Comitetul Executiv al FRF a aprobat o investiţie de aproximativ 1,2 milioane de euro, pe perioada următorilor 4 ani, pentru a sprijini toate loturile naţionale, cluburile din Liga 2 Casa Pariurilor, cele mai bune 24 de academii şi cluburile din SuperLiga Feminină.

Prin parteneriatul cu Hudl, o companie americană fondată în 2006, lider la nivel global în analiza video şi de date în sport cu 230.000 de echipe din peste 40 de sporturi în portofoliu, se va introduce o viziune comună de lucru în cadrul loturilor naţionale, care va fi dezvoltată şi în cadrul academiilor şi cluburilor participante în primele două ligi din fotbalul masculin şi în Superliga Feminină.

În cadrul proiectului demarat prin semnarea parteneriatului, Federaţia Română de Fotbal îşi propune să formeze şi să educe specialişti şi membri ai staff-urilor tehnice în colectarea şi analiza datelor şi să contribuie la dezvoltarea departamentelor de analiză video şi date ale cluburilor din România.

FRF vrea să reformeze fotbalul românesc

Fiecare echipă va beneficia de instalarea unei camere de filmat automatizată pentru meciuri, fixă sau mobilă, în funcţie de infrastructura stadionului unde îşi dispută meciurile. În plus, fiecare echipă va avea acces la platforma Hudl, pentru a folosi programul de analiză video şi de a comunica chiar cu jucătorii, la care se adaugă rapoarte de meci şi de statistică.

"În viziunea FRF, tehnologia reprezintă un element transformator pentru înalta performanţă sportivă. Astfel, integrarea tehnologiei în fotbal şi adaptarea la nevoile fiecărei echipe poate fi cheia succesului. Încă din 2023, toate loturile naţionale lucrează deja într-un concept comun, iar din vara anului trecut acestui proiect s-au alăturat şi cluburile din prima ligă.

Acest parteneriat presupune utilizarea unui instrument multidimensional, foarte util pentru antrenori, directori sportivi, dar şi pentru scouteri, iar, cu noile opţiuni, inclusiv pentru fiecare jucător care poate avea acces la un conţinut video şi date personalizat. Dacă în trecut înregistrarea meciurilor se făcea pe casete VHS şi apoi clipurile se prelucrau şi distribuiau manual, acum totul se întâmplă într-o singură platformă, în timp real, şi poate fi personalizat în funcţie de abordarea tactică a fiecărei echipe", a punctat preşedintele FRF, Răzvan Burleanu.