Schimbare istorica in Formula 1. Pilotii nu vor putea conduce daca nu au permis auto. De cand va fi noua regula oficiala
FIA a inasprit conditiile ca un pilot sa poata concura in F1. Pe langa varsta minima de 18 ani, acestia trebuie sa indeplineasca si alte cerinte pentru a primi Super licenta necesara in Marele Circ, printre care figureaza obligativitatea detinerii unui permis de conducere pe drumuri publice.
Masurile vor intra in vigoare din 2016. Tot de atunci, pilotii trebuie sa acumuleze cel putin 40 de puncte, potrivit unui sistem stabilit de Federatia Internationala de Automobilism, si sa fi petrecut cel putin doi ani intr-o categorie sportiva inferioara.
Astfel, campionii din seriile EuroF3, LMP1 din CM de anduranta si IndyCar vor obtine cele 40 de puncte necesare participarii in Formula 1. Campionii din GP3 vor primi numai 30 de puncte, la fel cei din Formula Renault 3,5.
Campionul si vicecampionul din GP2 vor primi in vederea Super licentei 50, respectiv 40 de puncte. Cele mai multe puncte vor fi acumulate de invingatorul din Formula 2, o competitie ce va fi relansata de FIA. Ocupantii primelor trei locuri in F2 vor putea obtine Super licenta pentru F1 chiar daca nu indeplinesc regula celor doi ani petrecuti intr-o categorie inferioara.
Daca regulile ar fi fost valabile pentru acest an, olandezul Max Verstappen nu ar fi putut lua startul in sezonul Campionatului Mondial de Formula 1, care va incepe in martie, pentru ca nu indeplineste niciuna dintre conditiile care vor fi introduse.
La un an dupa ce si-a incheiat evolutiile in competitiile de karting, Verstappen, nascut la 30 septembrie 1997, a semnat un contract cu echipa a doua a Red Bull, Toro Rosso, urmand a fi pilot titular in sezonul 2015. El va avea aproape 17 ani si jumatate la data primei etape a competitiei, programata in 13-15 martie, la Melbourne (Australia), devenind astfel cel mai tanar debutant din istoria F1. Jos Verstappen, tatal lui Max, avea 22 de ani cand a debutat in F1 la Benetton, in 1994.
Olandezul, care nu are permis pentru drumuri publice, spune ca nu ii place sa conduca masini de oras. "Este bine sa fii pasager cand altcineva conduce si mie chiar nu-mi place sa conduc masini de oras", a spus Verstappen pentru publicatia finalndeza Turun Sanomat, citata de motorsport.com.
Verstappen a ocupat locul 3 in sezonul 2014 al Campionatului FIA European Formula 3 si ar fi acumulat 20 de puncte, un numar insuficient pentru Super licenta.
Debutul timpuriu al lui Max Verstappen a fost criticat de fostul campion mondial Jacques Villeneuve, care il considera drept "o insulta". "Vreti sa va spun adevarul? Cred ca Max este o insulta. isi dau seama cei de la Red Bull ca pun un copil in Formula 1? Sunt convins ca este rapid, dar el nu are nicio experienta. Eu am ajuns in Formula 1 la varsta de 25 de ani, dupa ce am castigat in IndyCar. inainte de a te lupta cu vietile altora, trebuie sa inveti, dar Formula 1 nu are acest rol. Debutul unui pilot de 17 ani reprezinta un mesaj negativ pentru Marele Circ. Vine Verstappen, face zece tururi si impresioneaza imediat. Pare ca oricine poate conduce o masina de Formula 1", a declarat canadianul, in urma cu trei saptamani.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News