum.

Rivalul sau in lupta pentru titlu, Felipe Massa, nu avea alta alternativa decat victoria, brazilianul obtinand in calificarile de ieri pole-position-ul care ii dadea sperante de a se incorona campion mondial in fata conationalilor sai.

Lewis Hamilton este la al doilea sezon in Formula 1 dar deja are un palmares bogat, 13 pole-position, 9 victorii, 22 clasari pe podium si 203 de puncte in doar 33 de curse. Prin comparatie, brazilianul este mai experimentat,  Massa debutand in 2002 in Marele Circ. In 104 curse, pilotul de la Ferrari are 14 pole-position (15 cu cea din Marele Premiu de astazi), 10 victorii, 26 de clasari pe podium si 288 de puncte.

La constructori, doar un dezastru putea impiedica triumful celor de la Ferrari, Scuderia are nevoie de doar 5 puncte pentru un nou trofeu.

Turul de formare: Senzational, doar cu cateva minute inainte de inceputul cursei incepe sa ploua torential. Startul se amana cu 10 minute. A fost doar o scurta aversa, iar prognoza meteo nu mai anunta precipitatii pentru urmatoarele 30 de minute. Confuzie in randul tehnicienilor, alegerea pneurilor este un adevarat pariu, care poate face diferenta intre a fi sau a nu fi campion mondial. Pista este uda, sunt posibile erori fatale in primele tururi. Se da in sfarsit startul in turul de formare, nu mai ploua dar pe anumite portiuni pista este inundata de apa.
Turul 1: Start cu incidente, dar din fericire nu in lupta pentru titlu. Primii 4 isi pastreaza pozitiile, iar safety car-ul intra pe pista din cauza incidentului dintre Piquet si Coulthard. Ce sfarsit trist de cariera pentru scotian!
Turul 4: Safety car-ul va iesi la finalul turului. Massa conduce, urmat de Trulli, Raikkonen, Hamilton, Vettel, Alonso si Kovalainen.
Turul 5: Kovalainen il ataca pe Alonso, il depaseste, dar spaniolul revine si isi recastiga pozitia.
Turul 8: Massa se distanteaza, iar Trulli este presat puternic de Raikkonen.
Turul 10: Massa si Kovalainen intra la standuri. Trulli este noul lider.
Turul 11: Primii 3 schimba si ei pneurile. Trulli, Raikkonen si Hamilton intra simultan la boxe.
Turul 12: Trulli iese in decor, lovit de coechipierul sau si pierde cateva locuri pretioase. Massa si Hamilton derapeaza, dar reusesc sa-si mentina monoposturile pe pista.
Turul 14: In acest moment, Massa e pe primul loc, iar Hamiton pe 6. Brazilianul este campion mondial virtual, dar 3 dintre primii 5 clasati, Vettel, Alonso si Fisichella, inca nu au intrat la standuri.
Turul 17: La finalul turului, Hamilton il ataca pe Fisichella si urca pe 5. Manevra riscanta a englezului, care a depasit pe partea uda a pistei, dar reusita in final.
Turul 19: Massa face tot ce depinde de el pentru a-si adjudeca titlul, dar are nevoie de o eroare a lui Hamilton.
Turul 21: Bourdais forteaza prea mult si iese in decor. Vettel si Alonso se apropie de Massa.
Turul 24: Massa e in frunte, urmat de Vettel, Alonso, Raikkonen si Hamilton.
Turul 26: Massa isi imbunatateste tur dupa tur cel mai bun timp, iar Kovalainen, dupa un inceput dezastruos, are o cursa de recuperare senzationala si urca in puncte.
Turul 27: Vettel face prima realimentare, iar Kovalainen trece pe 7.
Turul 28: Massa conduce, urmat de Alonso, Raikkonen si Hamilton. Glock si Vettel sunt pe 5 respectiv 6, urmati de Kovalainen. In acest moment, Hamilton si Ferrari sunt campioni mondiali.
Turul 31: Hamilton franeaza violent, dar fara urmari pentru monopost. Englezul e acum pe locul 4, la 20 de secunde de Massa, dar realizeaza cel mai bun tur de pista de pana acum.
Turul 32: Timo Glock face un timp mai bun decat Hamilton si se apropie de englez la mai putin de doua secunde.
Turul 34: Massa este primul care coboara sub 1'14'' pe tur. Ordinea in fata e neschimbata.
Turul 35: Massa pe primul loc, cu Alonso la 5 secunde in spate, Raikkonen la 15 si Hamilton la 20 de secunde distanta.
Turul 36: Glock face al doilea pit-stop, iar Hamilton scapa de un adversar ce putea deveni incomod.
Turul 38: Brazilianul de la Ferrari face a doua realimentare. Alonso e lider, urmat de Raikkonen si Hamilton, iar Massa e pe 4.
Turul 40: Alonso si Hamilton intra la boxe, iar englezul iese pe 6.
Turul 41: Raikkonen e pe primul loc, urmat de Massa si Vettel, Alonso pe 4, Kovalainen pe 5 si Hamilton pe 6.
Turul 43: Raikkonen la al doilea pit-stop, Massa isi reia locul in fruntea cursei, cu Hamilton pe 5.
Turul 45: Nimic spectaculos pana acum, totul se rezuma la jocul nervilor dintre Massa si Hamilton. Joc in care Raikkonen se poate implica, fiind chiar in fata lui Hamilton.
Turul 47: Vettel se apropie tur cu tur de Massa, e acum la 3 secunde de brazilian. Webber e la mai putin de 7 secunde de locul 5 al lui Hamilton.
Turul 50: Vettel se apropie amenintator de Massa. Probabil germanul are mai putina benzina decat pilotul Ferrari, altfel brazilianul ar putea avea probleme mari.
Turul 51: Intr-adevar, Vettel intra iarasi la boxe si pierde 3 pozitii. Acum e pe 5, exact in spatele lui Hamilton.
Turul 54: Massa conduce, cu Hamilton pe 4, aparat de scutierul Kovalainen, pe 5.
Turul 56: Vettel trece de Kovalainen si ameninta locul 4 al lui Hamilton. Englezul isi permite sa mai piarda o pozitie, dar DOAR UNA.
Turul 57: Se anunta ploaie in urmatoarele 10 minute. Daca va veni, poate schimba ierarhiile?
Turul 59: Massa conduce, urmat de Alonso, Raikkonen, Hamilton si Vettel. Cerul e din ce in ce mai innorat, dar ploaia inca nu si-a facut aparitia.
Turul 61: Raikkonen se apropie vizibil de Alonso. Se pregateste o dubla Ferrari?
Turul 63: Massa conduce detasat. Doua dueluri se prefigureaza pentru urmatoarele tururi, cel intre Alonso si Raikkonen pentru locul 2 si cel intre Hamilton si Vettel pentru locul 4.
Turul 65. Vettel inca nu risca atacul, desi e doar la 0,6 secunde de Hamilton. Sa-i fie frica de implicare intr-un posibil mare scandal?
Turul 66: INCREDIBIL! INCEPE SA PLOUA!  Echipele se pregatesc de schimburile de pneuri. Sa vedem cine vor fi castigatorii din aceasta nebunie!
Turul 67: Massa schimba la un tur dupa Raikkonen si Hamilton.
Turul 68: Massa pe 1, Hamilton pe 5, cu Vettel in siaj. Poate tanarul german sa schimbe soarta campionatului?
Turul 70: LOVITURA DE TEATRU! Vettel trece de Hamilton! MASSA E CAMPION MONDIAL IN ACEST MOMENT!
ULTIMUL TUR: Massa castiga! Alonso pe 2, Raikkonen pe 3, Vettel pe 4. SOC INSA! Hamilton trece de Glock in ultimul viraj si ESTE CEL MAI TANAR CAMPION MONDIAL DIN ISTORIA FORMULA 1! Am asistat la o cursa epocala! Cel mai strans final din INTREAGA ISTORIE A FORMULEI 1! Fanii brazilieni sunt in stare de soc. IN-CRE-DI-BIL! O secunda cat o eternitate a facut diferenta intre agonie si extaz. Anglia are UN NOU CAMPION MONDIAL.


ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!