Incepe un nou sezon de Formula 1! Vezi schimbarile de regulament, echipele si calendarul:
Pilotul elvetian Sebastien Buemi este singurul debutant la startul sezonului 2009 al Formulei 1, programat la sfarsitul acestei saptamani in Australia. Formula 1 nu se va mai opri in doua dintre destinatiile sale clasice, Franta si Canada, urmand sa poposeasca in viitor in tot mai multe locuri exotice, printre care se numara, din acest an, Abu Dhabi.
Sebastien Buemi (20 de ani) a fost in 2008 pilot de teste la Red Bull si, anterior, a concurat in karting, Formula BMW, Formula 3, A1GP si GP2. In ultima competitie, considerata anticamera Formulei 1, pilotul elvetian a ocupat locul 6, in sezonul 2008. Buemi a condus prima data o masina de Formula 1 in septembrie 2007, cand s-a aflat la volanul unui monopost Red Bull in cadrul unor teste efectuate la Jerez.
Echipele si pilotii care vor concura in sezonul 2009 al Campionatului Mondial de Formula 1 sunt urmatorii:
Ferrari (motor Ferrari) - 3. Felippe Massa (Brazilia) si 4. Kimi Raikkonen (Finlanda);
McLaren-Mercedes (motor Mercedes) - 1. Lewis Hamilton (Marea Britanie) si 2. Heikki Kovalainen (Finlanda);
BMW-Sauber (motor BMW) - 5. Robert Kubica (Polonia) si 6. Nick Heidfeld (Germania);
Renault (motor Renault) - 7. Fernando Alonso (Spania) si 8. Nelson Piquet jr. (Brazilia);
Toyota (motor Toyota) - 9. Jarno Trulli (Italia) si 10. Timo Glock (Germania);
Toro Rosso (motor Ferrari) - 11. Sebastien Bourdais (Franta) si 12. Sebastien Buemi (Elvetia);
Red Bull (motor Renault) - 14. Mark Webber (Australia) si 15. Sebastian Vettel (Germania);
Williams (motor Toyota) - 16. Nico Rosberg (Germania) si 17. Kazuki Nakajima (Japonia);
Force India (motor Mercedes) - 18. Adrian Sutil (Germania) si 19. Giancarlo Fisichella (Italia);
Brawn GP (motor Mercedes) - 20. Jenson Button (Marea Britanie) si 21. Rubens Barrichello (Brazilia).
Calendarul sezonului 2009 este urmatorul:
1. Marele Premiu al Australiei (27-29 martie);
2. Marele Premiu al Malaysiei (03-05 aprilie);
3. Marele Premiu al Chinei (17-19 aprilie);
4. Marele Premiu al statului Bahrain (24-26 aprilie);
5. Marele Premiu al Spaniei (8-10 mai);
6. Marele Premiu al statului Monaco (21-24 mai);
7. Marele Premiu al Turciei (7-9 iunie);
8. Marele Premiu al Marii Britanii (19-21 iunie);
9. Marele Premiu al Germaniei (10-12 iulie);
10. Marele Premiu al Ungariei (24-26 iulie);
11. Marele Premiu al Europei (Valencia) (21-23 august);
12. Marele Premiu al Belgiei (28-30 august);
13. Marele Premiu al Italiei (11-13 septembrie);
14. Marele Premiu al statului Singapore (25-27 septembrie);
15. Marele Premiu al Japoniei (02-04 octombrie);
16. Marele Premiu al Braziliei (16-18 octombrie);
17. Marele Premiu al orasului Abu Dhabi (28 octombrie - 1 noiembrie).
Modificarile de regulament pentru sezonul 2009 sunt urmatoarele:
Pneuri
In F1 se revine la pneurile slick, dupa zece sezoane in care au fost folosite pneurile cu santuri. Aderenta va creste cu 20 la suta, dar aceast efect va fi redus de limitarile aerodinamice adoptate in acelasi timp. Pilotii vor avea la dispozitie pneuri de uscat cu doua compozitii pentru o cursa, fiind obligatoriu a fi folosite ambele.
KERS (Kinetic Energy Recovery System)
Din 2009, se va putea folosi sistemul de recuperare a energiei cinetice, KERS. Acesta va stoca energia rezultata din procesul de franare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosita apoi in timpul depasirilor. Sistemul poate fi mecanic sau electric si poate furniza circa 80 de cai putere in plus timp de 6,7 secunde pe tur.
Motoare
Turatia limita a motoarelor a fost redusa de la 19.000 de rotatii/minut la 18.000 la rotatii/minut.
Aerodinamica
Numeroase canale, nervuri si aripioare de pe corpul monoposturilor, ce aveau rolul de a imbunatati performantele aerodinamice, vor disparea. Totodata, aripa frontala a fost coborata de la 150 de milimetri de sol la 75 de milimetri si a fost latita de la 1.400 mm la 1.800 mm (cat este latimea monopostului).
Teste
In 2009, nu vor fi permise teste private intre prima etapa a sezonului si data de 31 decembrie. Pilotii vor putea testa monoposturile numai la sedintele de antrenamente din cadrul Marilor Premii.
Safety Car
Accesul la standuri va fi permis in timpul in care Safety-Car-ul va fi pe pista, iar pilotii vor putea realimenta fara a fi penalizati.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News