Un nou scandal între Mercedes și Red Bull! De ce contestă echipa lui Verstappen participarea în campionat a rivalilor
Noul monopost al celor de la Mercedes-AMG Petronas F1 Team a cauzat agitație încă din prima zi a testelor din presezon desfășurate în Bahrain.
Noul model W13 al "Săgeților aurii" nu are aproape deloc orificiu de captare al fluxului de aer pentru răcirea motorului, un dispozitiv care iese în exteriorul caroseriei și influenţează performanța aerodinamică a unui monopost de Formula 1. În schimb, aerul este captat doar o mică deschidere lipită de caroserie, iar așa-numitele "sidepods" sunt înlocuite cu protuberanțe mai mici, despre care Christian Horner, șeful rivalei Oracle Red Bull Racing, a spus că reprezintă "un design ilegal și nu corespunde spiritului regulamentului".
Șeful F1 spune că inovația celor de la Mrcedes este la limita regulamentului
Ross Brawn, directorul F1, a admis că echipa germano-britanică a folosit o interpretare extremă a noilor regulamente în privința designului mașinilor pentru noul sezon. Acesta spune că se așteaptă la mai multe plângeri din partea concurenților din campionat, după ce reprezentanții Red Bull și ai altor echipe s-au arătat ultragiați de lipsa elementelor de pe mașinile Mercedes, dar că designul poate fi interzis abia către jumătatea sezonului competițional.
"Cred că sunt la limita regulamentului, fiind o inovație care nu poate fi penalizată imediat. Este un concept pe care nu îl anticipam și o interpretare extremă a regulamentelor, inevitabil va duce la o dezbatere pe această temă. Vom vedea ce rezultate au cu noul design și dacă celelalte echipe vor depune obiecții pentru a fi interzis", a declarat Brawn.
Scandal imens, după cursa care l-a făcut campion mondial pe Verstappen
Rivalitatea dintre Mercedes și Red Bull, dar și dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen, a atins cote maxime la finalul stagiunii trecute, când olandezul a câștigat titlul mondial în ultimul tur al ultimei curse a sezonului. Verstappen a primit acceptul comisarului de cursă să depășească piloții întârziați aflați între el și rivalul său, în timp ce safety car-ul se afla pe pistă, după ieșirea în decor a lui Nicholas Latifi (Williams).
În ultimul tur de pistă, Verstappen, care schimbase pneurile și avea aderență mai bună, l-a depășit ușor pe Hamilton, care a pierdut ocazia să câștige al optulea titlu mondial și să îl depășească pe Michael Schumacher la acest capitol. Ulterior, Mercedes a depus contestație, dar titlul mondial a rămas în posesia lui Verstappen, în timp ce FIA l-a concediat, două luni mai târziu, pe Michael Masi, australianul care fusese directorul cursei de la Abu Dhabi.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News