Steaua cedeaza bani cu buna stiinta! Oficialii au luat o masura bizara, galeria are motive de bucurie! Barca, Real sau United ar da faliment cu aceasta "strategie"!
Cupa Romaniei se vede live pe net doar pe Voyo.ro | Petrolul - Chiajna, marti 21:30 | CFR - Dinamo, miercuri 21:30
Oficialii Stelei au decis sa renunte definitiv comercializarea produselor cu insemnele clubului, adica exact segmentul considerat a fi cel mai important la majoritatea echipelor mari din Europa.
Pentru ca suporterii nu gasesc magazine din care sa isi cumpere astfel de produse, conducerea din Ghencea a decis sa accepte un compromis. A cedat dreptul de comercializare a materialelor inscriptionate cu insemnele clubului unor lideri din galerie.
Primul magazin va fi deschis intr-un centru comercial din cartierul Berceni.
"Am primit acceptul clubului sa folosim emblema Stelei pe produsele pe care le vom scoate la vanzare. La aceasta inaugurare va fi prezent primarul Sectorului 4, Cristian "Piedone" Popescu, Laurentiu Reghecampf, jucatorii si managerul echipei", a declarat Gheorghe Mustata pentru ProSport.
Prin aceasta masura, cei care vor avea de castigat vor fi liderii galeriei, care vor administra magazinul, dar si suporterii care isi vor putea achizitiona produse cu insemnele Stelei. De cealalta parte, incasarile clubului din merchandise vor ramane la zero.
VENITURILE DIN MERCHANDISING LA CLUBURILE MARI: INTRE 30% SI 40% DIN BUGET
Cluburile mari din Europa isi asigura o mare parte din buget din vanzarea marcii clubului. De la numele stadionului, pana la cadourile de Craciun, stema clubului asigura intre 30% si 40% din veniturile anuale.
De exemplu, Sporting Lisabona, un club de mare traditie din Portugalia, dar fara rezultate spectaculoase in ultimii ani, reuseste sa atraga aproximativ 25 de milioane de euro in fiecare an din vanzarea marcii, adica 40% din bugetul total. Clubul are pus la punct un departament specializat in merchandising, in care lucreaza 70 de persoane.
Produsele se vand pe banda rulanta, chiar daca nu vorbim de o tara cu o putere de cumparare foarte mare, cum este cea a Angliei, de exemplu.
Steaua a incercat sa comercializeze linii de produse asemanatoare cu cele ale cluburilor din Vest in perioada in care Bobby Durbac a condus departamentul de marketing al clubului. In acea perioada, Steaua a fost prima echipa bucuresteana care a vandut produse sub marca proprie in Aeroportul Otopeni, la Terminalul Plecari.
"Afacerea" a fost inchisa la initiativa lui Gigi Becali, care nu a considerat niciodata ca o astfel de activitate poate ajuta serios bugetul clubului.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News