UEFA este forțată să renunțe la principalul sponsor al Champions League!
Gigantul energetic Gazprom plătește 40 de milioane de euro pe sezon pentru a fi partenerul principal al competiției.
Gazprom, cea mai mare companie producătoare de gaze naturale din lume, este sponsorul principal al Champions League, Futsal Champions League și UEFA Youth League până în 2024 și a fost partner al Euro 2020 și Nation League 2023. Compania energetică controlată de guvernul rus plătește aproximativ 40 de milioane de euro pe sezon către UEFA, dar forul continental este strâns cu ușa de oficialii occidentali să se delimiteze de Gazprom și să anunțe rezilierea înțelegerii.
Mutarea ar fi o lovitură de imagine serioasă pentru gigantul energetic rus, mai ales că a pierdut 55% din valoarea de piață pe Bursa de la Moscova, după declanșarea ofensivei din Ucraina. Gazprom a pierdut peste jumătate din valoarea de piaţă în doar câteva minute, până la o capitalizare de 35 de miliarde de dolari, ca o reacţie puternic negativă din partea investitorilor, după ce Bursa suspendase pentru câteva ore tranzacționările. Aceasta ar urma să fie doar una dintre măsurile luate de UEFA, după ofensiva generală a armatei ruse împotriva Ucrainei, printre care și mutarea finalei Champions League din acest an.
Ultimul act al competiției în 2022 ar fi trebuit să se joace pe Gazprom Arena din Sankt Petersburg, care mai găzduise meciuri la CM 2018 și Euro 2020, dar mai mulți lideri europeni, printre care Boris Johnson, premierul Marii Britanii, au declarat că așa ceva este inacceptabil. Și asupra lui Schalke 04, unul dintre cele mai populare cluburi din Germania, se fac presiuni să renunțe la contractul de sponsorizare cu Gazprom.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News