Sumele uriase pe care FIFA le poate pierde daca sponsorii se vor retrage dupa scandalul de coruptie
Una dintre cele mai mari spaime pentru FIFA dupa scandalul de coruptie in care 7 oameni au fost arestati o reprezinta pierderea sponsorilor principali.
FIFA are contracte de sute de milioane de euro in acest moment, iar pierderea sponsorilor ar reprezenta un adevarat faliment
Adidas este partener oficial fifa inca din 1970. Contractul actual tine pana in 2030 si se ridica la 95 milioane de lire pe patru ani. Dupa acest scandal, reprezentantii Adidas au declarat ca "suntem dedicati cresterii unei culturi care promoveaza standarde inalte de etica si ne asteptam la acelasi lucru de la parteneri"
Coca Cola are o intelegere cu FIFA de 16 ani, pana in 2022 si plateste 75 milioane de lire pe patru ani. Pozitia Coca Cola? "Acesta controversa a contravine idealurilor FIFA World Cup si suntem ingrijorati fata de acuzatiile care au fost aduse"
VISA s-a alaturat sponsorilor FIFA in 2007, iar contractul semnat e in vigoare pana in 2022. In acest moment, este singurul sponsor care a amenintat ca s-ar putea retrage din cauza scandalului de coruptie: "Daca nu se iau masuri urgente, ne gandim sa reevaluam contractul de sponsorizare cu FIFA."
Hyundai este singurul partener din Asia pentru Mondialul din 2018. Actualul contract a fost semnat in 2010 si tine pana in 2022 si este estimat ca ar valora 182 milioane de lire. "Vom continua sa monitorizam atenti situatia", a reactionat si Hyundai.
Gazprom a semnat pe patru ani cu FIFA, cuprinzand Mondialul din Rusia din 2018.
Printre sponsorii dedicati Campionatelor Mondiale se numara Budweiser, care lucreaza alaturi de FIFA din 1986 si mai are contract pentru turneele finale din 2018 si 2022, dar si McDonald's, care a semnat cu FIFA inca din 1994, de la World Cup.
"McDonald's in serios problemele de etica si coruptie, iar vestile de la Departamentul de Justitie American sunt ingrijoratoare. Suntem in contact cu FIFA pe aceasta problema si vom monitoriza indeaproape aceasta situatie", au comentat cei de la McDonald's, pentru ca Budweiser sa transmita ca: "Ne asteptam ca partenerii nostri sa mentina standarde etice puternice si sa ramana transparenti"
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News