Efectul Messi la PSG! Prestații slabe, conturi pline! Sume incredibile câștigate de francezi după transferul său
Plecarea lui Lionel Messi (34 ani) de la Barcelona a fost cea mai mare și neașteptată lovitură din fotbal în 2021, iar transferul său la PSG a fost o surpriză totală.
Transferat pe gratis de Paris Saint-Germain la începutul lunii august, după ce Barcelona i-a comunicat că nu poate semna un nou contract pentru a rămâne pe Camp Nou, Messi nu a reușit să se adapteze încă la PSG. Cu toate astea, mutarea sa s-a ridicat la nivelul așteptărilor pe plan financiar.
Laporta declara, la un moment dat: „Messi generează mai multe încasări decât suma pe care o câștigă”, dezvăluind și faptul că în urma unui studiu făcut de Barcelona s-a descoperit că „Messi generează o treime din veniturile totale ale Barcei, iar sponsorii cer să îl aibă pe Messi”.
Veniturile lui PSG, crescute după transferul lui Messi.
Salariul său imens din capitala Franței avea să fie practic amortizat doar prin ce însemna transferul său pe Parc des Princes, iar chiar directorul de sponsorizări al lui PSG a dezvăluit că, în ciuda pandemiei, venitul clubului a crezut în 2021 cu 10% față de cel din anul precedent.
Astfel, la doar 10 zile de la transfer, PSG a începtut să simtă ce înseamnă, în realitate, transferul făcut. Rețelele de socializare ale clubului au înregistrat o creștere cu 19 milioane de urmăritori internaționali, iar oficialii clubului au început renegocieri cu sponsorii pentru a obține contracte mai mari, bazate pe prezența lui Messi.
„În 2021, creșterea veniturilor va fi semnificativă, sigur cu mai mult de 10% față de anul 2020”, a spus Marc Armstrong, fost vicepreședinte al departamentului de marketing din NBA, conform AS.
Opt sponsori noi la Paris odată cu transferul lui Messi
Începând cu 10 august 2021, de la transferul oficial al lui Lionel Messi, Paris Saint-Germain și-a asigurat opt noi contracte de sponsorizare, în diferite zone de activitate. Cel mai important dintre ele a fost cel cu Dior, una dintre cele mai cunoscute case de modă din lume.
Din industria auto, gruparea de pe Parc des Princes colaborează acum au Autohero și a semnat un contract și cu Crypto.com, în industria criptomonedelor. Pe zona de livrări, PSG a semnat cu Gorillas, pe băuturi naturale cu Smart Good Things, în timp ce pe sucuri și băuturi energizante colaborează cu Volt și Big Cola. Totodată, Paris Saint-Germain a semnat un contract și cu Sports Water, producător de apă.
Impact imens și în vânzarea tricourilor
Sursa citată dezvăluie că și la capitolul tricouri vândute Parisul se poate lăuda cu creșteri seminificative. Conform sursei citate, vânzarea tricourilor la PSG a depășit un milion de unități în 2021, depășind numerele ultimilor ani.
Estimările arată că Leo Messi a contribuit la creșterea anuală a vânzării tricourilor la capital cu un procent care variază între 30% și 40%.
16 meciuri a jucat Leo Messi în acest sezon pentru PSG, a reușit să înscrie 6 goluri, 5 dintre ele în Champions League și să ofere și 5 assist-uri.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News