Sistem nou de punctaj in Formula 1? Citeste mai mult:
Asociatia echipelor din Formula 1 propune introducerea unui nou sistem de punctaj, incepand din acest sezon, prin care sa se acorde 12 puncte castigatorului unui Grand Prix, 9 puncte ocupantului locului secund si sapte puncte pentru locul trei.
Membrii FOTA au avut o intrevedere, joi, la Geneva, in care au fost stabilite o serie de propuneri pentru 2009 si 2010, vizand reducerea costurilor in Formula 1 si sporirea spectacolului, informeaza f1-live.com. Aceste propuneri sunt indeptate pe trei directii, tehnica, sportiva si comerciala.Printre acestea se numara schimbarea sistemului de punctaj, care ar urma sa fie de tipul 12-9-7-5-4-3-2-1, pentru o diferentiere mai clara intre castigatorul unui Mare Premiu, ceilalti ocupanti ai podiumului si restul locurilor in puncte. In acest moment, invingatorul intr-un Grand Prix primeste 10 puncte, locul 2 - 8 puncte, locul trei - 6 puncte, iar de la locul patru la locul opt se acorda 5, 4, 3, 2, respectiv un punct.
De asemenea, se intentioneaza gasirea altor oportunitati de acordare a unor puncte pentru 2010. De exemplu, sa se acorde un punct in clasamentul constructorilor pentru cel mai rapid schimb de pneuri.
Totodata, informatiile despre realimentarea monoposturilor ar putea fi facute publice chair din acest an, potrivit hotararii FOTA.
Propunerile FOTA, date publicitatii, joi, la Geneva, sunt urmatoarele:
Tehnic - incepand cu 2009:
- Maximum opt motoare pentru fiecare pilot;
- Motoare la pretul de opt milioane de euro de echipa pe sezon;
- Reducerea folosirii tunelurilor aerodinamice.
Tehnic - incepand cu 2010:
- Motoare disponibile la pretul de 5 milioane de euro de echipa pe sezon;
- Cutii de viteza disponibile la pretul de 1,5 milioane de euro de echipa pe sezon;
- Sistem KERS standardizat, furnizat la pretul de 1-2 milioane de euro de echipa pe sezon;
- Reducerea cu 50 la suta a cheltuielilor de la nivelul anului 2009 pentru dezvoltare in domeniul aerodinamicii;
- Un numar finit de omologari pentru sasiuri, caroserii si elemente aerodinamice in timpul unui sezon;
- Interzicerea folosirii anumitor metale si materiale compozite;
- Telemetrie si comunicatii radio standardizate.
Sportiv - incepand cu 2009:
- Reducerea testelor cu 50 la suta;
- Sistem nou de punctaj, de tipul 12-9-7-5-4-3-2-1.
- Cantitatea de combustibil cu care se pleaca in cursa, specificatiile pneurilor si detaliile realimentarilor facute publice.
Sportiv - incepand cu 2010:
- Introducerea unui nou format al calificarilor;
- Gasirea de noi oportunitati pentru acordarea unor puncte;
- Limitarea testelor la patru sedinte de patru zile inaintea inceperii sezonului plus o sedinta de testare in cazul unui nou monopost;
- Reducerea lungimii sau duratei unui Grand Prix la 250 de kilometri sau o ora si 40 de minute, cu aprobarea detinatorului depturilor comerciale.
Comercial - incepand cu 2009:
- Cresterea volumului de date oferite mass-media;
- Cautarea unor mijloace prin care prezentarea curselor sa fie facuta intr-un mod mai dinamic si cu mai multe informatii, ca in alte sporturi precum tenis sau cricket, pentru sporirea interesului publicului;
- Nominalizarea unui oficial din fiecare echipa care sa fie la dispozitia televiziunilor pe durata unui Mare Premiu;
- Imbunatatirea comunicarii prin intermediul paginilor web ale echipelor si ale FOTA;
- Participarea pilotilor la sesiuni obligatorii de autografe de-a lungul Marilor Premii.
Comercial - incepand cu 2010:
- Imbunatatirea acoperiri TV a Marilor Premii.
Aceste propuneri sunt menite sa sporeasca stabilitatea, durabilitatea si continutul Formulei 1, dar si sa creasca spectacolul in acest sport, fiind realizate pe baza unui studiu comandat de FOTA si efectat in acest an, in 17 tari.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News