Argentina este liderul clasamentului preliminariilor sud-americane pentru Cupa Mondială din 2026, cu 22 de puncte acumulate în 10 meciuri jucate. Messi&co. sunt urmați de Columbia (19p), Uruguay (16p, +7), Brazilia (16p, +6), Ecuador (13p, +2) și Paraguay (13p, +0), pe locurile care duc direct la competiția găzduită de SUA, Mexic și Canada. Bolivia ocupă locul șapte în clasament (12p, -10), care trimite la barajul inter-confederații, iar ultimele clasate sunt Venezuela (11p), Peru (6p) și Chile (5p).
"Nu vor avea acces nici cei care au tricouri ale adversarilor de la echipele de club"
Înaintea importantului meci cu Argentina, care a avut loc pe Estadio Defensores del Chaco din Asuncion, pe 14 noiembrie, oficialii "La Albirroja" au decis ca pe stadion să nu poată intra spectatorii locali care au purtat tricouri ale naționalei adverse, mai ales cei cu numele lui Messi inscripționat pe spate.
"Am atenționat deja că în sectoarele ocupate de fanii noștri nu vor fi admiși spectatori care vor purta tricouri ale adversarilor. Acolo vor putea lua loc doar cei care au tricouri ale Paraguayului sau ale altor echipe, dar nu ale Argentinei și nu cele cu Messi. Nu vor avea acces nici cei care au tricouri ale adversarilor de la echipele de club.
Nu este o măsură luată împotriva unui jucător, avem un respect major pentru carierelor incredibile ale acestor mari fotbaliști. Dar vrem să avem parte de avantajul terenului propriu, într-unul dintre meciurile decisive ale acestor preliminarii, iar acesta nu poate fi speculat când jucătorii noștri văd că proprii fani au tricouri ale adversarilor din fața lor", a declarat Fernando Villasboa, unul dintre directorii Asociacion Paraguaya de Futbol.
Măsura a fost impusă și la meciul câștigat cu Brazilia
Oficialii din Paraguay nu sunt la primul astfel de gest, la fel întâmplându-se și la partida cu Brazilia, de pe 10 septembrie, câștigat de "Los Guaranies" cu 1-0, prin golul lui Diego Gomez. Atunci, la porțile arenei au fost opriți spectatorii care aveau tricouri ale Braziliei sau ale echipelor Barcelona, Real Madrid și PSG cu Marquinos, Vinicius, Neymar sau Raphinha. Măsura va fi valabilă și pentru partidele cu Chile (martie 2025), Uruguay (iunie 2025) și Ecuador (septembrie 2025).
Tricourile lui Leo Messi sunt cele mai vândute din lume, în acest moment, Inter Miami fiind primul club din MLS care a trecut de borna de 1 milion de echipamente vândute într-un an. De asemenea, tricoul lui Messi de la naționala Argentinei s-a vândut în peste 5 milioane de exemplare în întreaga lume, după ce Argentina a câștigat CM 2022.
Foto - Getty Images