Harta unei realitati murdare! Cum pot transforma cuplajele strazile din Bucuresti intr-un INFERN:
Ideea lui Mircea Sandu, de a readuce cuplajele in fotbalul romanesc dupa o pauza de peste 25 de ani va fi un adevarat test pentru fortele de ordine din capitala
Mircea Sandu vrea cu orice pret sa reintroduca in fotbal cuplajele inter-bucurestene, care au fost o adevarata reteta a succesului inainte de '90, insa pe care nici sistemul comunist nu a putut sa le controleze.
Moda cuplajelor a aparut in Romania in anii '60 si a disparut spre sfarsitul anilor '80, atunci cand tribunele de pe "23 August" stateau sa se rupa sub greutatea a 100 de mii de oameni.
In ciuda rigorii sistemului de atunci, organizatorii si-au dat seama ca toata nebunia risca sa fi scapata din frau, asa ca au interzis cuplajele in Romania. Dupa 25 de ani, Mircea Sandu vrea sa reinvie aceasta moda, insa modul in care a reaparut aceasta idee lasa se se inteleaga ca nu au fost luate in calcul chiar toate aspectele care alcatuiesc niste evenimente atat de grandioase.
Daca ieri, presedintele Federatiei anunta ca vrea ca programul noului sezon sa fie tras la sorti din nou, tocmai pentru a pune etapele in asa fel incat toate cuplajele inter-bucurestene sa fie posibile, astazi s-a revenit asupra deciziei.
Astfel, in sezonul 2011/2012 vor avea loc doua cuplaje, in etapele 16 si 33, la meciurile dintre Steaua si Dinamo, respectiv Rapid si Sportul Studentesc.
La prima vedere, ideea lui Mircea Sandu are doar plusuri, daca ne gandim la castigurile financiare rezultate, insa aceste evenimente ascund o realitate murdara, care trebuie sa fie luata in calcul.
Cum vor arata strazile din Bucuresti in ziua unui cuplaj? Cum se pot evita suporterii celor trei granzi ai capitalei in drumul spre National Arena? Ce masuri de securitate vor lua fortele de ordine ca sa nu existe incidente?
Daca pe stadion, biletele vor fi impartite in asa fel incat ultrasii sa nu se intersecteze, nebunia se va declansa cu siguranta pe strazi, in momentul in care suporterii vor pleca din trei parti - Drumul Taberei, Giulesti si Stefan cel Mare.
Nu exista trasee total independente, asa ca metroul sau mijloacele RATB vor fi impartite la un moment dat de suporteri amestecati.
Daca folostesti transportul in comun, poti sa ajungi pe National Arena in mai multe feluri:
-cu metroul (pana la statiile Iancului sau Muncii), folosit in special de dinamovisti (care pleaca de la statia Stefan cel Mare) si de rapidisti (pleaca de la statia Crangasi)
- cu RATB-ul, folosind troleibuzele 79, 86, 90 - care trec prin zona Calea Mosilor sau Piata Romana (zone dominate de suporteri dinamovisti) sau autobuzele 104 (de la Unirii), 311 sau 135 (de la Romana).
Nu trebuie scapata din vedere partea pozitiva a cuplajelor. Tribunele vor fi cu siguranta pline, iar incasarile vor fi pe masura. In plus, aceste evenimente vor reinvia atmosfera marilor derby-uri, pierduta in ceata ultimilor ani.
Pana la urma, cuplajele vor reprezenta un test pentru toate partile implicate (organizatori, forte de ordine, suporteri) si un barometru pentru cat de bine a fost inteles pana acum sloganul "Bucurati-va de fotbal!"
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News