Probleme financiare uriașe pentru echipele din Premier League! Cei mai generoși sponsori, interziși pe tricouri
Guvernul britanic va da o mare lovitură bugetelor cluburilor de fotbal din Premier League.
În această iarnă, guvernul britanic va da un nou set de legi, care va reglementa mai în amănunt activitatea companiilor de jocuri de noroc. Printre restricții se va afla și dispariția publicității pentru casele de pariuri și orice activitate de gambling, care vor afecta cluburile de fotbal, pentru că se așteaptă ca numele și logo-urile acestora să fie interzise pe tricourile de joc, dar și pe panourile publicitare de pe stadioane și în clipurile tv din timpul meciurilor.
Nouă echipe au pe tricou numele unei case de pariuri
Implicațiile financiare sunt majore, pentru că nouă echipe din Premier League au o casă de pariuri pe tricoul de joc, iar 19 au contracte de sponsorizare în vigoare. Cluburile afectate direct vor fi West Ham United (Betway), Wolverhampton (ManBetX), Newcastle (Fun88), Leeds United (Sbotop), Burnley (Spreadex Sports), Brentford (HollywoodBets), Watford (Stake.com), Southampton (SportsBet.io) și Crystal Palace (W88). Contractele celor nouă cluburi din Premier League, plus alte șase din Championship, sunt estimate la peste 100 de milioane de lire sterline, deci pierderile financiare vor fi însemnate.
Cea mai mare schimbare în reclama în fotbal, de la interzicerea celei pentru tutun
Parlamentari britanici din toate partidele au cerut revizuirea Gambling Act din 2005, care va fi finalizată de Department for Digital, Culture, Media and Sport în perioada următoare, pentru adaptarea la era digitală a ceea ce poate fi o dependenţă periculoasă. Inițiativa este susținută de mai mulți foști fotbaliști, printre care legendarul portar Peter Shilton (71 ani), care a avut o adicție de 45 de ani de jocurile de noroc.
Aceștia s-au alăturat unei petiții semnate de mai multe zeci de mii de cetățeni, care a fost înaintată către 10 Downing Street. Interzicerea caselor de pariuri pe tricourile de joc ale echipelor din Anglia va fi cea mai mare schimbare în privința reclamelor în fotbal, după ce publicitatea la țigări și produse din tutun a fost interzisă în 2003.
Casele de pariuri, și pe tricourile echipelor din Liga 1
În Liga 1, patru echipe au contracte cu case de pariuri pentru inscripționarea numelor acestora pe pieptul tricourilor de joc, respectiv CSU Craiova (Betano), Dinamo (Unibet), Rapid (SuperBet) și UTA (Efbet). Grupări din Liga 2 primesc și ele bani din aceleași surse, în timp ce alte cluburi din prima divizie au avut în trecut parteneriate cu case de pariuri sau contribuția financiară este mai modestă.
Chindia Târgoviște și CS Mioveni nu au sponsor pe tricou, în timp ce CFR Cluj (Etoro, tranzacționare online pe bursă), FCSB (City Insurance, companie asigurări în insolvență), FCU Craiova (Cetatea Banilor, companie imobiliară), FC Argeș (Getica 95, companie de energie aflată în infolvență), Sepsi (Dioszegi, lanț brutării / Gyermelyi, paste făinoase), Gaz Metan Mediaș (RomGaz, distribuție de gaze naturale), FC Botoșani (Trutzi, materiale de construcții), FC Voluntari (Metropola TV, televiziune cu acoperire națională), FC Farul (Petrom, producție și distribuție de carburanți) și Academica Clinceni (Consiliul Județean Ilfov) primesc bani de la companii sau instituții din alte domenii de activitate.
De asemenea, LPF a acceptat ca numele oficial al primei divizii să fie Liga 1 Casa Pariurilor, companie de jocuri de noroc autohtonă care are contracte de sponsorizare cu Liga 2 și Cupa României, iar Fortuna este sponsorul oficial al FRF.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News