Vezi ce roman a fost egalul lui Kubica pentru o fractiune de secunda!
ESL Romania s-a intalnit cu pilotul de Formula 1 Robert Kubica, acasa la el, in Polonia!
Un miros unic de cauciucuri incinse si benzina amestecata cu ulei ars invaluie strigatele de incurajare ale celor ce urmaresc cursa de pe margine, desi cei ce concureaza nu ii aud.
Aceasta este prima impresie cand intri pe Silver Go-Kart Circuit din Szczecin, Polonia locul unde Intel Corporation si-a invitat partenerii la un eveniment inedit: sa concureze alaturi de pilotul BMW Sauber, Robert Kubica, intr-o competitie de karting!
Printre cei invitati s-a aflat si Cristian Sarbu, de 25 de ani, din Caransebes, castigatorul concursului “Intel Formula1 Racing Tour”, organizat pe www.prosport.ro de catre Intel si Prosport, avand ca premiu o intalnire cu Robert Kubica.
Inainte de cursa, am fost invitati sa-l cunoastem personal pe cel care ne va fi coleg de traseu, dar si adversar. Polonezul este un tip linistit, chiar timid. Kubica imparte autografe si se fotografiaza cu toata lumea, iar intrebarile incep sa curga.Cristi Sarbu ii destainuie lui Robert ca a fost cel mai bun pilot intr-un concurs virtual de Formula1, din Romania, iar acesta ii raspunde zambind: “Inseamna ca ai venit sa castigi si aici, nu-i asa?”
Acesta e semnalul ca trebuie sa ne pregatim. Coboram pe pista unde karturile sunt aliniate unul in spatele celuilalt. Toate au in partea frontala emblema BMW, iar pe laterale logo-ul Intel. Sunt niste mici replici ale monopostului condus de polonez pentru echipa BMW-Sauber F1. Mecanicii ne instruiesc asupra modului cum trebuie sa ne comportam in cursa si cum sa controlam karturile. La final, ne indica tabela unde vor fi afisati timpii, semn ca avem de-a face cu o competitie adevarata.
Kubica apare in combinezonul oficial al echipei sponsorizate de Intel si cu o casca portocalie pe cap. Acela va fi semnul distinctiv pe toata durata cursei, lucru pe care il vom invata destul de repede. In clipa in care ne ocupam pozitiile in “monoposturile” noastre, tot ce e in jur dispare! Nu mai vedem decat semafoarele rosii care se sting pe rand si primul viraj. La dreapta!
Dupa o prima tura de acomodare, tot ce conteaza este cine e cel mai rapid. Iar Kubica nu renunta nici o clipa sa ne arate ca el este seful! Oricat incercam sa invatam virajele, sa acceleram in portiunile drepte, sa nu atingem pedala de frana decat atunci cand e necesar, se dovedeste a fi o lupta inegala. Iti vine sa smulgi volanul kartului care nu are habar de servodirectie, ABS, servofrana sau alte sisteme. E un cadru de metal cu motor, doua pedale si un volan prins direct de osia rotilor din fata! E ca un carucior cu rulmenti din copilarie, doar ca e motorizat! In schimb, polonezul nostru parca zboara! Are acelasi kart ca si noi, doar ca urmarindu-l, incepi sa inveti traseele cele mai bune de pe circuit. Si il mai vezi si cum ridica ochii spre tabela, dupa fiecare tura. Iar timpii lui scad!
Pe langa succesiunea rapida de viraje, de atentia pe care trebuie sa o acorzi combinatiilor acceleratie-frana si momentelor cand il poti depasi pe cel din fata ta, volanul te solicita enorm, iar bratele nu ti le mai simti deloc. Ai degetele lipite de volan si actionezi din instinct in viraje cand tragi cu toata forta de volan ca sa intri pe trasa potrivita. Cu fiecare tura de circuit ai senzatia ca viteza se mareste, ca ritmul devine din ce in ce mai alert.
De nicaieri apare steagul “tabla de sah” care anunta finalul cursei. Cristi reuseste sa prinda un loc “in puncte”. Ne dam cu greu castile jos din cauza mainilor care tremura in urma efortului depus si ne pregatim pentru ceremonia de premiere. Fiecare primeste cadouri si diplome din partea Intel. Kubica ii felicita pe toti. Ajuns in dreptul lui Cristi, polonezul devine ironic: “Unde ai fost!”. Romanul nu sta pe ganduri: “La o fractiune de secunda de tine!”
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News