Lovitură după lovitură pentru Chelsea! Mai mulți sponsori vor să se retragă, ca să nu fie asociați cu atacarea Ucrainei
Londonezii ar putea fi nevoiți să își vândă cei mai buni jucători, după ce proprietarul clubului a fost sancționat de statul britanic, iar mai mulți sponsori vor să se disocieze de statutul de parteneri ai regimului care a invadat Ucraina.
Three, compania de telecomunicații care apare pe pieptul tricourilor de joc ale lui Chelsea, cu un contract scadent în vara acestui an, a anunțat deja că vrea "să revizuiască" contractul de 40 de milioane de lire sterline pe sezon, în timp ce alți sponsori importanți, precum compania de echipament sportiv Nike (55 milioane lire sterline / contract până în 2032) și producătorul de ceasuri de lux Hublot (15 milioane de lire sterline / contract scadent vara 2022), sunt îngrijorați că imaginea lor va avea de suferit, după ce au început să fie asociați cu regimul lui Vladimir Putin, atacul armat asupra Ucrainei și uciderea civililor din țara vecină.
În 2021, în plină pandemie, Chelsea a încasat 154 milioane de lire sterline din contracte publicitare
În 2019, Chelsea a încasat 200 de milioane de lire sterline din contracte de sponsorizare, iar anul trecut a primit 154 de milioane de lire sterline de contracte comerciale, fiind unul dintre cluburile de fotbal care au avut cel mai puțin de suferit în perioada pandemiei de coronavirus, la care s-au adăugat banii primiți pentru cucerirea Champions League. Dacă îngrijorarea sponsorilor nu va scădea, londonezii ar putea să mai încaseze mai puțin de jumătate din suma de anul trecut, ceea ce ar putea duce la renegocierea tuturor contractelor angajaților sau la vânzarea celor mai bine cotați jucători din lot.
Principalii sponsori ai lui Chelsea sunt Nike (echipament sportiv), Threee (comunicații), Trivago (aplicație turism), Cadbury (dulciuri), EA Sports (jocuri pe calculator), Clover (punct de vânzare bazat pe cloud pentru Android), Hublot (companie orologie de lux), Hyundai (automobile), MSC Cruises (croaziere), Pari Match (pariuri sportive), Singha (bere), Sure (platformă asigurare), Vitality (asigurare și investiții) și Yokohama Tyres (pneuri).
Abramovici are oferte, dar nu mai poate vinde clubul
Miliardarului Roman Abramovici i s-a impus o restricție de călătorie în Marea Britanie și o înghețare a activelor deținute în Regat, inclusiv a pachetului de acțiuni de la Chelsea. Acesta voia să vândă clubul de fotbal, până să intre sub incidența sancțiunilor impuse de țările occidentale, având oferte de la miliardarul turc Muhsin Bayrak, miliardarii americani Josh Harris și Robert Johnson și afaceristul ghanez Andy Owusu, dar se vede blocat de acțiunea guvernului britanic.
Oligarhul rus, considerat un apropriat al lui Vladimir Putin și al conducerii de la Kremlin, ar cere 3.5-4 miliarde de euro în schimbul clubului, urmând să renunțe și la datoria de aproximativ 2 miliarde de euro pe care "The Blues" o au către el.
Statul britanic a anunțat că va elibera o licență specială de funcționare pentru Chelsea, până pe 31 mai 2022, care va permite participarea în competițiile interne, personalului să primească salariile și deținătorilor de abonamente să poată participa la meciuri. Dar alte bilete nu pot fi vândute, magazinele clubului vor fi închise, iar echipa nu poate cheltui mai mult de 20.000 de lire sterline pentru deplasări.
Foto - @chelseafc
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News