Meciul de 30 de mil euro care a transformat Bucurestiul in CAPITALA FOTBALULUI in Europa. Ce s-ar putea intampla la Euro 2020
Bere, fulare, cantece, aglomeratie, e ziua taximetristilor in Bucuresti. Cozile infernale din trafic si steagurile care flutura printre masinile transformate in cuptoare cu microunde fac din Bucuresti o atractie globala. Este noaptea in care Romania isi deschide portile pentru Europa.
Finala Europa League din 2012 de la Bucuresti a insemnat primul pas cu adevarat spre normalitate al fotbalului din Romania.
Un moment zero. O clipa in care am vazut cum trebuie sa arate fotbalul. Astazi, Romania poate primi de la UEFA sansa de a organiza 3 meciuri din Grupele Euro 2020 si un sfert sau o optime de finala.
E momentul sa ne intoarcem in 2012 si sa intelegem ce a insemnat economic acea finala si cat de mult ar putea insemna meciurile de la Euro 2020 pentru Romania.
Conform ZF, 30 de milioane de euro au intrat in Bucuresti odata cu ziua finalei Europa League. Hotelurile au dublat tarifele, agentiile de turism au lucrat fara oprire, 35.000 de turisti, dintre care 20.000 de spanioli au venit la Bucuresti, iar cluburile, restaurantele, companiile de taxi, shaormeriile si magazinele au vandut mult mai mult fata de oricare alta zi a anului.
Berea a curs, iar banii au intrat in conturile intreprinzatorilor din Capitala. Expunerea de care Capitala Romaniei a avut parte la finala Europa League din 2012 se poate repeta la Euro 2020.
Pentru asta, cele aproximativ 20.000 de locuri de cazare din Bucuresti ar trebui crescute. Oricum preturile vor fi duble.
Numai in ziua finalei Europa League, potrivit unei estimari ZF, taximetristrii din Bucuresti si zonele limitrofe au incasat aproximativ 1 milion de euro.
Consumul din Centrul Vechi a crescut pentru o seara cu 30%, iar barurile si restaurantele au incasat, numai din bere, aproximativ 250.000 euro.
La stadion, fast food-ul vandut langa tribune si sucurile au adus cel putin 100.000 euro intr-o singura seara.
Euro 2020 este sansa Capitalei de a dezvolta, exploata si respecta pasiunea pentru fotbal. Dincolo de bani, Romania poate capitaliza imaginea unei astfel de competitii globale si isi poate schimba imaginea.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News