TOP 10 piloti italieni la Ferrari!
Ferrari a avut cele mai bune rezultate cu piloti straini. Poate Fisichella sa fie al doilea italian care sa castige un titlu pentru Scuderie?
Fisichella si-a implinit visul de o viata de a semna cu Ferrari, dar nu are foarte mult timp la dispozitie pentru a demonstra ca merita sa ramana in echipa Calutului. Scuderia nu a avut prea mare succes cu pilotii nativi, cu exceptia Alberto Ascari, care are mai multe victorii decat restul italienilor la un loc.
10. Michele Alboreto (3 victorii din 80 de curse)
A venit la Ferrari in 1984 si a repurtat prima victorie chiar din a treia cursa. In 1985 a castigat de doua ori si a condus in clasamentul general pana la jumatatea sezonului, dar probleme de fiabilitate nu i-au permis sa termine ultimele 5 curse si a pierdut titlul in fata lui Alain Prost. A mai stat 3 ani la echipa, dar fara victorie. A murit in 2001 in timpul unor teste in Germania.
9. Ludovico Scarfiotti (o victorie din 6 curse)
Scarfiotti a fost adus la Ferrari din ratiuni politice - era nepotul lui Giani Agnelli, pe atunci mostenitorul imperiului Fiat care tocmai preluase Ferrari. Cu toate acestea, Scarfiotti este ultimul pilot italian care a castigat pentru Scuderie acasa, la Monza, in 1966. A parasit echipa in 1967 si a murit anul urmator, intr-un accident.
8. Lorenzo Bandini (o victorie din 35 de curse)
Bandini este un alt italian care a murit in mod tragic, la o varsta frageda. Bandini a castigat prima cursa in 1964, la Zeltweg, in Austria. In 1967 i-a fost incredintat rolul de lider al echipei, iar presiunea si-a spus cuvantul. In timp ce incerca o depasire la Monte Carlo a avut un accident grav in urma caruia a suferit arsuri de gradul IV. A murit 3 zile mai tarziu.
7. Ignazio Giunti (nici o victorie in 4 curse)
Giunti era unul dintre cei mai promitatori piloti ai timpului si a reusit chiar la debut, in Belgia, pe vremea cand Spa-Francorchamps avea 14 km, sa termine pe 4. A murit intr-un accident, cand a lovit o masina care stationa. Monopostul sau a explodat si Giunti a decedat din cauza ranilor.
6. Giancarlo Baghetti (o victorie din 8 curse)
S-a remarcat prin faptul ca a reusit sa obtina victoria chiar la debut, dar si pentru ca dupa aceea n-a mai castigat nici macar un punct.
5. Luigi Musso (o victorie din 15 curse)
A ajuns la Ferrari in 1965, iar in prima cursa, cand era la un tur de lider, coechipierul sau, cvintuplul campion mondial Juan Manuel Fangio a intrat la standuri cu probleme la pompa de injectie. Cum pe vremea aceea regulamentele o permiteau, Fangio a luat monopostul lui Musso si a castigat, iar victoria a fost acordata amandurora. Musso practic a obtinut singura victorie fara sa treaca de linia de finnish.
In circumstante asemanatoare, anul urmator, la Monza, a refuzat sa-i mai dea masina lui Fangio, dar oricum, un tur mai tarziu a abandonat. Musso a fost locotenentul lui Fangio timp de doi ani, in 1957 si in 1958. A murit in Franta, la Reims, cand monopostul sau a lovit un parapet cu 225 km/h.
4. Luigi Villoresi (nici o victorie in 20 de curse)
A fost una dintre legendele Maseratti inainte de al doilea razboi mondial. A revenit la curse dupa terminarea acestuia (in care a fost prizonier de razboi) si a avut un accident grav la Baumgarten, in 1948. Si-a revenit, iar doi ani mai tarziu concura pentru Ferrari, dar singurele victorii au fost in curse din afara F1.
3. Piero Taruffi (o victorie din 16 curse)
Un fost motociclist, care a trecut pe 4 roti in anii '30. In 1949 a semnat pentru Ferrari, cu un an inainte de a incepe Campionatul Mondial. A avut ghinionul sa fie coechipier cu legendarul Ascari. Singura victorie a inregistrat-o in 1957.
2. Giuseppe "Nino" Farina (o victorie din 20 de curse)
Farina a devenit campion mondial cu Alfa Romeo si era cunoscut ca un pilot foarte agresiv. A trecut la Ferrari in 1952 si a terminat pe locul 2, in urma lui Ascari. Singura victorie pentru Scuderie a fost in 1953, la Nurgburgring.
1. Alberto Ascari (13 victorii din 27 de curse)
Ascari e singurul pilot italian campion mondial. Ascari a castigat doua titluri, dar n-a facut-o la volanul unui monopost de Formula 1, pentru ca in '52 si in '53 dupa reguli de Formula 2.
Ascari a dominat categoric competitia in 1952, cand a castigat toate cursele la care a luat startul, mai putin pe cea de la Indianapolis. Seria castigatoare s-a prelungit si in '53, iar cele 9 victorii consecutive raman in continuare un record greu de batut.
Fangio l-a considerat cel mai dur competitor, dar Ascari a murit in 1955 in timpul unei sesiuni de teste la Monza. Curba in care a decedat ii poarta numele, doar ca e altfel configurata in zilele noastre.
Fisichella are obligatia sa reinvie spiritul italian de la Ferrari. Va reusi sa intre in galeria de legende a Scuderiei?
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News