Primul rus din F1. Vezi cat mai costa un loc in Marele Circ
Vitali Petrov este primul rus din Formula 1, dar aceasta onoare vine cu un pret mare.
Duminica, Petrov a semnat pentru un an cu Renault, la 20 de ani dupa ce drumul lui spre glorie a inceput cu un tete-a-queue in Lada tatalui sau.
Contractul e cu drept de prelungire pentru alti doi ani, lucru care se va intampla aproape sigur, daca luam in calcul sustinerea financiara de care se bucura Vitali. Primul rus din istoria Formulei 1 are sprijinul total al tatalui sau, nu numai moral, ci si financiar. Aleksander Petrov le ofera celor de la Renault 15 milioane de euro pe an, adica 7% din bugetul francezilor.
Vitali se apara si spune ca nu doar banii l-au adus in F1 si ca are tot ce-i trebuie pentru a fi un pilot de succes. Tanarul de 25 de ani si-a amintit de prima lui experienta ca sofer: "Cand aveam 5 ani am condus pentru prima data, o Lada Jiguli. Pana la urma, tatal meu a fost nevoit sa-mi cumpere o masina, mi-a angajat un profesor si am invatat sa conduc cum trebuie."
Petrov spune ca drumul spre Formula 1 i-a fost oprit doar de lipsa de circuite din Rusia. Astfel, a fost nevoit sa concureze in Europa, intai in Formula Renault, apoi in Formula 3000 si GP2, unde a terminat vicecampion sezonul trecut.
Visul sau e ca Rusia sa aiba un circuit de Formula 1: "Am spus tot timpul, suntem o tara mare, si trebuie sa avem un Grand Prix. Acum, ca am ajuns in F1, poate lucrurile se vor misca in aceasta directie."
Reprezentantii fondului de investitii care au cumparat 75% din echipa Renault, neaga si ei ca banii l-au adus pe Petrov in F1. Dar in acelasi timp recunosc ca sunt anumite piete care trebuie explorate, un exemplu in acest sens este faptul ca i-au oferit un loc pentru pilot de teste chinezului Ho-Pin Tung.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News