Cum vrea Paszkany sa revolutioneze piata drepturilor TV! Situatia ideala aduce super profituri, dar scumpeste abonamentele TV!

Cum vrea Paszkany sa revolutioneze piata drepturilor TV! Situatia ideala aduce super profituri, dar scumpeste abonamentele TV! Superliga

►FIGHT NIGHT! Mai Multa Actiune! "Bombardierul" Pascu vs "Spartanul" Izidor, sambata de la 21:00 pe Sport.ro si Voyo

10 aprilie e termenul limita pana la care companiile de cablu pot depune oferte pentru distribuirea celor doua posturi care detin drepturile pentru urmatoarele 5 sezoane de Liga I si Cupa Ligii, Look TV si Transilvania Live.

Specialistii din piata media sunt convinsi ca termenul va fi prelungit, deoarece perioada in care companiile listate la bursa sa poata face oferte competitive aprobate de board este prea scurta.

Pe o piata de cablu estimata la 7 milioane de abonamente, modelul de business al lui Paszkany este simplu: isi propune sa ia de la 5,5 milioane de oameni cate 1 euro pe luna, in schimbul difuzarii meciurilor din Liga I (asta ar inseamna venituri anuale de aproximativ 66 de milioane de euro). Este situatia ideala, la care omul de afaceri din Cluj aspira si care ar aduce profituri impresionante.

Costurile anuale pentru difuzarea meciurilor din Liga I sunt de aproape 35 de milioane de euro: 30,5 milioane de euro pentru drepturi, plus aproximativ 3 milioane de euro pentru productie si management.

Operatorii de cablu nu sunt dispusi sa plateasca, in acest moment, mai mult de 0,6 euro/abonat pentru distribuirea posturilor care detin drepturile TV.


Cum e impartita piata de telecom in Romania:

► RCS/RDS: 3,2 milioane de abonati
► Romtelecom: 1,4 milioane de abonati
► UPC: 1,1 milioane de abonati
► AKTA: 03 milioane de abonati
► Orange: 0,05 milioane de abonati


Toti analistii de telecom sustin ca Romania are un model de business nesustenabil pe termen mediu, pentru ca abonamentele platite de populatie sunt prea mici fata de calitatea asteptata.

Ca o comparatie, pretul mediu al unui abonament TV in Romania este de 5,5 euro pe luna, de aproape 10 ori mai mic decat cel pe care il plateste un italian companiei Sky (50 de euro) si de 12 ori mai mic decat plateste un american pentru servicii similare (80 de dolari). Cablistii incearca sa tina pretul abonamentelor la un nivel cat mai mic, in concordanta cu realitatile economice ale societatii romanesti.

Casa de avocatura Tuca, Zbarcea si Asociatii, mandatata sa medieze incheierea parteneriatelor intre operatorii de cablu si cele doua posturi TV, pastreaza discretie maxima cu privire la derularea negocierilor.

►Citeste si: Arpad Paszkany, primul 'lup de pe Wall Street' din Liga I iese din fotbal

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!