UPDATE: Pilotul australian de la Red Bull, Daniel Ricciardo, care incheiase pe locul 2 cursa de la Melbourne, a fost descalificat, dupa ce comisarii FIA au constatat ca monopostul sau a consumat mai mult combustibil decat limita admisa de regulament, 100 kg/h.
FIA a instalat cate un debitmetru pe toate masinile pentru a controla daca acestea respecta regula privind limita de consum. Monopostul lui Ricciardo a inregistrat un consum "consistent" peste limita admisa, a stabilit FIA, care a dat decizia mai bine de cinci ore de la incheierea cursei. Red Bull a anuntat ca va face apel la aceasta decizie.
Astfel, dupa ce Seabstian Vettel a abandonat in turul 5, campioana mondiala Red Bull a ramas fara niciun punct acumulat la Marele Premiu al Australiei, prima etapa a sezonului.
In urma acestei decizii, danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) urca pe locul 2, iar coechipierul sau Jenson Button pe 3, dupa castigatorul Nico Rosberg (Mercedes).
Celelate locuri care puncteaza sunt ocupate acum de urmatorii piloti: Fernando Alonso (Ferrari) - locul 4, Valtteri Bottas (Williams) - locul 5, Nico Hulkenberg (Force India) - locul 6, Kimi Raikkonen (Ferrari) - locul 7, Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) - locul 8, Danil Kviat (Toro Rosso) - locul 9 si Sergio Perez (Force India) - locul 10.
Clasamentul constructorilor este urmatorul: McLaren-Mercedes - 33 de puncte, Mercedes - 25 de puncte, Ferrari - 18 puncte, Williams - 10 puncte, Force India - 9 puncte, Toro Rosso - 6 puncte.
A doua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1 va avea loc la 30 martie, in Malaysia, la Sepang.
Nico Rosberg a castigat Marele Premiu al Australiei! Alonso, doar pe 5, Hamilton, Vettel si Massa au abandonat!
Urmareste Marele Premiu al Australiei pe www.sport.ro si m.sport.ro: Afla toate schimbarile din F1, cine sunt favoritii si rezultatele in timp real!
Final de cursa: Nico Rosberg, pilotul echipei Mercedes, a castigat Marele Premiu al Australiei. Daniel Ricciardo a terminat pe 2, Magnussen, de la McLaren pe 3.
Al patrulea a trecut linia de sosire britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes), urmat in ordine de spaniolul Fernando Alonso (Ferrari) si de finlandezul Valtteri Bottas (Williams).
Pe locurile 7-10 s-au clasat germanul Nico Hulkenberg (Force India), finlandezul Kimi Raikkonen (Ferrari), francezul Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) si rusul debutant Danil Kviat (Toro Rosso).
Lewis Hamilton si cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel au abandonat dupa patru, respectiv cinci tururi.
Turul 54/57: Rosberg se mentine pe prima pozitie, Ricciardo, de la Red Bull, e pe 2
Turul 42/57: Jenson Button castiga teren, e pe 4 in acest moment; Nico Rosberg conduce, Ricciardo e pe 2, Magnussen pe 3
Am trecut de jumatatea cursei, nu sunt schimbari in varful clasamentului: Nico Rosberg se mentine pe prima pozitie, Daniel Ricciardo pe 2, Kevin Magnussen este al treilea (23/57)
Turul 23: 1. Nico Rosberg, 2. Daniel Ricciardo, 3. Kevin Magnussen, 4. NIco Hulkenberg, 5. Fernando Alonso
Turul 10: Valtteri Bottas, pilotul celor de la Williams, ramane fara o roata si este nevoit sa mearga de urgente la boxe.
A 3 wheeled #F1 car #Bottas pic.twitter.com/SvXMJNcT7F
— Daz (@Dollar1075) March 16, 2014
Lewis Hamilton a abandonat si el (turul 4)
Daniel Ricciardo de la Red Bull a plecat excelent, se mentine pe doi, dupa Nico Rosberg. Pe 3 e Magnussen, de la McLaren, urmat de Nico Hulkenberg de la Force India (dupa primele 4 tururi)
Start in noul sezon de Formula 1. Nico Rosberg a plecat foarte bine, Massa si Kobayashi s-au lovit in primul tur si au abandonat
Pilotul britanic Lewis Hamilton (Mercedes) va pleca de pe prima pozitie a grilei de start a Marelui Premiu de Formula 1 al Australiei, prima etapa a sezonului 2014, in timp ce cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel (Red Bull) va ocupa locul al 13-lea.
Hamilton va fi urmat, in ordine, de australianul Daniel Ricciardo (Red Bull), de coechipierul sau Nico Rosberg si de debutantul danez Kevin Magnussen (McLaren). Dublul campion mondial Fernando Alonso (Ferrari) va fi al cincilea la start. Un alt debutant, rusul Danil Kviat (Toro Rosso), a reusit o clasare buna, pe locul 8, in ciuda faptului ca si-a avariat masina in finalul calificarilor, dupa o iesire in decor.
Dupa o sesiune care a inceput pe o pista uscata si a continuat pe ploaie, Vettel nu a reusit, sambata, sa intre in Q3. in aceeasi situatie s-au aflat alte nume cunsocute in Marele Circ, campionii mondiali Jenson Button (McLaren) - locul 11 si Kimi Raikkonen (Ferrari) - locul 12. Finlandezul a lovit marginile de protectie ale circuitului si a fost nevoit sa se retraga in Q2, iar comisarii de pista au fluturat steagurile galbene. Acest incident, produs spre finalul Q2, i-a impiedicat pe mai multi piloti, printre care Button si Vettel, sa-si imbunatateasca timpii.
Ratarea accederii in ultima repriza a calificarilor de catre Vettel si pole-ul provizoriu ocupat la un moment dat de colegul sau Ricciardo au fost salutate cu ovatii de fanii prezenti pe circuitul Albert Park.
Marele Premiu al Australiei va avea loc, duminica, de la ora 08.00, la Melbourne.
Grila de start a cursei de la Antipozi este urmatoarea:
01. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:44.231;
02. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull) 1:44.548;
03. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) 1:44.595;
04. Kevin Magnussen (Danemarca/McLaren-Mercedes) 1:45.745;
05. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:45.819;
06. Jean-Eric Vergne (Franta/Toro Rosso) 1:45.864;
07. Nico Hulkenberg (Germania/Force India) 1:46.030;
08. Danil Kviat (Rusia/Toro Rosso) 1:47.368;
09.Valtteri Bottas (Finlanda/Williams) 1:48.079;
10. Felipe Massa (Brazilia/Williams) 1:48.147;
11. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:44.437;
12. Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) 1:44.494;
13. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull) 1:44.668;
14. Adrian Sutil (Germania/Sauber) 1:45.655;
15. Kamui Kobayashi (Japonia/Caterham) 1:45.867;
16. Sergio Perez (Mexic/Force India) 1:47.293;
17. Max Chilton (Marea Britanie/Marussia) 1:34.293;
18. Jules Bianchi (Franta/Marussia) 1:34.794;
19. Esteban Gutierrez (Mexic/Sauber) 1:35.117;
20. Marcus Ericsson (Suedia/Caterham) 1:35.157;
21. Romain Grosjean (Franta/Lotus-Renault) 1:36.993;
22. Pastor Maldonado (Venezuela/Lotus-Renault) fara timp.
Veste mare pentru Red Bull! Renault anunta ca problemele cu motorul din sesiunile de teste se vor rezolva. Red Bull parea cea mai lovita de schimbarea de motor, dar antrenamentele din Melbourne au fost peste asteptari pentru Vettel. Acesta a incheiat pe locul 4 sesiunea a doua iar acum spera la un loc bun in calificari.
"Nu am avut experienta necesara cu software-ul. Asa ca a trebuit sa fim atenti, am limitat puterea motorului. Acum nu sunt ingrojorat" a declarat Remi Taffin de la Renault, furnizor de motoare la patru echipe din Formula 1.
"Am muncit enorm, suntem mult mai increzatori acum, clientii nostri vor putea sa foloseasca motoarele la capacitate maxima. Exista progres, dar nu ne vom opri pana cand nu vom castiga curse", a mai adaugat el, potrivit motorsport.com.
Hamilton e prieten bun cu colegul sau de echipa, Nico Rosberg, cu care se cunoaste inca din copilarie cand ambii concurau la karturi. Cei doi au avut mereu o relatie buna, dar Bild anunta ca legatura dintre ei va fi testata la limita in acest sezon. Mercedes are sansa sa-i ia fata lui Red Bull iar nemtii nu vor tine cont de relatia speciala dintre pilotii ei. In plus, s-a spus mereu ca Rosberg petrece mult mai mult timp decat Hamilton cu mecanicii si asigura functionarea masinii.
Hamilton a rabufnit chiar intr-o ziar nemtesc, Bild, inainte de noul sezon. "Noi ajungem la aceleasi concluzii mereu. E o perceptie gresita ca el este mai tehnic decat mine. Nu am castiga titlul mondial in 2008 din noroc", a spus Hamilton.
Mai mult, zvonurile unor neintelegeri intre cei doi sunt alimentate si de faptul ca Rosberg nu l-a invitat pe Hamilton la nunta sa, desi ambii locuiesc in Monaco.
"E ok, nu ma supar. Incerc sa evit nuntile oricum", spuen britanicul.
"E bine sa avem abordari diferite, pe mine nu ma deranjeaza ca petrec mai mult timp la boxe cu mecanicii", a spus si Rosberg.
Hamilton a confirmat in antrenamentele oficiale de la Melbourne ca e printre favoriti, dar starul britanic a avut probleme imediat dupa ce s-a dat jos din masina. Hamilton a fost oprit la intrarea in cladire de un bodyguard care i-a cerut legitimatia. "Sunt Hamilton", i-a spus pilotul.
Noul sezon a inceput oficial in aceasta dimineata cu sesiunile oficiale de antrenamente de la Melbourne. Alonso si Hamilton au fost cei mai rapizi, in timp ce campionul mondial Vettel s-a clasat pe 7 si 4 in cele doua sesiuni.
Imediat dupa finalul antrenamentelor, presedintele lui Ferrari a trimis o scrisoare deschisa catre FIA in care avertizeaza despre anumite echipe care vor trisa in acest sezon.
"Sunt multe zone gri in materie de combustibil, software si consum. Astept ca cei de la FIA sa fie vigilenti, sunt sigur ca vor fi, trebuie sa evitam orice incercare de a trisa, s-a intamplat in trecut, dar nu trebuie sa se mai intample pentru binele acestui sport", a scris Luca di Montezemolo.
Culmea, chiar Ferrari a fost acuzata de lucruri necurate la masina din acest sezon. Mercedes si Renault i-au acuzat pe italieni ca au intrat in noul sezon fara scut pentru noua unitate turbo, dar Ferrari a convins FIA ca lipsa scutului nu pune in pericol siguranta pilotului. Oricum, Ferrari a decis sa construiasca un scut ce va fi gata peste cateva saptamani.
Sebastian Vettel, cel care a terminat pe locul 4 cea de-a doua sesiune de antrenamente in Australia, avand cel mai rapid lap de 1:30:381. Sunt sanse sa ploua la calificarile de maine seara.
"A fost o prima zi puternica pentru noi. Am avut un pre-sezon foarte dificil cu multe probleme asa ca e revigorant dupa cateva lap-uri in care simti masina. Putem vedea ca o e diferenta fata de Mercedes si Ferrari, dar incepem sa simtim acele diferente si pana la sfarsitul weekendului vom avea o idee mai clara" a spus principalul echipei Red Bull, Christian Horner.
Vettel a aparut la sesiunea de antrenamente cu o casca pe care avea imprimate initialele lui Michael Schumacher, fostul multiplu campion mondial aflat in coma de 76 de zile
Astazi au avut loc primele sesiuni de antrenamente din Australia, maine urmand sa aiba loc calificarile incepand cu ora 3 noaptea.
Fernando Alonso a fost cel mai rapid in prima sesiune. In cea de-a doua, marele favorit la titlu in acest sezon, Lewis Hamilton, a fost cel mai rapid.
Clasamentul primei sesiuni de antrenamente
1. Fernando Alonso (Spania) Ferrari 1:31.840
2. Jenson Button (Marea Britanie) McLaren 1:32.357
3. Valtteri Bottas (Finlanda) Williams-Mercedes 1:32.403
4. Felipe Massa (Brazilia) Williams-Mercedes 1:32.431
5. Daniel Ricciardo (Australia) RedBull - Renault 1:32.599
6. Nico Rosberg (Germania) Mercedes 1:32.604
7. Sebastian Vettel (Germania) RedBull - Renault 1:32.793
8. Kevin Magnussen (Danemarca) McLaren 1:32.847
9. Kimi Raikkonen (Finlanda) Ferrari 1:32.977
10. Jean-Eric Vergne (Franta) Toro Rosso - Renault 1:33.446
11. Nico Huelkenberg (Germania) Force India - Mercedes 1:33.533
12. Sergio Perez (Mexic) Force India - Mercedes 1:33.855
13. Danill Kvyat (Rusia) Toro Rosso - Renault 1:34.272
14. Esteban Gutierrez (Mexic) Sauber - Ferrari 1:35.578
15. Adrian Sutil (Germania) Sauber - Ferrari 1:36.445
16. Jules Bianchi (Franta) Marussia - Ferrari 1:40.859
17. Max Chilton (Marea Britanie) Marussia - Ferrari 1:46.922
18. Marcus Ericsson (Sudeia) Caterham - Renault
19. Lewis Hamilton (Marea Britanie) Mercedes
20. Kamui Kobayashi (Japonia) Caterham - Renault
21. Pastor Maldonado (Venezuela) Lotus - Renault
22. Romain Grosjean (Franta) Lotus - Renault
Cea de-a doua sesiune:
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:29.625
2 Nico Rosberg Mercedes 1:29.782
3 Fernando Alonso Ferrari 1:30.132
4 Sebastian Vettel Red Bull 1:30.381
5 Jenson Button McLaren 1:30.510
6 Daniel Ricciardo Red Bull 1:30.538
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:30.898
8 Valtteri Bottas Williams 1:30.920
9 Kevin Magnussen McLaren 1:31.031
10 Nico Hulkenberg Force India 1:31.054
11 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:31.060
12 Felipe Massa Williams 1:31.119
13 Sergio Perez Force India 1:31.283
14 Adrian Sutil Sauber 1:32.355
15 Esteban Gutierrez Sauber 1:32.468
16 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:32.495
17 Jules Bianchi Marussia 1:33.486
18 Romain Grosjean Lotus 1:33.646
19 Max Chilton Marussia 1:34.757
20 Marcus Ericsson Caterham -
21 Kamui Kobayashi Caterham -
22 Pastor Maldonado Lotus -
##poll_3651##
Un nou sezon incepe in acest weekend in Formula 1, sezon marcat de foarte multe schimbari si bineinteles de accidentul care a dus la starea de coma a lui Schumacher.
Echipele au fost fortate de FIA sa treaca de la motoare 2.4 litri V8 la 1.6 litri V6 turbo, dar schimbarea nu a dus la probleme mari de fiabilitate pentru toate echipele. Cea mai lovita de ele este campioana ultimelor patru editii, Red Bull, cea mai slaba din sesiunile oficiale de calificari.
Intrebat cine va castiga cursa de la Melbourne, Daniel Ricciardo de la Red Bull a lansat o ipoteza socanta: "NIMENI!", a raspuns el zambitor. Nu e singurul care se gandeste la asta. Oficialii Formulei 1 si-au luat masuri de precautie si au decis ca in eventualitatea in care toate masinile vor abandona castigator va fi cel care rezista cel mai mult pe circuit.
Dar mai e o problema. Sunt sanse mari ca jumatate din piloti sa nu treaca de calificari! Stewarzii au fost insa atentionati sa fie flexibili cu regulile pentru a nu se ajunge la situatii absurde, scrie Associated Press.
E o situatie dificila oricum, una care poate rasturna ierarhiile din Formula 1.
"Nu suntem favoriti la aceasta cursa, dar la campionat e alta poveste", spune Vettel. Seful sau, Christian Horner, anunta ca Red Bull isi va reveni abia in Europa. "Avem cea mai buna echipa de mecanici, pana in luna mai vom seta masina asa cum trebuie si nu vor fi probleme", a declarat el.
Mercedes e marea favorita, cel putin la Melbourne. "Eu nu stiu ce se va intampla in acest weekend. Toata lumea spune ca suntem favoriti, prefer sa nu comentez", a fost rezervat Lewis Hamilton.
Britanicul a avut o alta problema in perioada de pauza. A fost nevoit sa slabeasca pentru a obtine timpi mai buni. "Anul trecut am pus pe mine 4 kilograme de muschi care dadeau bine la femei. Din pacate, acum trebuie sa renunt la ei si e mai greu sa-i dai jos, decat sa-i pui. A fost cea mai grea iarna din cariera mea", a spus Hamilton.
Felipe Massa va avea pe casca initialele lui Michael Schumacher in acest week-end, in Australia.
Massa, care concureaza in acest sezon pentru Williams, a fost coleg la Ferrari cu Schumacher, care este internat din 29 decembrie la Grenoble, dupa un grav accident de schi.
"Ma gandesc la el in fiecare zi, ma rog pentru el in fiecare zi. Sper ca totul va reveni la normal si ca Michael va fi bine", a spus Felipe Massa, care a postat pe Twitter o fotografie cu noua sa casca.
Familia germanului Michael Schumacher a transmis, miercuri, printr-un comunicat, ca au fost inregistrate mici semne incurajatoare privind starea sanatatii fostului pilot, aflat in coma din 29 decembrie la un spital din Grenoble, in uma unui accident suferit la schi.
AICI, mai multe informatii despre starea lui Schumacher.
Schumacher a fost ranit grav intr-un accident de schi, la 29 decembrie, in statiunea franceza Meribel. Germanul, aflat in faza de revenire progresiva din coma, la spitalul din Grenoble, a fost operat pana acum de doua ori la cap.
Doua schimbari in calendarul Formulei 1 din acest sezon. Fata de calendarul 2013, au fost scoase din program cursele de la Yoengnam (Coreea de Sud) si de la New Delhi (India).
O alta schimbare pentru 2014 este locul de desfasurare a Marelui Premiu al Germaniei care nu va mai avea loc la Nurburgring, ci la Hockenheim.
Calendarul complet al curselor din 2014 este urmatorul:
16 martie: Australia (Melbourne)
30 martie: Malaysia (Sepang)
6 aprilie: Bahrain (Sakhir)
20 aprilie: China (Shanghai)
1 mai: Spania (Barcelona)
25 mai: Monaco
8 iunie: Canada (Montreal)
22 iunie: Austria (Red Bull Ring)
6 iulie: Marea Britanie (Silverstone)
20 iulie: Germania (Hockenheim)
27 iulie: Ungaria (Budapesta)
24 august: Belgia (Spa-Francorchamps)
7 septembrie: Italia (Monza)
21 septembrie: Singapore (Marina Bay)
5 octombrie: Japonia (Suzuka)
12 octombrie: Rusia (Soci)
2 noiembrie: SUA (Austin)
9 noiembrie: Brazilia (Interlagos, Sao Paulo)
23 noiembrie: Abu Dhabi (Yas Marina).
Doar doua echipe, Mercedes si Marussia, si-au pastrat liniile de piloti ca in 2013. Principalele "transferuri" au fost cele ale lui Kimi Raikkonen, de la Lotus la Ferrari, Felipe Massa, de la Ferrari la Williams, si Daniel Ricciardo, de la Toro Rosso la Red Bull, in locul australianului Mark Webber, care a parasit Marele Circ pentru o cariera in cursele de anduranta.
Trei debutanti se vor afla pe grila de start in 2014, rusul Danil Kviat la Toro Rosso, danezul Kevin Magnussen la McLaren-Mercedes si suedezul Marcus Ericsson la Caterham.
Echipele si pilotii sunt urmatorii:
1. Infiniti Red Bull Racing
Sasiu: RB10
Motor: Renault Sport Energy F1-2014
Piloti: 1. Sebastian Vettel (Germania, 26 de ani) si 3. Daniel Ricciardo (Australia, 24 de ani)
2. Mercedes AMG Petronas F1
Sasiu: F1 W05
Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Piloti: 44. Lewis Hamilton (Marea Britanie, 29 de ani) si 6. Nico Rosberg (Germania, 28 ani)
3. Ferrari
Sasiu: F14 T
Motor: Ferrari
Piloti: 14. Fernando Alonso (Spania, 32 de ani) si 7. Kimi Raikkonen (Finlanda, 34 de ani)
4. Lotus F1 Team
Sasiu: E22
Motor: Renault Sport Energy F1-2014
Piloti: 8. Romain Grosjean (Franta, 27 de ani) si 13. Pastor Maldonado (Venezuela, 29 de ani)
5. McLaren Mercedes
Sasiu: MP4-29
Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Piloti: 22. Jenson Button (Marea Britanie, 34 de ani) si 20. Kevin Magnussen (Danemarca, 21 de ani)
6. Sahara Force India F1 Team
Sasiu: VJM07
Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Piloti: 27. Niko Hulkenberg (Germania, 26 de ani) si 1. Sergio Perez (Mexic, 24 de ani)
7. Sauber F1 Team
Sasiu: C33
Motor: Ferrari
Piloti: 99. Adrian Sutil (Germania, 31 de ani) si 21. Esteban Gutierrez (Mexic, 22 de ani)
8. Scuderia Toro Rosso
Sasiu: STR9
Motor: Renault Sport Energy F1-2014
Piloti: 25. Jean-Eric Vergne (Franta, 23ani) si 26. Danil Kviat (Rusia, 19 ani)
9. Williams Martini Racing
Sasiu: FW36
Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Piloti: 19. Felipe Massa (Brazilia, 33 de ani) si 77. Valtteri Bottas (Finlanda, 24 de ani)
10. Marussia F1 Team
Sasiu: MR03
Motor: Ferrari
Piloti: 17. Jules Bianchi (Franta, 24 de ani) si 4. Max Chilton (Marea Britanie,22 de ani)
11. Caterham F1 Team
Sasiu: CT05
Motor: Renault Sport Energy F1-2014
Piloti: 10. Kamui Kobayashi (Japonia, 27 de ani) si 9. Marcus Ericsson (Suedia, 23 de ani).
Pe larg, despre toate schimbarile din Formula 1 de la MEDIAFAX:
Eficienta si recuperare a energiei, fara a pierde putere si performanta, asigurand inovatie, viteza si intriga, aceasta este deviza noii ere a Formulei 1, care incepe, vineri, la Melbourne, odata cu antrenamantele Marelui Premiu al Australiei.
Pentru transformarea unui sport auto mare devorator de resurse int-unul mai sigur si mai "verde", FIA a adoptat schimbari revolutionare in regulamentele tehnic si sportiv pentru editia 2014 a Campionatului Mondial.
Cele mai importante modificari produse in Marele Circ sunt de ordin tehnic si vizeaza mai ales partea de propulsie. Epoca motorului V8 de 2,4 litri a apus la finalul lui 2013, facand loc motorului turbo V6 de 1,6 litri, care revine in Formula 1 pentru prima data din 1988. Noile propulsoare, impreuna cu sistemul de recuperare a energiei, pot oferi circa 750 de cai putere, la maximum 15.000 de turatii pe minut (in 2013, V8 de 2.4 l avea o turatie maxima de 18.000).
Cutiile de viteze vor avea opt trepte, fata de sapte in 2013, iar un astfel de ansamblu trebuie sa reziste la sase Grand Prix-uri consecutive.
Sistemul KERS, de recuperare a energiei cinetice, a fost inlocuit cu unul mai sofisticat, ERS, format din doua parti: una pentru recuperarea energiei cinetice din franare (MGU-K), ca pana acum, si alta pentru recuperarea caldurii din gazele de esapament (MGU-H). KERS-ul oferea pilotilor un surplus de 80 de cai putere pentru circa 7 secunde pe tur, in timp ce ERS-ul va oferi 160 de cai putere pentru 33 de secunde pe tur.
Unitatea de propulsie include motorul, sistemul ERS, sistemul de stocare a energiei, sistemul electronic de control si turbina. Un pilot va fi penalizat de fiecare data cand va schimba o parte a unitatii de propulsie, incepand cu a sasea componenta. Pana in prezent, pilotii puteau folosi fara a fi penalizati opt motoare pe sezon.
Schimbari au fost operate si la partea aerodinamica a monoposturilor. DRS-ul, aripa mobila spate, se va putea deschide 65 de milimetri, fata de 50 de milimetri pana acum. Aceasta solutie a fost adoptata pentru a se obtine o mai buna apasare aerodinamica a masinilor. Aripa fata a fost ingustata de la 1.800 de milimetri la 1.650 de milimetri, iar botul monoposturilor a fost coborat din motive de siguranta.
Cantitatea maxima de carburant a fost stabilita la 100 de kilograme/cursa (circa 135 litri), de la circa 150 de kilograme in 2013. O singura teava de evacuare a gazelor este permisa din acest an, cu iesirea la mijlocul spatelui monopostului, nemaifiind permise doua esapamente laterale.
Pe plan sportiv, principala regula adoptata, dar si cea mai criticata, o reprezinta dublarea punctelor puse in joc la ultima cursa a sezonului. Masura are darul de a tine suspansul activ pana la finalul campionatului, dar daca s-ar fi aplicat in 2013 nu ar fi avut inflenta asupra titlurilor mondiale.
FIA va acorda un trofeu pentru cel mai bun pilot in calificari si au fost permise totodata o serie de teste in timpul sezonului. in ultima repriza a calificarilor, a carei durata a fost marita de la 10 la 12 minute, pilotii sunt obligati sa efectueze cel putin doua tururi de circuit. Prima repriza a fost redusa de la 20 de minute la 18.
Un sistem de puncte de penalizare atasat superlicentei pilotilor de Formula 1 va fi pus in aplicare incepand din 2014, fiind asemanator cu cel folosit la suspendarea permiselor de conducere. Astfel, anumite greseli comise de piloti vor fi penalizate cu puncte, iar la 12 puncte acumulate, driver-ul va fi suspendat o etapa. Punctele de penalizare sunt anulate dupa un an.
Pilotii isi pot alege din 2014 un numar de la 2 la 99 pe care sa-l poarte pe tot parcursul carierei lor. Numarul 1 va fi rezervat numai campionului mondial.
Formula 1 va avea din acest an o noua imagine si un nou sunet si le va cere sportivilor un nou stil de pilotaj si o incursiune in necunoscut, tinand cont ca nimeni nu are o idee exacta cu privire la modul in care toate aceste schimbari vor afecta Marele Circ.
Testele efectuate inaintea sezonului au aratat ca majoritatea echipelor nu sunt inca adaptate noii ere. Principala problema o reprezinta fiabilitatea monoposturilor, iar specialistii se asteapta la un numar record de abandonuri la Melbourne.
Calificarile Marelui Premiu al Australiei sunt programate sambata, de la ora 08.00, iar cursa duminica, la aceeasi ora.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News