Giganticul producător american auto General Motors a ajuns la un acord cu oficialii F1 și va intra în competiție începând cu 2026.

GMC intră în Formula 1 cu brandul Cadillac

General Motors, care are în subordine mărcile Chevrolet, Buick, GMC și Cadillac, o va folosi pe ultima pentru înregistrarea în Formula 1. Compania din Detroit va fi susținută financiar de fondul de investiții TWG Global și logistic de legendarul pilot Mario Andretti (84 de ani) și echipa sa de curse. F1 refuzase inițial dosarul echipei americane, dar pretendenta a fost de acord cu plata a 450 de milioane de dolari pentru a câștiga încrederea celorlalte zece echipe, care se temeau de "diluarea" încasărilor.

GMC a fost fondată, în 1886, de William C. Durant, ca cel mai mare producător de vehicule trase de cai, și a primit numele actual, în 1904, după fuziunea cu Buick Motor Company. De-a lungul timpului, aceasta a încorporat mărcile Oldsmobile, Cadillac, Elmore, Welch, Cartercar, Oakland, Pontiac, Reliance, Chevrolet, Samson Tractor, United Motors, Frigidaire, Ally Financial, Vauxhall Motors, Yellow Cab Manufacturing Company, Allison Engine Company, Electro-Motive Diesel, Winton Engine Company, Ferranti-Packard, Atlantic Aircraft și Lotus Cars

Compania a intrat în insolvență în 2009, dar a depășit perioada critică cu ajutorul guvernului federal american și anul trecut a produs 6.186.000 automobile, a avut 163.000 de angajați și a avut venituri de 171.8 miliarde de dolari.

Mario Andretti este fost campion mondial în F1

Scuderia coordonată de legendarul pilot din F1, Le Mans, Indy Car și NASCAR va colabora cu producătorul auto General Motors și va aduce numeroși sponsori din SUA. Fostul pilot italo-american a participat la 131 de curse de F1, timp de 12 ani (1968-1972, 1974-1982), pentru echipele Lotus, March, Ferrari, Parnelli, Alfa Romeo și Williams, fiind campion al întrecerii în 1978. De asemenea, fiul săi, Michael Andretti (McLaren / 1993), a alergat în Marele Circ. 

Cadillac F1 Team va fi a opta echipă americană licențiată din istoria F1, după Eagle (All American Racers / 1966-1969), Kurtis Kraft (1959), Vel's Parnelli Jones Racing (1974-1976), Team Penske (1974-1977), Scarab (1960), Shadow Racing Cars (1973-1980) și Studio Tecnica Meccanica (1959). Cadillac Motor Car Division a construit unele dintre cele mai luxoase modele de automobile din istoria SUA, precum V-16, Eldorado, DeVille, Seville, CTS sau Escalade

Foto - Getty Images