Cine a ajuns sa vanda azi "STEAUA"! In mainile cui a pus Gigi Becali cel mai puternic brand de fotbal din Romania
EXCLUSIV WWW.SPORT.RO | Steaua este o afacere de familie. Si la propriu, dar si la figurat. Dupa 3 ani, Gigi Becali a decis sa redeschida departamentul de marketing al clubului. In fruntea lui - surpriza! - apar doua nume "familiale".
Nevoia Stelei de a recapitaliza sustinerea milioanelor de fani din Romania si a zecilor de mii din diaspora se traduce astazi prin redeschiderea departamentului de marketing din Ghencea. O afacere care in Europa produce sume importante pentru bugetul si stabilitatea cluburilor, in Romania abia daca supravietuieste.
In fruntea celui mai puternic brand din fotbalul romanesc si unul dintre cele mai cunoscute ale Europei de Est stau acum doua nume fara o experienta cunoscuta in piata. Alexandru Argaseala, fiul presedintelui Stelei, si Mihai Ecobescu, logodnicul Teodorei Becali, formeaza in acest moment "echipa in familie" a noului departament de marketing din Ghencea, desfiintat in urma cu 3 ani. Cei doi au fost numiti reponsabili de marketing la Steaua fara mare galagie. Pentru moment, activitatea, business plan-ul si obiectivele raman necunoscute.
Pentru Alexandru Argaseala, fost student la ASE, si Mihai Ecobescu, de numai 24 de ani, ambii fara un CV cunoscut in fotbal si fara o functie de conducere in fruntea unui brand de dimensiuni comparabile, sarcina de a gestiona brandul "familiei" Steaua pare destul de mare.
Calculele simple arata ca un brand precum Steaua atrage si reprezinta milioane de fani ai fotbalului din Romania, adica potentiali consumatori. Un departament de marketing competent ar putea maximiza pasiunea pentru culorile, istoria si identitatea clubului - in euro - insa si in caz contrar, presiunea poate fi la fel de mare ca si posibilele venituri.
Conform unui studiu realizat in 2013, Steaua reprezenta mai bine de jumatate din alegerea suporterilor din Romania, la mare distanta de rivalele Dinamo si Rapid. Un sondaj de opinie realizat de INSCOP in vara anului trecut pe un esantion de 1.055 de persoane, Steaua reprezenta 51.8% din alegerile suporterilor din Romania, urmata de Dinamo, cu 8.8%, Rapid cu 5.6%, CFR Cluj cu 5% si Petrolul cu 4.5%.
Ramai pe www.sport.ro pentru a afla impactul asupra businessului unui brand devenit afacere de familie - analiza marketingului condus din peluza si ultimele date disponibile despre vanzarea celui mai cunoscut brand de sport din Romania.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News